بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خواص عسل برای اعصاب و تقویت حافظه + نحوه مصرف آن

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۱
خواص عسل برای اعصاب و تقویت حافظه + نحوه مصرف آن

عسل یکی از بهترین محصولات زنبور عسل به شمار می رود که خواص بسیاری برای بدن دارد. خواص عسل برای اعصاب بسیار متنوع است و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد اقدام به خرید عسل های متنوع برای تقویت اعصاب، رفع افسردگی و … کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عسل یکی از بهترین محصولات زنبور عسل به شمار می رود که خواص بسیاری برای بدن دارد. خواص عسل برای اعصاب بسیار متنوع است و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد اقدام به خرید عسل های متنوع برای تقویت اعصاب، رفع افسردگی و … کنند.

خواص عسل برای اعصاب

اگرچه هر یک از انواع عسل های موجود در بازار می توانند خواص مختلفی داشته باشند. ولی به طور کلی، خواص عسل برای اعصاب بی شمار است. فارغ از اینکه چه نوع عسلی را خریداری کنید، می توانید پس از مصرف مداوم و روزانه عسل، شاهد بهبود عملکرد سیستم عصبی خود باشید.

خواص عسل برای اعصاب و تقویت حافظه + نحوه مصرف آن

1. کمک به درمان آلزایمر با عسل

همه ما می دانیم که آلزایمر درمان خاصی ندارد و متاسفانه در اثر مرگ سلول های مغزی رخ می دهد. ولی برخی از محققان بر این باور هستند که مصرف برخی از مواد غذایی، در کاهش علائم آلزایمر موثر هستند. عسل دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و برخی از پلی فنول ها می باشد. این ترکیبات از مرگ سلول های مغزی در اثر این بیماری جلوگیری می کنند و باعث تقویت قوای مغزی می شوند.

افرادی که به صورت روزانه اقدام به مصرف عسل می کنند، شاهد کاهش علائم آلزایمر هم خواهند بود. عسل با خاصیت ضد التهابی که دارد، التهاب ایجاد شده که باعث تشدید علائم آلزایمر می شود را درمان می کند و باعث کاهش عوارض آلزایمر می شود.

2. رفع کم خوابی با مصرف عسل طبیعی

عسل طبیعی با داشتن ترکیبات مغذی، می تواند نقش موثری در بهبود کیفیت خواب داشته باشد. افرادی که دارای بی خوابی های شبانه می باشند، می توانند برای تقویت کردن بدن خودشان از عسل های مختلف استفاده کنند.

عسل طبیعی می تواند باعث بهبود سلامت جسمی شود و از بروز برخی از بیماری ها جلوگیری کند. کاهش استرس و بی خوابی، از جمله خواص عسل برای اعصاب می باشد. البته نوع عسلی که مصرف می کنید، در مشاهده این نتیجه تاثیرگذار می باشند.

در صورتی که می خواهید بی خوابی و کم خوابی خود را با عسل طبیعی درمان کنید، می توانید از عسل بهارنارنج و یا برخی از عسل های آرام بخش استفاده کنید. این عسل ها می توانند با کاهش استرس و اضطراب شما، چرخه خواب شما را تنظیم کنند.

3. پیشگیری از مرگ سلول های عصبی

مرگ سلول های عصبی در اثر عوامل مختلفی رخ می دهد و متاسفانه می تواند منجر به ابتلای افراد به بیماری های مختلفی گردد. با کمک مصرف عسل، می توانید از مرگ سلول های عصبی جلوگیری کنید. عسل با داشتن پلی فنول ها و ترکیبات آنتی اکسیدان، از مرگ سلول های عصبی و یا حتی آسیب رسیدن به این سلول ها جلوگیری می کند و می تواند باعث محافظت از سلول های عصبی گردد.

خواص عسل برای اعصاب و تقویت حافظه + نحوه مصرف آن

4- تقویت حافظه با عسل طبیعی

یکی از مهم ترین خواص عسل برای اعصاب، تقویت حافظه است. چیزی که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به دنبال آن هستند. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که مصرف عسل طبیعی به صورت روزانه و به اندازه کم، می تواند باعث تقویت حافظه گردد.

اسید الارژیک، یکی از ترکیبات مغذی به کار رفته در عسل می باشد که منجر به تقویت حافظه می گردد. این ترکیب نقش بسیار موثری در سلامت عمومی بدن دارد و در برخی از ترکیبات گیاهی نیز یافت می شود. عملکرد این ماده به گونه ای است که باعث تکثیر بیشتر سلول های مغزی می شود و از این رو در انتقال اطلاعات و تقویت حافظه نقش موثری را ایفا می کند.

5. کاهش استرس و اضطراب

یکی از خواص عسل برای اعصاب، کنترل استرس و اضطراب است. بسیاری از افرادی که به صورت روزانه از عسل استفاده می کنند، شاهد کاهش استرس و اضطراب خواهند بود. از طرفی این افراد می توانند راحت تر عصبانیت خودشان را کنترل کنند.

عسل می تواند منجر به افزایش تحریک سلول های مغزی شود. به همین خاطر، نقش موثری در کاهش استرس و اضطراب دارد. البته برخی از عسل ها خاصیت آرام بخشی بیشتری دارند و برخی از عسل ها کمتر دارای این خاصیت می باشند.

6. کاهش علائم افسردگی و عسل طبیعی!

افسردگی یکی از بیماری های شایع در میان جوانان و بزرگسالان شده است. خوشبختانه، می توان با مصرف برخی از خوراکی های شادی بخش، تا حد زیادی علائم افسردگی را کنترل کرد. عسل طبیعی با داشتن ترکیبات شادی آور، باعث بهبود علائم افسردگی شده و یا می تواند نقش موثری در کاهش علائم این بیماری داشته باشد.

7. کمک به درمان بیماری های مغزی و موثر در کاهش شدت بیماری ها

بسیاری از مطالعات انجام شده بر روی خواص عسل برای اعصاب نشان می دهند که عسل می تواند با جلوگیری از استرس های اکسیداتیو و مرگ سلول های مغزی، باعث کاهش شدت بیماری های مغزی گردد.

بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون دو بیماری هستند که می توانند با مصرف منظم عسل کنترل شوند. اگرچه این دو بیماری درمان خاصی ندارند، ولی به هر حال پلی فنول های موجود در عسل طبیعی، باعث کنترل بیماری آلزایمر و پارکینسون می شوند و می توانند از مرگ سلول های مغزی بیشتر جلوگیری کنند.

چه نوع عسلی برای اعصاب خوب است؟

خواص عسل برای اعصاب و تقویت حافظه + نحوه مصرف آن

در گذشته، بسیاری از افراد اطلاعی در رابطه با انواع عسل های موجود در بازار نداشتند. بیشتر عسل  های قدیمی نیز به صورت چهل گیاه به تولید می رسیدند و به فروش می رفتند. ولی امروزه، با توجه به پیشرفت علم مشخص شده است که عسل طبیعی می تواند با طعم های مختلف، خواص مختلفی داشته باشد.

بسیاری از عسل ها می توانند با ترکیبات مغذی که دارند، باعث بهبود سلامت اعصاب شوند. ولی اینکه چه نوع عسلی برای اعصاب خوب است را نمی توان به طور دقیق ذکر کرد. زیرا همه عسل ها با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و … برای اعصاب مفید می باشند.

برخی از عسل های آهوتا مانند عسل کنار، عسل بهارنارنج و … به خاطر عطر و طعم خاصی که دارند، باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس می شوند. ولی عسل های دیگر هم برای اعصاب خوب هستند.

نحوه مصرف عسل طبیعی

عسل طبیعی به عنوان یکی از بهترین فرآورده های زنبور عسل به شمار می رود. البته اگر عسل را بتوانید به صورت کاملا طبیعی خریداری کنید و با درصد خلوص بالا مصرف کنید! نحوه مصرف عسل طبیعی برای مشاهده خواص عسل برای اعصاب، بسیار حائز اهمیت است.

به طور کلی، برای مشاهده خواص درمانی عسل نباید آن ها را با مقدار زیادی مصرف کنید. بسیاری از افراد علاقه مند هستند که هر روز چند قاشق بزرگ از عسل را مصرف کنند. ولی واقعیت این است که مصرف عسل باید به صورت ناشتا و به میزان 1 قاشق چای خوری باشد.

مصرف بیش از اندازه عسل باعث افزایش اثربخشی آن نمی شود. البته در مواردی مصرف بیش از 1 قاشق از عسل می تواند برای بدن مفید باشد. ولی مصرف عسل طبیعی به صورت ناشتا، باعث بهبود خاصیت و اثربخشی آن می شود.  

جمع بندی

با توجه به خواص عسل برای اعصاب و نیاز به اطلاع از این خواص، در این مقاله سعی کردیم در رابطه با خواص عسل برای اعصاب بیشتر صحبت کنیم. عسل با داشتن پلی فنول ها، ترکیب آنتی اکسیدانی، ویتامین ها و … می تواند باعث کنترل و تقویت اعصاب شود. البته به عنوان نکته آخر به شما توصیه می کنیم که حتما عسل ها را با کیفیت بالا و به صورت طبیعی خریداری کنید. در غیر این صورت شاهد خواص آن ها نخواهید بود.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *