بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پرسپولیس چگونه قافیه قهرمانی را به استقلال باخت؟ + عکس

عملکرد ضعیف پرسپولیس در هفته های پایانی فصل برخلاف فصول گذشته در راه قهرمانی لیگ برتر

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۵
استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی

یحیی گل‌ محمدی برای اولین بار فصل را با کمتر از 67 امتیاز با پرسپولیس به پایان خواهد رساند و این به معنای ناکامی در رسیدن به قهرمانی است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یحیی گل‌ محمدی برای اولین بار فصل را با کمتر از 67 امتیاز با پرسپولیس به پایان خواهد رساند و رکورد پرامتیازترین فصل فوتبال ایران که متعلق به اوست، در آستانه واگذاری به رقیب سنتی قرار دارد.

به گزارش پارس فوتبال، توقف مقابل ذوب آهن باعث شد تا پرسپولیس فرصت حفظ اختلاف چهار امتیازی را از دست بدهد و با بازگشت به فاصله شش امتیاز، شانس قهرمانی‌اش را تا حد زیادی از دست رفته ببیند. حالا یحیی باید امیدوار باشد که استقلال حداقل دو بار شکست بخورد تا فصل برای او و شاگردانش با قهرمانی لیگ برتر به پایان برسد.

* ضعیف‌ترین پایان‌بندی ممکن

پرسپولیس در سه فصل گذشته همیشه توانسته بود دوره پایانی لیگ را با متوسط دو یا بیشتر از دو امتیاز به ازای هر بازی به اتمام برساند اما این بار به نظر می‌رسد ماجرا برای شاگردان گل‌محمدی متفاوت باشد. سرخپوشان از شش بازی اخیر تنها 9 امتیاز کسب کردند تا به این ترتیب متوسط 1.5 امتیازی را ثبت کنند که ضعیف‌ترین نتیجه در 5 سال اخیر محسوب می‌شود.

برای پرسپولیس فقط کافی بود که ذوب آهن، استقلال و هوادار را شکست دهد تا حالا صدر جدول را در سیطره خود داشته باشد و نکته جالب اینکه پرسپولیس از دستیابی به این هدف خیلی هم دور نبود و شاید کمی نیاز به خوش‌شانسی یا دقت بیشتر، حواس جمع‌تر و تمرکز کامل‌تر داشت تا بتواند کار را در این سه بازی در بیاورد و حالا با 60 امتیاز جای استقلال را در صدر جدول بگیرد.

استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی

پرسپولیس همیشه در 10 بازی پایانی جام را برای خود می‌کرد اما این بار نتایج ضعیف در 4 مسابقه باعث شد تا قهرمانی از دست برود.

قرمزها حتی اگر چهار بازی پایانی را هم با پیروزی به اتمام برسانند، بازهم نمی‌توانند رکورد دو فصل اخیر خود با یحیی گل‌محمدی را تکرار کنند و در بهترین حالت با متوسط امتیازی 2.1 به ازای هر بازی، این دوره را به پایان خواهند رساند.

* پایان سلطنت شش ساله؛ سقوط فرا رسید؟

آخرین باری که تیمی موفق شد بیشتر از پرسپولیس امتیاز بگیرد، به لیگ چهاردهم برمی‌گردد که 7 تیم بالاتر از شاگردان حمید درخشان قرار گرفتند و در صدر آنها سپاهان بود که لیگ برتر را در رقابت با نفت تهران و تراکتور فتح کرد. پس از آن حتی در فصلی که قرمزها جام را به استقلال خوزستان واگذار کردند نیز هر دو تیم 57 امتیازی بودند تا به شکلی استنثنایی و تاریخی، شش فصل متوالی هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس امتیاز نگیرد.

اما حالا اختلاف شش امتیازی در فاصله چهار هفته تا پایان باعث شده تا پرسپولیس در آستانه از دست دادن این تاج و تخت شش ساله قرار بگیرد. نکته تلخ برای قرمزها این خواهد بود که این اتفاق به دست رقیب سنتی رقم می‌خورد و آنها سرانجام فصل را در حالتی به پایان می‌رسانند که تیمی بیش از آنها امتیاز گرفته است.

استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی

استقلال در کنار پرسپولیس حالا سریعترین تیم شصت امتیازی فوتبال ایران خواهد بود و شاید رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل (67) را هم بشکند و اولین تیم 70 امتیازی لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

برای پرسپولیس معجزه خواهد بود که این اختلاف شش امتیازی را جبران کند؛ پیروزی در چهار بازی و چشم بستن به تیمهایی که باید روند شکست ناپذیری آبی پوشان را از بین ببرند.

* در لبه پرتگاه؛ این چهار بازی را ببر!

شاید آخرین ریسمانی که پرسپولیس و یحیی می‌توانند به آن چنگ بزنند، همین دستیابی به استاندارد نمادین قهرمانی است. اینکه فصل را با بیش از 60 امتیاز به پایان برسانند تا دستاوردی برای ارائه به هواداران خود داشته باشند؛ اینکه بگویند در سطح قهرمانی بودند اما…

پرسپولیس با پیروزی مقابل تراکتور و سپاهان فرصت دستیابی به این رکورد را خواهد داشت و شاید معجزه بزرگتر در انتظار قرمزها باشد؛ استقلال در این هفته‌ها با تیمهای فولاد، الومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجسلیمان دیدار خواهد کرد که هر یک به صورت جدا، می‌توانند مدعیان را تسلیم کنند.

اما برای قرمزها بالاتر از نتایج رقیب سنتی، نتایج خودشان خواهد بود که علاوه بر فصل جاری، شاید سرنوشت آینده باشگاه را هم دستخوش تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *