بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پیشکسوت استقلال مربی داخلی را ترجیح می دهد

بیانی : مربی خارجی نیاز به زمان دارد بنابراین مربی ایرانی برای استقلال بهتر است

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۰:۵۲

شاهرخ بیانی ضمن حمایت از ریکاردو ساپینتو مدعی شد که مربی خارجی نیاز به زمان دارد و در چنین شرایطی مربی داخلی برای استقلال بهتر است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاهرخ بیانی درباره ناکامی استقلال در لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت:

همیشه سعی کرده‌ام حرف حق را بزنم. در فینال جام حذفی همه فهمیدند که برنامه‌ریزی کردند تا ساپینتو را عصبی کنند. ساپینتو از ابتدای بازی کنار خط ایستاده بود و کاری نمی‌کرد. وقتی تیمش ثانیه‌های پایانی گل زد، به سمت بازیکنان خودش رفت. ساپینتو نه به کسی بی‌احترامی کرد و نه کاری داشت ولی جو طوری را ایجاد کردند که علیه او باشد. هر مربی تیمش در آن زمان گل می‌زد شادی می‌کرد. چرا باید به خاطر شادی یک مربی، او را اخراج کنند؟

وی افزود:

برای دربی داوری انتخاب کردند که ناآماده و در تست‌های ابتدای فصل رد شده بود. کدام داور با آن شرایط سرمربی تیمی که گل زده است را، اخراج می‌کند؟ پس از اخراج ساپینتو، او را به سمت هواداران پرسپولیس بردند و بطری آب به او پرتاب کردند. چرا کسی درباره این رفتارها حرفی نمی‌زند؟ خدا را شکر اتفاق بدی نیفتاد. آدم چیزهایی در این فوتبال می‌بیند که شک می‌کند. همه چیز به ضرر استقلال بود.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه برخلاف برادرش، شاهین از ساپینتو حمایت می‌کند، گفت:

چرا نباید حمایت کنم؟ برادرم نظرش را گفته ولی ساپینتو به چه کسی بی‌احترامی کرد؟  او یکی دو بار در طول فصل عصبی شد ولی وقتی سرپرست صنعت نفت آبادان خودش می‌گوید به سمت نیمکت استقلال رفت تا ساپینتو را تحریک کند، چه حرفی بزنیم؟ قشنگ برنامه‌ریزی می‌کنند ساپینتو تحریک شود. کار فنی و کاریزمای او فوق‌العاده خوب بود. اگر رفتارش مورد انتقاد است، همه رفتار یحیی گل‌محمدی در دربی سال گذشته را دیدند. آیا او نبود که به سینه داور کوبید و الفاظ رکیک به کار برد؟ پس چرا درباره این رفتارها صحبتی نمی‌شود؟ بازی هیجان دارد و یکسری می‌توانند خودشان را کنترل کنند و یکسری نه. مگر در گذشته مربیان خارجی و ایرانی بالا و پایین نمی‌پریدند؟ آیا افشین قطبی که به ایران آمد هیجانی نبود؟

بیانی در خصوص اینکه با این صحبت‌ها موافق تمدید قرارداد استقلال با ساپینتو بود، تصریح کرد:

ساپینتو را مربی بسیار خوبی دیدم، چرا نباید قراردادش تمدید می‌شد؟ او تیم را نبسته بود و کار برایش سخت پیش رفت. استقلال با ساپینتو فوتبال مدرنی بازی می‌کرد. قهرمانی لیگ و حذفی برای استقلال بود ولی همه چیز بهم ریخت. استقلال در دربی فینال جام حذفی گل تساوی را زد و از نظر روحی – روانی بالا آمد ولی سرمربی‌اش را اخراج می‌کنند تا لب خط نباشد. وقتی ساپینتو اخراج شد شرایط برای استقلال سخت پیش رفت و حتی به نظرم شانس آوردند که پرسپولیس خیلی حمله نکرد وگرنه می‌توانستند گل‌های بیشتری بزنند.

پیشکسوت استقلال با انتقاد از نحوه گل خوردن آبی‌پوشان در دربی فینال جام حذفی یادآور شد:

گل‌هایی که خوردیم مبتدی بود. روی کاشته، باید دو مدافع جلوی توپ می‌ایستادند و مدافعان داخل محوطه جریمه بین محوطه شش قدم و پنالتی قرار می‌گرفتند ولی طوری ایستادند که جلوی دید دروازه‌بان را گرفته بودند. من کنار ایمان عالمی بودم و گفتم این توپ گل می‌شود چون جاگیری بازیکنان استقلال درست نبود. در این شرایط که سرمربی خارجی اخراج شده و کنار خط حضور ندارد، خسرو حیدری باید کنار خط می‌ایستاد و کمک می‌کرد نه اینکه دستیار خارجی ساپینتو صحبت کند. بازیکنان که زبان پرتغالی و انگلیسی نمی‌دانند که ایشان کنار خط باشد.

بیانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به جدایی ساپینتو، موافق گزینه خارجی برای هدایت استقلال است یا داخلی، گفت:

حضور مربی خارجی یعنی نیاز به زمان بیشتر. استقلال باید امسال حداقل یک جام می‌گرفت و اگر دوباره بخواهند مربی خارجی بیاورند حداقل دو، سه ماه زمان از دست می‌رود تا او با شرایط فوتبال ایران آشنا شود. این تیم باید هر چه زودتر بسته شود. پرسپولیس در فینال جام حذفی تعویض‌هایی کرد که بازیکنانش کلیدی بودند و حتی فرصت نکردند به شیخ دیاباته بازی بدهند. در این شرایط مربی ایرانی بهتر است.

وی با تمجید از عملکرد حجت کریمی در باشگاه استقلال گفت:

آدمی به باشگاه آمده که بدهی‌ها را یک به یک صاف کرد. اگر کریمی نبود باشگاه استقلال وضعیت بد و اسفناکی داشت. کسی نمی‌توانست در مدت زمان کم مشکلات را حل کند. با حضور کریمی یک ریال در باشگاه استقلال گم نشده است. کسانی از کریمی انتقاد می‌کنند و به اصطلاح او را می‌زنند که منافع‌شان در خطر است. از سال 1366 در استقلال هستم و می‌بینم کریمی چه کارهای بزرگی کرده است. او مو را از ماست بیرون کشیده و خوشبختانه چشم و دل سیر است. معلوم است آدم سالم را به هر طریقی که شده باشد، می‌زنند. به عنوان پیشکسوت استقلال از کریمی و تلاش‌هایش تشکر می‌کنم و به او می‌گویم، دمت گرم. کریمی کارهای بزرگی کرده، آن هم در شرایطی که بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه گردن او افتاد. او مثل برخی‌ نبود که دو ماه نیامده 300 هزار دلار در باشگاه گم شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *