بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

نگهداری ارز دیجیتال در صرافی؟ خوب یا بد؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۶
امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

در این مقاله، به امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال پرداخته و بررسی می‌کنیم که نگهداری ارز در این صرافی‌ها چه فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای کاربران آن‌ها ایجاد می‌کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

صرافی ارز دیجیتال، به پلتفرم معاملاتی گفته می‌شود که در آن امکان معامله و خرید ارز دیجیتال فراهم شده است. توسعه‌دهندگان صرافی آنلاین ایرانی، با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و مهارت متخصصان ایرانی فعال در صنعت ارز دیجیتال، اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم‌های معاملاتی با امنیت و کیفیت بالایی کرده‌اند. در این مقاله، به امنیت این صرافی‌ها پرداخته و بررسی می‌کنیم که نگهداری ارز در این صرافی‌ها چه فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای کاربران آن‌ها ایجاد می‌کند.

اصولا در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن، برای نگهداری دارایی‌های کاربران از منابع ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌شود. این دسته از صرافی‌ها، جهت افزایش امنیت دارایی دیجیتالی و حساب کاربری افراد از لایه‌های امنیتی متعدد مانند ورود دومرحله‌ای و احراز هویت هوشمند استفاده می‌کنند.

در کنار موارد فنی در خصوص تأمین امنیت دارایی کاربران در صرافی‌های ایرانی، باید توجه داشت که عملکرد این پلتفرم‌ها کاملا شفاف و زیر نظر پلیس فتا است. این موضوع سبب شده تا تمام مراحل احراز و تأیید هویت کاربران طی مراحل یکپارچه و قانونی انجام شود. همچنین برخی از صرافی‌های ایرانی به دلیل نوآوری‌هایی که در فرایند ساخت پلتفرم صرافی داشته‌اند، موفق به دریافت جوایز متعددی در جشنواره‌های استارتاپی و نوآوری ایران شده‌اند.

هنگام انتخاب یک صرافی ایرانی، دقت داشته باشید که اعضای تیم توسعه‌دهنده، شرکت یا گروه پشتیبان، آدرس دفتر و شماره تماس آن کاملا مشخص بوده و در سایت صرافی‌ درج شده باشد. به این ترتیب در صورت بروز هرگونه مشکل، این امکان برای مشتریان فراهم است که از طریق مراجعه حضوری یا تماس با کارشناسان پشتیبان، مشکلات خود را حل‌وفصل نمایند.

 

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

 بی‌شک، مهم‌ترین عاملی که در انتخاب یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال اهمیت دارد، امنیت آن است. ازآنجایی‌که ماهیت فضای ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بوده و به هیچ نهادی وابسته نیست، انتخاب یک صرافی معتبر و پاسخگو، از اهمیت زیادی برخوردار است. البته در مواردی، حفظ امنیت ارزهای دیجیتال بر عهده خود کاربر است. به‌عنوان‌مثال، فرض کنید قصد انتقال دارایی از یک آدرس به آدرس کیف پول دیگری را دارید، درصورتی‌که آدرس کیف پول مقصد را به‌درستی وارد نکنید، دارایی شما از بین رفته و امکان پیگیری و بازگرداندن دارایی وجود ندارد. در نتیجه، در گام نخست درنظر گرفتن موارد این‌چنینی، حفظ رمز عبور و اطلاعات امنیتی حساب صرافی یا کیف پول، برعهده خود کاربر است.

اما مرحله بعدی برقراری امنیت دارایی کاربران، برعهده تیم توسعه‌دهنده صرافی و کیف پول‌های دیجیتالی است. به این معنا که لازم است در طراحی و اجرای صرافی آنلاین خود از برترین فناوری‌ها استفاده کرده و تأثیر حملات هکرها را به حداقل برسانند.

فرض کنید پلتفرمی رابط کاربری بسیار ساده و جذابی داشته باشد، از ارزهای زیادی پشتیبانی کند و گزینه‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار ‌دهد، اما از امنیت مناسبی برخوردار نباشد. می‌توان گفت این پلتفرم، علی‌رغم اینکه از مزایایی برخوردار است، اما تنها به دلیل وجود یک ایراد مهم و اساسی یعنی نداشتن امنیت مناسب، به‌هیچ‌عنوان محل مناسبی جهت خرید ارز دیجیتال و نگهداری دارایی دیجیتالی کاربران نخواهد بود.

صرافی‌های معتبر و پیش‌گام، دارایی کاربران را بیمه کرده و در موارد حساس به‌خوبی از مشتریان خود پشتیبانی می‌کنند. به‌این‌ترتیب، حتی اگر مورد حمله هکرها قرار بگیرند، دارایی کاربران به آن‌ها بازگردانده می‌شود. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، پلتفرم‌های قابل‌اعتماد با عملکرد شفاف بوده و حجم معاملات نسبتا بالایی دارند. صرافی ارزپایا، یکی از این صرافی ها است.

 

نگهداری ارز دیجیتال در صرافی؟ خوب یا بد؟

امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

به طور کلی نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول از امنیت بیشتری برخوردار است. کیف پول‌ها کمتر از صرافی‌ها در معرض هک و حملات سایبری قرار می‌گیرند اما جالب است بدانید که اکثر افرادی که سرمایه خود را از دست داده‌اند، هک نشده‌اند! بلکه کلید خصوصی کیف پول خود را گم کرده‌اند.

تمام کیف پول‌های نرم‌افزاری معروف و رایج در دنیا، هنگام ساخت کیف پول جدید، عبارت بازیابی یا کلید خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این عبارت، کلید دسترسی مستقیم به کیف پول و دارایی‌های ذخیره شده در آن بوده و در صورتی که در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد دارایی کاربر به خطر می‌افتد.

از طرفی، در صورت مفقود شدن این عبارت، پشتیبانان کیف پول به هیچ عنوان مسئولیتی را قبول نکرده و امکان دسترسی مجدد را به کاربر نمی‌دهد. اما در صرافی‌های ایرانی، مسئولیت نگهداری از کلید خصوصی، با کاربر نیست و خود صرافی از کلید خصوصی کیف پول خود نگهداری می‌کند. کاربر، صرفا باید رمز عبور حساب خود در صرافی را داشته باشد. در صورت فراموش کردن رمز عبور نیز راه‌های زیادی برای بازیابی آن وجود خواهد داشت.  تیم توسعه‌دهنده و گروه پشتیبان صرافی ارزپایا، پاسخگوی سوالات و مشکلات بوجود آمده برای حساب‌های کاربری افراد هستند.

صرافی‌های پیشگام بین‌المللی نیز از تکنولوژی امنیتی سطح بالا و استانداردهای امنیتی پیشرفته استفاده می‌کنند، اما به دلیل تحریم کاربران ایرانی و عدم پشتیبانی از ایرانیان مکان مناسبی برای فعالیت و نگهداری دارایی دیجیتال نیستند.

در نتیجه صرافی آنلاین ایرانی نه‌تنها محل مناسبی جهت خرید ارز دیجیتال، مشاهده قیمت ارز دیجیتال، مشاهده قیمت تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها است، بلکه کیف پول‌های موجود در صرافی‌های ایرانی مکانی امن و مطمئن جهت نگهداری دارایی‌های رمزنگاری شده نیز بشمار می‌آیند.

از طرفی، هنگام جابه‌جایی و برداشت ارز دیجیتال، مبلغی به‌عنوان کارمزد شبکه انتقال از دارایی کاربر کسر می‌شود. بنابراین اگر کیف پول صرافی، امنیت بالایی را به کاربران ارائه دهد، نگهداری رمز ارز در کیف پول صرافی گزینه به‌صرفه تری برای کاربر بوده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی و کارمزد نخواهد بود.

درنهایت می‌توان گفت تنها در صورتی که فرد دارایی دیجیتالی را برای یک سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری کرده، بهتر است سرمایه خود را در یک کیف پول نگهداری کند. در غیر این صورت، کیف پول‌ صرافی‌های معتبر، محل مناسبی برای نگهداری‌ ارزهای دیجیتال هستند.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *