بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

یک فینال و دو رده بندی در انتظار ملی پوشان کشتی در قهرمانی جهان

حضور یاسین یزدی در فینال و اهورا بویری و امیررضا ده‌بزرگی در رده بندی کشتی قهرمانی جهان

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۴۳
کشتی ؛ حضور یزدی در فینال و بویری و ده‌بزرگی در رده بندی کشتی قهرمانی جهان

در پایان مرحله نیمه‌ نهایی ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان، یاسین یزدی فینالیست شد و اهورا بویری و امیررضا ده‌بزرگی نیز به رده‌بندی رفتند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از روز گذشته (جمعه 27 مرداد) در شهر امان آغاز شده، امروز (شنبه) نیز با برگزاری رقابت‌های مقدماتی و نیمه‌ نهایی 5 وزن دوم در اردن ادامه پیدا کرد که یاسین یزدی از جمع سه کشتی‌گیر راه یافته به نیمه‌نهایی، فینالیست شد و اهورا بویری و امیررضا ده‌بزرگی نیز به رده‌بندی رفتند.

همچنین میری و اکبری هم که مقابل حریفان‌شان شکست خورده بودند؛ با توجه به فینالیست شدن حریفان به گروه شانس مجدد رفتند تا فرصت کسب امتیاز و مدال برنز برای تیم ملی را به دست آورند.

در وزن 60 کیلوگرم، امیررضا ده‌بزرگی که در یک دقیقه ابتدایی کشتی از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شده بود، وقتی در خاک سومیت هندی نشست، به صورت متوالی بارانداز خورد تا کشتی خیلی سریع با نتیجه 10-صفر به سود حریف تمام شود.

قهرمان نوجوانان جهان که سال گذشته هم مدال برنز جوانان جهان را کسب کرده بود، این بار هم نتوانست فینالیست شود و فردا شانس تکرار مدال برنز جهان را خواهد داشت.

امیررضا ده‌بزرگی پیش از نیمه‌نهایی، حریفانی از ترکیه، چین و ژاپن را شکست داده بود.

در وزن 67 کیلوگرم، بعد از شکست ده‌بزرگی، شکست متوالی دیگری از آن تیم فرنگی ایران شد. اهورا بویری که پیش از این از سد کشتی‌گیران مجارستان، روسیه و بلاروس گذشته بود، در نیمه‌نهایی 9-4 مغلوب مصطفی حسین الاملدین از مصر شد تا او هم فردا در مسابقه رده‌بندی حاضر شده و شانس کسب نشان برنز را داشته باشد.

در وزن 72 کیلوگرم، سیدمحمد مهدی میری که بعد از عبور از دو کشتی‌گیر از اوکراین و آذربایجان، در چهارم نهایی 10 بر 1 به ایمران علیف از روسیه باخته بود، باتوجه به فینالیست شدن حریفش، به گروه شانس مجدد راه پیدا کرد.

در وزن 82 کیلوگرم، یاسین یزدی اولین فینالیست روز دوم تیم ملی فرنگی بود که با عبور از حریف ارمنی در نیمه‌نهایی، به فینال این وزن رسید.

او که پیش از این حریفانی از روسیه، قزاقستان و ژاپن را شکست داده بود، روبن گئورگیان از ارمنستان را هم 4-صفر برد تا برای کسب مدال طلا فردا به مصاف آلپرن بربر از ترکیه برود.

در وزن 97 کیلوگرم، امیررضا اکبری هم با توجه به برتری حریف بلاروسش در نیمه‌نهایی، به مبارزه رده‌بندی رسید و فردا ابتدا با حریف روس و سپس با کشتی‌گیر استونی مبارزه خواهد کرد که در صورت کسب دو برد، به مدال برنز خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *