بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گل مدرسه ای تیم ملی ایران ؛ چشم نواز ! + عکس

بررسی گل چهارم تیم ملی ایران به افغانستان با یک نگاه تاکتیکی

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۷

پیروزی تیم ملی ایران مقابل افغانستان قابل پیش بینی بود اما عملکرد تاکتیکی ملی پوشان بالاخص روی گل چهارم قابل تحسین بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازی همزمان سردار آزمون و مهدی طارمی اگر چه در گذشته هم رخ داد، اما این بار اگر تثبیت شود، قدرت تیم ملی در فاز تهاجمی را بالا خواهد برد و فشار کمتری را به خط دفاع تیم ملی خواهد آورد. به این خاطر که بخشی از توان حریف صرف مراقبت از این دو بازیکن خواهد شد. از سویی سبک رفتاری این دو بازیکن در مصاف با افغانستان ثابت کرد، این دو مهاجم به دیگر مهره های تهاجمی تیم ملی هم اجازه گلزنی خواهند داد و حتی دوست ندارند، همه ی توپ ها در محوطه جریمه به آنها ختم شود.

یکی از گل های خوب و مدرسه ای تیم ملی در مصاف با افغانستان گل چهارم بود که با پاس نهایی سردار آزمون و ضربه ی علیرضا جهانبخش به ثمر رسید. البته که نقش محمد محبی که پاس اول را به سردار آزمون داد و مهدی طارمی که از روی توپ پرید، در این گل پر رنگ بود و این دو بازیکن کار خوب سردار و علیرضا را تکمیل کردند.

محمد محبی بعد از تصاحب توپ به جای اینکه خط را برود و ارسال کند، سردار را به خوبی دید. به خصوص فضای خالی جلوی سردار که به اشتباه از سوی بازیکن مدافع افغانستان پوشش داده نشد. سردار درست به همان فضا زد و تا مدافع تیم افغانستان متوجه حرکت سردار آزمون شود، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران وارد محوطه جریمه شد و کات بک کرد. به نظر مهدی طارمی از قبل پشت سرش را دیده بود یا اینکه علیرضا با وی صحبت کرده بود که توپ را رها کند، چون در پشت سرش بود و می توانست به  توپ ضربه بزند. مهدی طارمی از روی توپی که سردار آزمون برای او فرستاده بود، پرید و توپ در یک موقعیت خوب به علیرضا جهانبخش رسید و علیرضا هم توپ را به تور دروازه پاس داد.

این گل مدرسه ای و البته زیبا درس های کلیدی خوبی دارد. اینکه قرار نیست همه توپ هایی که به کنار می رود، ارسال شود یا دست کم ارسال یا کات بک را می توان بعد از کار ترکیبی انجام داد تا نظم دفاعی حریف بهم بخورد. از سویی تعدد بازیکنان تیم حریف در محوطه جریمه بهانه ی خوبی نیست که حمله به یک اتفاق خوب منجر نشود. زمانی که سردار آزمون وارد محوطه جریمه حریف می شود، برتری عددی در دفاع تمام و کمال با حریف است اما سردار آزمون توپ را به جایی می فرستد و مهدی طارمی کاری می کند که سرانجام این توپ به گل ختم می شود.

در این صحنه کاملا پیداست در ارسال از کناره ها با بهتر است بگوییم کات بک بازیکنی که از عقب وارد فضا می شود، شانس بیشتری برای گلزنی دارد. نحوه ی ضربه به توپ علیرضا جهانبخش هم در نوع خود جالب بود. اصطلاحا توپ را به تور دوازه پاس داد. یک ضربه زمینی بغل پا به گوشه ی دروازه. خیلی از مهاجمان یا هافبک هایی که از عقب به فضا می زنند، در چنین صحنه هایی اقدام به شوتزنی می کنند اما علیرضا با یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد. لازم نیست برخی از ضربه ها در محوطه جریمه محکم زده شود. یک ضربه ی فنی هم می تواند دقیق تر کار را تمام کند. به واقع روی این توپ ها باید توپ را به تور دروازه پاس داد.

تیم ملی

تیم ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *