بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اصول ورزش با دوچرخه ثابت

خرید دوچرخه‌های ثابت و متحرک

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۴
اصول ورزش با دوچرخه ثابت

با وجود مزایای گسترده‌ استفاده از دوچرخه ثابت، بسیاری از افراد از اصول ورزش با این وسیله و فرم‌های مختلفی که می‌توانند با آن ورزش‌ کنند اطلاع چندانی ندارند. از همین رو ادامه‌ مطالب را به مزایای استفاده از دوچرخه‌های ثابت و اصول انجام ورزش با این وسیله اختصاص داده‌ایم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ورزش‌های هوازی چربی‌سوز یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا هستند که سال‌ها است با هدف ارتقای سلامت بدن، روح و روان، توسط بسیاری از افراد به صورت جدی دنبال می‌شوند؛ اما این ورزش‌های هوازی به علت محدودیت‌های زندگی‌های پرمشغله و البته پیشرفت علم و فناوری در سال‌های اخیر شکل و شمایل جدیدتری پیدا کرده و با کمک وسایل ورزشی متنوعی نظیر دوچرخه ثابت انجام می‌شوند. دوچرخه‌های ثابت با هدف کنار زدن تمامی محدودیت‌هایی که افراد مختلف در زندگی خود با آن مواجه هستند، طراحی شدند و امکان انجام ورزش‌های هوازی در فضای بسته و یا حتی کوچک منازل یا باشگاه‌ها را به وجود آورده‌اند. اما با وجود مزایای گسترده‌ استفاده از دوچرخه ثابت، بسیاری از افراد از اصول ورزش با این وسیله و فرم‌های مختلفی که می‌توانند با آن ورزش‌ کنند اطلاع چندانی ندارند. از همین رو ادامه‌ مطالب را به مزایای استفاده از دوچرخه‌های ثابت و اصول انجام ورزش با این وسیله اختصاص داده‌ایم.

اصول ورزش با دوچرخه ثابت

مزایای استفاده از دوچرخه‌های ثابت

دوچرخه ثابت از جمله وسایل ورزشی پرطرفداری است که می‌تواند براساس نوع خود و البته نوع روشی که از آن استفاده می‌شود، مزایای گسترده‌ای را برای افراد به ارمغان آورد؛ ازجمله مزایای بسیار مهمی که استفاده از این وسیله‌ ورزشی و انجام ورزش‌های هوازی با آن می‌تواند برای‌مان حاصل کند، شامل موارد زیر است.

دست‌یابی به اندامی‌ایده‌آل

رژیم‌های غذایی لاغری مختلف علاوه بر اینکه بخشی از چربی بدن را حذف می‌کنند، میزان زیادی از عضلات مفید بدن را نیز از بین برده و یا به اصطلاح آن‌ها را شل می‌کنند که این امر موجب می‌شود تا فرد پس از لاغری دچار افتادگی پوست در قسمت شکم، ران، دست و… شده و درنتیجه‌ این امر بازهم از وضعیت بدن خود چندان راضی به نظر نرسد. اتخاذ روش‌های ورزشی درست در کنار رژیم‌های غذایی، منجر به بازیابی دوباره عضلات و جلوگیری از شل شدن پوست شده و کمک می‌کنند تا فرد بتواند به آن اندام‌ایده‌الی که در ذهن پروردانده دست یابد. استفاده از دوچرخه ثابت یکی از روش‌های بسیار مؤثری است که می‌تواند در کنار دیگر تمرینات هوازی هم به لاغری و چربی‌سوزی بخش‌های مختلف بدن کمک کرده و هم از تضعیف عضلات جلوگیری به عمل آورد.

افزایش قدرت بدنی

استفاده از دوچرخه‌های ثابت یکی از بهترین روش‌های ارتقای قدرت عملکرد بدن محسوب می‌شود. در حقیقت استفاده از شدت‌های متفاوت این دستگاه‌ها کمک می‌کند تا فرد در کنار چربی‌سوزی، بر مقاومت و توان عضلات خود افزوده و به افزایش قدرت عملکرد بخش‌های مختلف بدن خود کمک نماید. یکی از تصورات اشتباهی که در به کارگیری دوچرخه ثابت وجود دارد، این است که دوچرخه‌های ثابت تنها به افزایش قدرت پا کمک کرده و تأثیرات چندانی بر دیگر اندام‌های بدن نخواهند داشت. این درحالی است که اگر افراد در نحوه‌ انجام تمرینات خود با دستگاه تنوع بیشتری را اتخاذ کنند و با اصول استفاده از آن اشنایی کامل پیدا کنند، می‌توانند دیگر عضلات مختلف بدن را نیز همانند پا درگیر کرده و به افزایش قدرت عملکردشان کمک مؤثری نمایند.

اصول ورزش با دوچرخه ثابت

خرید دوچرخه‌های ثابت و متحرک

همان‌طور که در بخش قبل نیز عرض نمودیم، انجام ورزش هوازی با دوچرخه، چه از نوع ثابت باشد و چه از نوع متحرک، یکی از مؤثرترین روش‌های ممکن برای افزایش قدرت عملکرد بدن و دستیابی به دیگر اهدافی که از انجام ورزش دنبال می‌شود، به حساب می‌آید. از همین رو بسیاری از افراد با توجه به تأثیرات قابل توجه این محصولات به خرید دوچرخه ثابت یا متحرک اقدام نمودند تا بتوانند به بخشی از مزایای این ورزش هوازی دست یافته و عادات صحیح زندگی نظیر ورزش کردن را در بخشی از برنامه زندگی خود بگنجانند.

اصول و روش‌های مؤثر در ورزش با دوچرخه‌های ثابت

در استفاده از دوچرخه ثابت با توجه به فرم قرار‌گیری وضعیت بدن می‌توان روی عضلات خاصی از بدن تمرکز نمود. به گونه‌ای که با تغییر این فرم‌ها عضلات بیشتر و کمتری درگیر شده و فرد می‌تواند به صورت هدفمند به چربی‌سوزی بخش‌های مختلف بدن خود و یا افزایش قدرت عملکرد بخش‌های خاصی از بدن خود اقدام نماید؛ بنابراین اگر به دنبال تأثیر‌گذاری هرچه بیشتر دوچرخه ثابت هستید، می‌توانید با دقت و تمرکز روی اصول و روشی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم به اهداف خود دست یابید.

روش اول

در اولین روش استفاده از دوچرخه ثابت می‌بایست ابتدا صندلی یا زین دوچرخه را متناسب قد و ارتفاع باسن خود به گونه‌ای که پا‌ها به رکاب تسلط داشته باشند تنظیم کرد؛ سپس با قرار دادن دست‌ها روی فرمان میانی یا قسمتی که ترمز در آن تعبیه شده است و نیز متمایل‌سازی بدن (از کمر به بالا) به سمت فرمان به حالت طبیعی، می‌توان کار با دستگاه را آغاز نمود. وضعیت تعیین شده می‌تواند براساس دلخواه فرد با تغییر وضعیت زین و متمایل‌سازی بیشتر آن به سمت جلو تغییر یافته و فرد با شدت عملکرد بیشتری کار با دستگاه را ادامه دهد.

روش دوم

در روش دوم هم همانند اولین روش، دست‌ها روی ترمز یا قسمت میانی فرمان قرار گرفته و وضعیت زین دوچرخه به حالت کاملاً صاف با کمترین میزان شیب خواهد بود. در این روش فرد یک نوع حالتی بین نشسته و‌ ایستاده را داشته و درهمان حال شروع به رکاب زدن می‌کند. توجه شود که در هنگام رکاب زدن فرد می‌بایست فاصله‌ بسیار کمی از زین داشته باشد. تنظیم زاویه‌ و شیب بدن بدن در این روش با روش قبل تفاوتی نداشته و همچنان فرد می‌بایست زاویه‌ بدن خود را متمایل به فرمان نگه‌ دارد.

اصول ورزش با دوچرخه ثابت

روش سوم

در این روش فرد می‌بایست با گرفتن قسمت انتهایی فرمان و با کمک فرمان بلند شده و از زین فاصله گرفته و به همان حالت شروع به رکاب زدن کند. در این روش نیز زاویه‌ وضعیت بدنی ثابت و متمایل به فرمان بوده و فرد می‌بایست به گونه‌ای که هیچ‌گونه فشار چندانی به ستون فقرات خود احساس نکند، وضعیت خود را در طول رکاب زدن با دوچرخه حفظ کرده و از تغییر دائمی زاویه بدن خود در طی مدت زمان مشخص رکاب زدن، بپرهیزد. در روش سوم به نسبت سایر روش‌ها عضلات بیشتری در بدن درگیر شده و فرد می‌تواند در مراحل مختلف ورزش خود با استفاده از این روش قدرت عملکرد بخش‌های مختلف بدن خود را ارتقا دهد. توجه شود که هرگونه احساس فشار زیاد در گردن، پایین کمر و یا حتی‌ شانه‌ها نشانه‌ عدم تنظیم صحیح وضعیت بدنی در هنگام رکاب زدن است.
در صورت تمایل به تهیه دوچرخه و بررسی مدل‌ها و برند‌های مختلف آن از لحاظ عملکرد و قیمت می‌توانید به وبسایت وی راید عرضه‌کننده انواع اقسام دوچرخه، کالسکه، موتور و ماشین شارژی و… مراجعه فرمایید. برای ارتباط با این فروشگاه اینترنتی و اطلاع از تنوع محصولات آن و البته برند‌های موجود در فروشگاه می‌توانید به آدرس اینترنتی vride.ir مراجعه نمایید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *