بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آشنایی با مشکلات حقوقی املاک و بررسی دعاوی ملکی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰
آشنایی با مشکلات حقوقی املاک و بررسی دعاوی ملکی

دعاوی ملکی به آن دسته از دعاوی حقوقی و کیفری گفته می‌شود که منشأ آنها اموال غیر منقول هستند. موسسه حقیقت گستر به دلیل سابقه درخشانی که در حل و فصل انواع دعاوی ملکی دارد می‌تواند بهترین انتخاب در امور حقوقی باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از جمله اقدامات مهم در زندگی هر فرد می‌توان به خرید ملک و مسکن اشاره نمود زیرا از گران ترین خرید های هر انسانی را شامل می‌شود. به همین منظور برای جلوگیری از مشکلات پیرامون خرید می‌بایست با مسائل حقوقی ملکی آشنایی نسبی داشته باشیم.
خریدار و فروشنده در زمان خرید ملک می‌بایست به مسائل حقوقی ملک توجه داشته باشند همچنین افرادی که برای اولین بار  به خرید ملک اقدام می‌کنند باید با قوانین مربوط به ملک آشنایی ویژه ای داشته باشند چراکه اکثر افرادی که می‌خواهند برای چندمین بار معاملات ملکی انجام بدهند به دلیل تجربه ای که دارند با قوانین و رویه ها آشنایی دارند.

دعاوی ملکی به آن دسته از دعاوی حقوقی و کیفری گفته می‌شود که منشأ آنها اموال غیر منقول هستند. موسسه حقیقت گستر به دلیل سابقه درخشانی که در حل و فصل انواع دعاوی ملکی دارد می‌تواند بهترین انتخاب در امور حقوقی باشد. همچنین موسسه حقیقت گستر با در اختیار داشتن وکیل ملکی تهران این امکان را به شما می‌دهد تا با دریفات مشاوره حقوقی ، در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را در خصوص پرونده ملکی خویش دریافت نمایید.

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی تماس بگیرید: ۰۹۱۹۳۷۵۶۱۶۴

 

آشنایی با مشکلات حقوقی املاک و بررسی دعاوی ملکی

 

بررسی دعاوی ملکی

دعاوی حقوقی املاک:
دعاوی حقوقی املاک زیرمجموعه های بسیاری را شامل می‌شود مانند: تنظیم سند ها به صورت رسمی، دریافت پایان کار برای ساختمان هایی که مراحل ساخت آنها رو به پایان است، لغو قراردادهایی که مشکلات گوناگونی دارند، اماکن تجاری که قوانین خاصی را دارند تخلیه شوند، انتقال ملک از یک نفر به نفر دیگر.

دعاوی کیفری ملکی:
اگر در ملک خریداری شده جرمی رخ دهد در مسائل حقوقی ملکی به منظور پیگیری املاک می‌بایست از دعاوی کیفری ملکی اقدام نمود.
دعاوی کیفری مرتبط با جرم هایی است که شخص عمدا آن را مرتکب می‌شود مانند فروش مال غیر، جعل سند، بهره بردن از اسناد جعلی، تغییر کاربری های مرتبط با اراضی کشاورزی، تصرف عدوانی. ولی جرائمی که به منظور سهل انگاری یا سایر موارد غیر عمد رخ داده اند در دعاوی کیفری ملکی جایگاهی ندارند.

دعاوی ثبتی املاک:
دعاوی ثبتی املاک را می‌توان با دعاوی حقوقی املاک یکی دانست  ولی به دلیل اهمیت بالایی که این دعاوی دارند، بر آنها دسته ای جداگانه تعیین شده است. هنگامی که در زمان ثبت نمودن املاک یا اسناد مشکلی به وجود بیاید از دعاوی ثبتی ملکی استفاده می‌شود. مانند ابطال اسناد، به ثبت رساندن اسناد مالکیت، متوقف نمودن کارهای اجرایی از جمله مواردی است که با دعاوی ثبتی املاک می‌توان آن را پیگیری نمود.
در این مقاله می‌خواهیم به شایع ترین دعاوی ملکی بپردازیم.
دعاوی اوقاف ملکی:
دعاوی اوقاف می تواند منشأ حقوقی و کیفری باشد مانند اثبات وقفیت، ابطال وقفیت، تعیین متولی، خیانت متولی، ضم امین، اعتراض یه رأی شعبه در هنگام تحقیق و سایر موارد این چنینی.

دعاوی فروش ملک مشاعی:
زمانی که شرکا با یکدیگر برای پایان دادن به شراکت توافق نداشته باشند به منظور پایان دادن به دعوا می بایست به دادگاه حقوقی مراجعه کنند و موضوع خویش را مطرح نمایند. در واقع طرفین برای رهایی از مالکیت مشترک باید ملک را بین خود تقسیم کنند و اگر تفکیک و افراز ممکن نشد به دنبال دستور فروش خواهند رفت‌.

دعاوی فک رهن:
فک رهن به معنای آزاد نمودن سند ملکی است که در رهن و گرو بانک بوده است.برای خرید و فروش املاک باید حتما آن‌ها را از حالت رهن خارج کنیم. موارد زیر موجب فک رهن می‌شوند:
۱. تسویه بدهی و آزاد کردن ملک.
۲. شخصی که ملک در گرو او می‌باشد از طلب خود صرف نظر کند.
۳. مال مرهونه از بین برود.

آشنایی با مشکلات حقوقی املاک و بررسی دعاوی ملکی

 

دعاوی تصرف عدوانی:
تصرف عدوانی به دعوایی می‌گویند که متصرف قانونی سابق مال غیر منقول، برعلیه متصرف غیر قانونی کنونی طرح می‌کند و مدعی می‌شود که متصرف بدون اذن و اجازه و به صورت غیرقانونی ملک را از تصرف ایشان خارج نموده است.

 

 

 

دعوای مزاحمت و ممانعت از حق:
دعوای ممانعت از حق؛ یعنی شخصی، به طور کلی مانع تصرف صاحب حق بشود. ولی در دعوای مزاحمت از حق؛ اعمال یک شخص، موجب اختلال جزئی در تصرف صاحب حق می شود.

دعوای افراز ملک مشاعی:
افراز در لغت به معنای جداکردن می‌باشد و در حقوق به معنای تفکیک سهم شرکا در ملک است که یا شرکا با تراضی و توافق یکدیگر این کار را انجام می دهند و یا از دادگاه، اجبار شرکای دیگر را به تقسیم ملک می خواهند. در واقع با افراز ملک، سهم هر یک از شرکا به شکل مستقل از سهم هر شریک یکدیگر به او اعطا می‌گردد.

دعوای الزام به سند رسمی اجاره:
در مواردی که بین موجر و مستاجر اجاره نامه تنظیم نشده باشد یا اگر تنظیم شده مدت آن منقضی شده است و یا طرفین راجع به تنظیم اجاره نامه یا تعیین اجاره بها و شرایط آن اختلاف داشته باشند هر یک می توانند برای تعیین اجاره بها و به منظور تنظیم اجاره نامه به دادگاه مراجعه نمایند و به دادگاه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی اجاره دهند. دعوی الزام به تنظیم سند رسمی اجاره یک دعوی غیر مالی می‌باشد و نیز دعوی تنظیم سند رسمی اجاره زمانی مطرح می‌‌گردد که طرف مقابل دعوی از تنظیم سند رسمی امتناع نماید.

دعوای الزام به اخذ پایان کار:
اگر سازنده ساختمان در تاریخ مشخص شده پایان کار نگیرد مالک می تواند به دادگاه حقوقی محل وقوع ملک مراجعه نماید و دادخواست الزام سازنده به اخذ پایان کار را تقدیم نماید. در صورت محکومیت سازنده و امتناع او از اجرای حکم، در مرحله اجرای احکام مالک با هزینه پایان کار سازنده اقدامات لازم در این خصوص را به‌عمل می آورد.

 

آشنایی با مشکلات حقوقی املاک و بررسی دعاوی ملکی

 

ابطال معامله معارض:
زمانی که شخصی، عین یا منفعت مال خود را به دیگری انتقال دهد یا حقی برای غیر در ملک خود ایجاد کند و بعد از وقوع این معامله، همان مال را به شخص ثالثی منتقل نماید یا حقی متعارض با حق منتقل الیه مقدم، در مال ایجاد نماید، را ابطال معامله معارض می‌نامند.

به منظور پیگیری امور گوناگون ملکی چه در زمینه حقوقی باشند چه ثبتی و چه کیفری می‌بایست از وکیل ملکی متخصص کمک گرفت چرا که وکیل ملکی تهران با تجربه به دلیل آشنایی با قوانین و رویه های قضایی می‌تواند بهترین انتخاب برای اشخاص باشد همچنین افراد می‌توانند از وکیل ملکی تهران، مشاوره حقوقی دریافت کنند.
موسسه حقیقت گستر از بهترین موسسه حقوقی های واقع در شرق تهران می‌باشد که با ارئه با کیفیت ترین مشاوره حقوقی به موکلین و مراجعین خود در زمینه ملکی می‌تواند برترین انتخاب باشد.
به طور معمول زمانی مشکلات ملکی رخ می‌دهد که به هنگام خرید ملک، افراد تحقیقات لازمه را انجام نمی‌دهند و خیلی سریع به خریدن اقدام می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند که سند زمین مشکل دارد. به منظور جلوگیری از رخ دادن مسائل این چنینی بهترین شیوه تکمیل نمودن تحقیقات در زمینه ملکی می‌باشد. از آنجایی که همه افراد وقت تحقیقات جامع و کامل را ندارد و ممکن است در بعضی موارد به مشکل بر بخورند، موسسه حقیقت گستر این امکان را فراهم نموده است تا با ارائه مشاوره حقوقی کامل به مراجعه کنندگان خویش، تا حد قابل توجهی ایشان را در برخورد ما مسئله‌اشان یاری کند.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *