بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اظهارات تند سرپرست استقلال علیه سرمربی!

حجت کریمی : فقط بگویم که ما دربی را به ساپینتو باختیم

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱:۰۵

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال درباره قرارداد ریکاردو ساپینتو افشاگری کرد و مدعی شد دلیل باخت دربی فقط سرمربی بوده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، که مهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود، صحبت‌های متفاوتی درباره دوران حضور ریکاردو ساپینتو در این تیم، اتفاقات رخ داده و حواشی به وجود آمده مطرح کرد. کریمی در این گفت‌وگو و درخصوص جدایی ساپینتو گفت:

ایشان پس از دربی و به دلیل موضوع قراردادش ایران را ترک کرد. وکیل او حدود سه هفته در ایران بود و مذاکراتی با یکدیگر داشتیم. متأسفانه باید برای اولین بار بگویم که ایشان یک جمله دروغ گفتند، آن هم زمانی که من آخرین ایمیل را برای ایشان ارسال کردم.

او ادامه داد:

ساپینتو درخواست داشت تا مبلغ‌های قراردادش را اضافه کنیم. او در نامه‌ای که خطاب به هواداران منتشر کرده بود، مدعی بود خواستار افزایش 15 درصدی قراردادش شده است. این درحالی است که طبق بندی که در قراردادش بود، باید برای فصل بعد قراردادش 20 درصد افزایش پیدا می‌کرد و این چیزی است که باید انجام می‌شد.

وی در مورد اینکه مبلغ قرارداد فصل اول ساپینتو چقدر بوده، پاسخ داد:

مبلغ آن 650 هزار یورو بود که برای فصل بعد به 750 هزار یورو افزایش پیدا می‌کرد. ساپینتو خواستار این بود که 200 هزار یورو دیگر، قراردادش افزایش پیدا کند و آپشن قهرمانی لیگ از 100 هزار یورو به 200 هزار یورو برسد. برخی افزایش‌های دیگر بود که مشکلی با آن نداشتیم.

سرپرست مدیرعاملی استقلال اضافه کرد:

او می‌گفت 200 هزار یورو دیگر افزایش پیدا کند. برای چه چیزی باید این مبلغ را افزایش می‌دادم که به یک میلیون یورو برسد؟ هزینه‌های کادرفنی و دستیارانش و اقامت وی به یک میلیون و 500 هزار یورو می‌رسید، چون خواستار افزایش 50 تا 60 درصدی قرارداد دستیارانش بود. هزینه‌های دیگر ایشان مانند بلیت بیزینس و همراهانش و هزینه‌های هتل به این قرارداد اضافه می‌شد.

او ادامه داد:

ایشان به سمتی رفته بودند که هوادار را با خودشان همراه کند و به ما فشار بیاورند. من سر این قضیه خیلی زیر فشار بودم. ایشان خواستار عقد قرارداد 2 یا 3 ساله بود. اینها را به ساپینتو آموزش می‌دادند. حقوق خارجی‌های ما هیچ وقت به موقع پرداخت نمی‌شد. اینها می‌توانند نوتیس بدهند و کل قراردادشان را بگیرند. پرداختی‌های ساپینتو عقب بود. اگر قرارداد جددی را امضا می‌کردیم، می‌توانستند بروند مبلغ قرارداد 2 سالشان را کامل بگیرند، مانند دیگر آقایانی که این کار را انجام دادند.

کریمی اظهار داشت:

با وکیل ایشان مذاکره کردیم، پای رقم 750 هزار یورو ایستاده بودیم. روز آخر ایمیل را ارسال کردیم و گفتیم تا 24 ساعت به ما پاسخ بدهید که ایشان خداحافظی کردند. یک سری اتفاقات افتاد و فشارهایی که روی من بود و اگر بخواهم آنها را بگویم، یک سریال 90 قسمتی است که 30 قسمت آن فقط به آقای ساپینتو تعلق خواهد داشت.

سرپرست مدیرعاملی استقلال در مورد میزان طلب سرمربی پرتغالی پاسخ داد:

ساپینتو حدود 200 هزار یورو طلب دارد. ما قراردادی با وی نداریم. اگر قرارداد جدید را امضا می‌کردیم، شاید به پرونده استراماچونی دوم تبدیل می‌شد. کار زشتی که ایشان انجام دادند این است که بدون اینکه ما خبردار باشیم، از ایران خارج شدند. همان شب به من گفتند که راهی فرودگاه می‌شوند. سپس گفتند که از قبل درباره این سفر به مدیر برنامه‌هایشان خبر داده‌اند ولی ایجنت او بی‌خبر بود. ساپینتو گفت که دوباره به ایران برمی‌گردد ولی اینگونه نشد. ساپینتو تأکید می‌کرد فقط با وکیلش صحبت کنیم و به همین دلیل با او مکالمه‌ای نداشتم. آخرین ایمیل را برایش ارسال کردیم و در نهایت او از استقلال خداحافظی کرد.

کریمی درخصوص اینکه ساپینتو چگونه اینقدر زود راهی تیم آپوئل شده است، گفت:

بالای رزومه 100 مربی برای ما فرستادند. این همه مربی درخواست می‌کنند به باشگاه بزرگ استقلال بیایند. شأن این باشگاه این است که مربیان به تهران بیایند و باشگاه را ببینند و سپس با آنها صحبت کنیم. چطور می‌شود که یک مربی فردای اینکه به ما گفت نمی‌تواند با ما همکاری کند، قرارداد امضا کند؟ حدس من این است که ساپینتو از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بود برود. نمی‌شود دو-سه روزه تیم پیدا کرد.

سرپرست مدیرعاملی استقلال اظهار داشت:

فقط یک جمله بگویم، ما دربی را به مربی‌مان باختیم. حتی فیلم بازی را نشان آقای لوپز دادم، او هم این نظر را داشت. نمی‌خواهم به این بحث بپردازم، ساپینتو مهمان ما بود و رفت. ولی جالب است که پس از ترک استقلال، قرارداد جدید امضا می‌کند. رزومه 100 نفر از بهترین مربیان را برای من فرستادند. چگونه است که اینها کار پیدا نمی‌کنند ولی ساپینتو سریع و سه روزه تیم پیدا می‌کند؟ پس پشت قضیه اتفاقاتی بوده که اینها را هدایت می‌کردند.

حجت کریمی در پایان خاطرنشان کرد:

از نظر من، ساپینتو بعد از فینال حذفی، ضربه بزرگی به روحیه بازیکنان و هواداران زدند و مشکلاتی را به وجود آوردند. به قول آقای لوپز، فوتبال ما باید حرفه‌ای شود. او می‌گفت ساعت 8 صبح تمرین من شروع می‌شود ولی تمرینات استقلال ساعت چهار بعد از ظهر آغاز می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *