بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گل های تماشایی از ستاره های منچسترسیتی در لیگ قهرمانان + فیلم

برترین گل های تاریخ باشگاه منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۸


برترین گل های تاریخ باشگاه منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا را شاهده نمایید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در این کلیپ برای شما برترین گل های باشگاه فوتبال منچسترسیتی انگلیس در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را آماده کرده ایم.


باشگاه فوتبال منچستر سیتی (به انگلیسی: Manchester City Football Club) یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد.

در سال ۱۸۸۰ به‌عنوان سنت مارک (وست گورتون) تأسیس شد، در سال ۱۸۸۷ به نام آردویک تغییر نام داد و در سال ۱۸۹۴ به منچستر سیتی تغییر نام داد.

ورزشگاه باشگاه منچستر سیتی اتحاد نام دارد که در شهر منچستر قرار دارد، سیتی در سال ۲۰۰۳ به اتحاد نقل مکان کرد. قبل از اتحاد ورزشگاه سیتی ماین رود بود. سیتیزن‌ها پیراهن‌های آبی آسمانی خود را از سال ۱۸۹۴ استفاده می‌کنند.

این باشگاه اولین جام خود را با نام اردویک در سال ۱۸۹۱ با پیروزی یک بر صفر در فینال جام منچستر مقابل نیوتن هیث به‌دست‌آورد.

سپس با نام منچسترسیتی اولین افتخار بزرگ خود را با قهرمانی جام حذفی در سال ۱۹۰۴ به‌دست‌آورد. این باشگاه اولین دورهٔ مهم موفقیت خود را در اواخر دههٔ ۱۹۶۰ داشت، با قهرمانی در لیگ، جام برندگان جام اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه با مدیریت جو مرسر و مالکوم آلیسون.

سیتی در سال ۱۹۶۹ تبدیل به دومین تیم تاریخ لیگ برتر شد که توانسته در یک سال، یک جام داخلی و یک جام اروپایی کسب کند. پس از از دست دادن فینال جام حذفی ۱۹۸۱، این باشگاه یک دورهٔ افول را پشت سر گذاشت و سقوط به ردهٔ سوم فوتبال انگلیس برای تنها بار در تاریخ خود در سال ۱۹۹۸ تجربه کرد.

سیتی از سال ۰۳–۲۰۰۲ در لیگ برتر ثابت مانده‌است. در سال ۲۰۰۸، منچستر سیتی توسط گروه ابوظبی یونایتد به مبلغ ۲۱۰ میلیون پوند خریداری شد. در سال ۲۰۱۷ سیتیزن‌ها با هدایت گواردیولا توانستند ۱۰۰ امتیاز کسب کنند و از حیث بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر رکورددار شدند.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *