بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بازگشت اجباری ؛ فقط دربی فینال این ویژگی را دارد!

داور پشت دروازه فقط برای فینال جام حذفی به تیم داوری باز خواهدگشت

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۳
جام حذفی

داوران پشت دروازه فقط برای فینال جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال به تیم داوری باز خواهندگشت و به فصل آینده موکول نخواهدشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بعد از اعتراض باشگاه استقلال به اشتباهات صورت گرفته علیه این تیم در بازی های لیگ برتر و اشاره به اینکه کمیته داوران می بایست، در جام حذفی از داور خارجی یا علیرضا فغانی استفاده کند، اعضای کمیته داوران در نشست هایی که با هم داشتند، تصمیم گرفتند برای بازی روز چهارشنبه از داور پشت دروازه استفاده کنند. پدیده ای که در فوتبال اروپا مرسوم بوده اما سال هاست جای خود به کمک داوران ویدئویی داده است.

اشاره استقلال به استفاده از داور خارجی در بازی دربی یا علیرضا فغانی به این خاطر است که آبی پوشان هنوز بر این عقیده اند که پیام حیدری می بایست، برخورد توپ به دست گولسیانی را پنالتی اعلام می کرده، چون توپ به دست غیر حمایتی این بازیکن برخورد کرده و در صحنه های مشابه جهانی داور به سود تیم مهاجم پنالتی اعلام کرده است. هر چند که برخی از کارشناسان داوری تصمیم پیام حیدری مبنی بر ادامه بازی را درست می دانستند.

به هر صورت نظر کمیته داوران استفاده از داوران پشت دروازه در فینال جام حذفی است تا دو داور اضافی اتفاقات درون محوطه جریمه را رصد و به داور در قضاوت این بازی حساس کمک کنند. اما در این بازی استنائا از داوران پشت دروازه استفاده می شود و به بازی های لیگ برتر در فصل آینده موکول نخواهد شد. به خصوص که قرار است، در فصل آینده تعداد تیم های داوری کاهش یابد و به استاندارهای جهانی نزدیک شود و از سویی کمیته داوران خوب می داند، در صورت استفاده از داوران پشت دروازه در بازی های لیگ برتر پروژه اجرایی کردن VAR کلا مسکوت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *