بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

روش‌های ضروری برای جلوگیری از حوادث ورزش کوهنوردی

ساناپرس، مرجع ارائه اخبار و مسائل آموزشی کوهنوردی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۶
روش‌های ضروری برای جلوگیری از حوادث ورزش کوهنوردی

ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی راه‌کارهای مناسب به جهت جلوگیری از حوادث کوهنوردی ارائه دهیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کوهنوردی از جمله ورزش ‌های هیجان انگیز است که در عین جذاب‌ بودن، ممکن است ختم به خطرات جبران‌ ناپذیری شود. به همین دلیل گروه‌هایی که قصد بالا رفتن از ارتفاع‌های مختلف را دارند باید به طور کامل با خطرات و نحوه‌ی برخورد با آنها اطلاعات کافی داشته باشند. شناسایی منطقه از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از شروع به کوهنوردی توسط افراد باتجربه در نظرگرفته شود تا در این صورت یک کوهنوردی بدون اتفاق را شاهد باشیم. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی راه‌کارهای مناسب به جهت جلوگیری از حوادث کوهنوردی ارائه دهیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی خطر سقوط از ارتفاع

به طور حتم مهم‌ترین خطری که کوهنوردان را در بالا رفتن از ارتفاع تهدید می‌کند، سقوط از ارتفاع است. همانطور که حتماً می‌دانید سقوط‌های بیش از 7 متر خطر مرگ را برای کوهنوردان به همراه خواهد داشت که این موضوع باید قبل از آغاز کوهنوردی مورد توجه افراد قرار بگیرد.

به توصیه سانا پرس استفاده از وسایلی مانند کلاه ایمنی از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود. این مهم با رسیدن کوهنوردان به مناطقی که هیچ حصار و محافظی ندارد، بیشتر دارای اهمیت خواهد بود. گفتنی است که اگر به صورت چندنفره به کوهنوردی پرداخته می‌شود، بهتر است که کوهنوردان با استفاده از طناب‌های محکم یکدیگر را به هم متصل کنند تا در صورت رخ دادن اتفاق برای یکی از افراد، توانایی مدیریت اوضاع وجود داشته باشد.

بررسی خطر ریزش بهمن

مدفون شدن در بهمن از جمله خطرات معمول کوهنوردی است که احتمال رخ دادن آن برای همه‌ی گروه‌های کوهنوردی وجود دارد. پر واضح است که برای جلوگیری از این نوع حوادث کوهنوردی، باید به موارد مهم از جمله:

  • برنامه‌ریزی درست و آگاهی کامل از کوه‌های بهمن خیز
  • استفاده از ابزارها و وسایل مناسب به جهت مدیریت اوضاع

توجه ویژه شود.

در این خصوص حتی توصیه می‌شود که از افراد باتجربه نیز مشورت گرفته شود چرا که این افراد به کرات به چنین شرایطی مواجه شده‌اند و نحوه برخورد با این‌گونه از حوادث را به طور کامل می‌دانند.

روش‌های ضروری برای جلوگیری از حوادث ورزش کوهنوردی

بررسی خطر تغییر ناگهانی هوا

بررسی آب و هوای منطقه‌ی انتخاب شده برای ورزش کوهنوردی از جمله موارد با اهمیتی است که باید از قبل انجام شده باشد. البته همانطور که می‌دانید وضعیت جوی ممکن است به طور ناگهانی تغییر کند و پیش بینی‌های افراد گروه را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال یک گروه کوهنوردی باید به طور کامل برای هر نوع شرایط جوی آماده باشد. به طور کلی کوله پشتی‌های آماده شده باید کاملاً بر اساس پیش بینی‌ها و حدسیات آب و هوا کامل شده باشد تا در صورت هر گونه تغییر وضعیت هوا آمادگی کامل برای مقابله با شرایط پیش آمده حفظ شده باشد.

بررسی کمبود اکسیژن در ارتفاع

ممکن است به طور ناگهانی؛ حتی افرادی که تجربه‌ی ورزش کوهنوردی دارند، در ارتفاعات با کبود اکسیژن مواجه شوند. این موضوع ممکن است باعث حالت‌هایی مانند خستگی، سرگیجه و عدم توانایی درست در راه رفتن شود که طبیعتاً حرکت گروه کوهنوردی به سمت مقصد را به تعویق خواهد انداخت. بنابراین برای اینکه با چنین مشکلاتی به طور کامل مقابله شود، توصیه می‌کنیم که با خود کپسول اکسیژن به همراه داشته باشید. ضمن اینکه چک کردن علائم حیاتی با استفاده از ابزارهای مورد نیاز به خوبی می‌تواند شرایط بهتری را برای کوهنوردان رقم بزند.

بررسی خطر سقوط در شکاف

کوه‌ها پر از خطرات ریز و درشت هستند که بخش زیادی از آن به عبور از یخچال‌های طبیعی بر می‌گردد. در واقع وقتی از این مناطق کوه عبور می‌کنید، باید نگران شکاف‌های احتمالی که با لایه‌ی نازکی از برف پوشیده شده‌اند، باشید. در واقع در این گونه مواقع باید از وسایلی استفاده کنید که قبل از اینکه شما بعنوان یک کوهنورد قدم بردارید، وسیله‌ی مدنظرتان راه را برایتان باز کند تا از خطرات احتمالی آگاه شوید. همچنین توصیه می‌کنیم که قبل از کوهنوردی مسائل مربوط به طناب کشی یخچال را آموزش ببینید تا در صورت مواجه به این نوع از حوادث، به خوبی بتوانید آن را مدیریت کنید.

 

روش‌های ضروری برای جلوگیری از حوادث ورزش کوهنوردی

ساناپرس، مرجع ارائه اخبار و مسائل آموزشی کوهنوردی

همانطور که می‌دانید برای کوهنوردی نیاز به وسایل ضروری بسیاری است که از جمله می‌توان به چادر، کیسه خواب، چراغ قوه و لامپ، باتوم، زیرانداز و صندلی، گتر، کلاه ایمنی و مواردی از این دست اشاره کرد. سانا پرس به عنوان مرجع اخبار ورزشی توصیه می کند که در کنار این موارد آشنایی با قواعد کوهنوردی به منظور مدیریت درست زمان و کنترل همراهان برای صعود موفق به قله بسیار حائز اهمیت است که طبیعتاً قبل از آغاز کوهنوردی باید بوسیله‌ی رهبر گروه در نظر گرفته شود.

البته پر واضح است که همه‌ی کوهنوردان یک گروه برای بهبود شرایط صعود باید آموزش‌های کامل و جامعی را پشت سر بگذارند که برای این منظور کافی است که از مطالب فوق العاده مناسب سایت ساناپرس استفاده شود که برای این منظور کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده به این وب‌سایت مراجعه شود.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *