بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

راهنمای خرید انواع چمن مصنوعی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۶
راهنمای خرید انواع چمن مصنوعی

در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد انواع چمن مصنوعی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید. 

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امروزه از چمن مصنوعی برای فضاهای مختلف مسکونی، تجاری، باغ و… استفاده می شود. این چمن ها در مدل ها و کیفیت های مختلفی تولید شده و وارد بازار شده اند. انتخاب چمن مصنوعی برای مکان های مختلف باعث می گردد تا جلوه خاصی به آن مکان بخشیده شود و یک محل زیبا و فوق العاده ایجاد گردد. البته بهتر است این محصول را با توجه به هدف و نیازهایی که دارید انتخاب نمایید. از جمله پرطرفدار ترین آن ها می توان به انواع قیمت چمن مصنوعی موکتی، چمن مصنوعی ارزان، چمن های مصنوعی حیاط و چمن های مصنوعی بالکن اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد انواع چمن مصنوعی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

راهنمای خرید انواع چمن مصنوعی

نکات مهم جهت خرید چمن مصنوعی:

در واقع می ‌توان گفت چمن مصنوعی نوعی کفپوش می باشد که با استفاده از الیاف بسیار با کیفیت تولید شده است. این محصولات به دلیل شباهتی که به چمن طبیعی دارد در مکان هایی که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد مانند مناطق سردسیر یا گرمسیر استفاده می شود. البته بهتر است بدانید که چمن مصنوعی دارای مزایای زیادی است. از جمله این مزایا می ‌توان به کاهش یا حتی حذف هزینه هایی که مربوط به مراقبت از چمن های طبیعی می باشد و همین طور ماندگاری بالای آن ها اشاره کرد‌. علاوه بر آن استفاده از این چمن ها برای هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر است. همچنین شما می ‌توانید با یک قیمت مناسب مکان مورد نظر خود را زیبا کنید.

یک نکته مهم دیگر در مورد چمن مصنوعی آن است که این چمن ها نیازی به نگهداری، کاشتن و آبیاری نخواهد داشت. اما به طور کلی اگر به دنبال خرید چمن مصنوعی عالی و مناسب هستید باید به مواردی مانند جنس و کیفیت آن ها توجه نمایید. علاوه بر آن بهتر است بدانید که هر یک از این چمن ها برای مکانی خاص مناسب هستند. پس بهتر است در هنگام خرید آن ها به این موضوع توجه نمایید. در زیر انواع چمن مصنوعی را به صورت مختصر برای شما توضیح داده ایم تا بتوانید با کمک این اطلاعات بهترین انتخاب را داشته باشید.

چمن مصنوعی موکتی: 

یکی از انواع چمن مصنوعی که بیشتر جنبه تزیینی دارد چمن مصنوعی موکتی می باشد. این مدل از چمن مصنوعی دارای الیاف بسیار کوتاهی هستند و در مقابل تراکم زیادی دارند. همین موارد باعث شده تا یک ساختار متراکم اما با ضخامت بسیار کم ایجاد شود. به همین دلیل شباهت بسیار زیادی به موکت دارند و به این نام خوانده می شوند. همچنین این مدل از چمن های مصنوعی قیمت مقرون به صرفه ایی خواهند داشت. زیرا در آن از مواد اولیه کمتری استفاده شده است. در کل افرادی که به دنبال چمن مصنوعی با قیمت مناسب هستند می توانند از این مدل استفاده کنند.

علاوه بر آن یک نکته مهم دیگر در مورد چمن مصنوعی موکتی آن است که نظافت آن ها نسبت به دیگر انواع این چمن ها راحت تر خواهد بود. زیرا الیاف آن ها دارای ارتفاع کمی است. پس در بین آن ها زباله های کمتری قرار خواهد گرفت‌. معمولاً از این نوع چمن ها در کافه ها و رستوران ها استفاده می شود. همچنین برای مکان هایی که در آن جا تردد زیاد است مناسب خواهند بود. زیرا تمیز کردن آن ها راحت است. همچنین از چمن مصنوعی موکتی در باشگاه ها، ورودی ساختمان ها، تالارها، شهربازی ها و… نیز استفاده خواهد شد.

چمن مصنوعی حیاط : 

یکی دیگر از کاربردهای که چمن مصنوعی دارند مربوط به فضاسازی حیاط ها می باشد. برای ایجاد فضای سبز در حیاط منزل یا حتی ورودی آپارتمان ها می توانید از چمن مصنوعی حیاط استفاده نمایید. این چمن ها باعث ایجاد تغییرات بسیار زیاد و چشمگیری خواهند شد. در نتیجه منظره ایی بسیار زیبا، سبز و فوق العاده را ایجاد خواهند کرد. به طور کلی چمن مصنوعی حیاط دوام بالایی دارند و در برابر عواملی مانند اشعه های خورشید مقاوم هستند. در نتیجه در طول زمان دچار پوسیدگی یا حتی تغییر رنگ نخواهند شد.

این مدل از چمن های مصنوعی را به چند بخش تقسیم بندی می کنند که از جمله آن ها می‌ توان به چمن هایی که بر روی بستر خاک یا حتی فضای باغچه ها قرار می گیرند، چمنی که در بین سنگ ها استفاده می‌ شوند، چمن هایی که مناسب راه پله ها هستند، چمن هایی که بر روی سطح سفت استفاده می ‌شوند و… اشاره نمود. البته بهتر است در هنگام خرید چمن مصنوعی حیاط به عواملی مانند سطح مقطع مناسب، تراکم بالا و وزن چمن توجه گردد.

راهنمای خرید انواع چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی بالکن: 

همان طور که می ‌دانید بالکن و تراس از جمله مکان هایی هستند که در برابر عواملی مانند فشار یا ضربه قرار دارند. بنابراین بهتر است برای آن از چمن مصنوعی بالکن استفاده نمایید. این کار علاوه بر آن که باعث ایجاد زیبایی بیشتر در بالکن می شود می تواند موجب افزایش مقاومت آن نیز گردد. همچنین بالکن را فضایی برای بازی کودکان یا حتی استراحت کردن می دانند. بنابراین بهتر است از چمن های نرم و انعطاف پذیر استفاده شود تا هیچ گونه آسیبی به پاها وارد نشود.

به طور کلی می توان گفت چمن مصنوعی بالکن دارای ویژگی های مختلفی است‌. از جمله این ویژگی ‌ها می ‌توان به نصب راحت آن ها، لطافت و نرمی بالا، قیمت مناسب، قابل شست و شو بودن و… اشاره نمود. همچنین بهتر است بدانید این چمن ها در انواع مختلفی مانند پرز بلند، پرز متوسط، همچنین پرز کوتاه تولید می شوند که انتخاب هر یک از این مدل ها با توجه به سلیقه و نظر فرد انجام خواهد شد.

چمن های مصنوعی ارزان: 

بسیاری از افراد به دنبال قیمت چمن مصنوعی ارزان هستند. بهتر است بدانید عوامل متفاوتی بر روی قیمت این محصول تاثیر گذار می باشند. بنابراین برای این که بتوانید چمن های مصنوعی را با قیمت مناسب خریداری کنید باید به نکاتی مانند جنس مواد تشکیل دهنده، تراکم الیاف، بافت الیاف، وزن الیاف، فناوری تولید آن ها، شکل سطح مقطع عرضی و همچنین شکل طولی الیاف، انعطاف و نرمی الیاف، ساختار لایه پشتیبان، شیوه بافت و همچنین مقاومت این محصول در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید توجه نمایید.

علاوه بر آن باید بدانید یکی از بهترین انواع چمن های مصنوعی ارزان نوع موکتی آن می باشد. به دلیل این که ارتفاع الیاف در چمن مصنوعی موکتی کوتاه است. پس میزان مواد اولیه که برای ساخت آن ها استفاده شده است نیز کمتر خواهد بود. در نتیجه قیمت مناسب تری خواهد داشت. همچنین بهتر است بدانید که این مدل از چمن مصنوعی علاوه بر آن که قیمت مناسبی دارد، مقاومت خوبی نیز خواهد داشت.

همچنین اگر بخواهید قیمت چمن های مصنوعی را با توجه به مواد استفاده شده در آن ها بررسی کنید. بهتر است بدانید که برای ساخت آن ها از دو ماده پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌ شود. البته مقرون به صرفه ترین و همچنین رایج ‌ترین نوع موادی که در این نوع از چمن ها استفاده می ‌شود پلی پروپیلن است. توجه داشته باشید که این ماده ماندگاری بسیار بالایی دارد. برای تهیه بهترین چمن مصنوعی پلی اتیلن به آدرس https://gamantj.com گامان تزئین جاوید مراجعه کنید.

راهنمای خرید انواع چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی: 

همان طور که گفته شد چمن مصنوعی در انواع مختلفی وجود دارد. بنابراین برای این که بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید ابتدا باید مشخص کنید که از این چمن ها در چه مکانی استفاده می شود. سپس ویژگی ها و خصوصیات هر یک از این چمن ها را مورد بررسی قرار داده و آن ها را انتخاب کنید. یک نکته مهم دیگر که برای خرید چمن مصنوعی باید در نظر بگیرید میزان بودجه شما خواهد بود‌. در واقع کیفیت مواد اولیه ای که برای ساخت این چمن ها استفاده می شود می تواند در تعیین قیمت آن ها تاثیرگذار باشد.

از جمله پرکاربرد ترین این چمن ها می توان به چمن مصنوعی موکتی اشاره کرد که دارای قیمت مناسبی می باشد. علاوه بر آن چمن ‌های موکتی دارای دوام و مقاومت بالایی می باشند. همچنین نظافت و نگهداری از آن ها نیز راحت تر خواهد بود. البته چمن های مصنوعی بالکنی و حیاتی نیز از دیگر انواع چمن های مصنوعی به شمار می روند که برای پوشش حیاط، راهرو های ورودی و همین طور بالکن ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این چمن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند که می ‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *