بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مصاحبه مفصل با آلمیدا ؛ از رونالدو، طارمی تا ساپینتو !

هوگو آلمیدا : ساپینتو هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید، طارمی همیشه بوی گل می دهد

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۸:۳۳
سپاهان ؛ هوگو آلمیدا : ساپینتو هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید

مربی سپاهان در واکنش اظهارات ریکاردو ساپینتو علیه ژوزه مورایس مبنی بر اینکه چرا کادرفنی سپاهان بدون توضیح به ساپینتو اقدام به جذب سیاوش یزدانی کرده گفت: ساپینتو هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید. هدف و کار ما کاملا مشخص است و می‌خواهیم باعث پیشرفت بازیکنانمان شویم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کادرفنی تیم سپاهان در اولین فصل حضورش در اصفهان با ۶۵ امتیاز سپاهان را به نایب قهرمانی لیگ برتر رساند.

ژوزه مورایس پس از حضور در ایران از پروژه سه ساله خود برای سپاهان پرده برداشت. کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال عملکرد سپاهان را در این فصل از رقابت‌ها مثبت ارزیابی کردند و کادرفنی این تیم درباره هدف قهرمانی خود در این پروژه سه ساله صحبت کردند.

هوگو آلمیدا، مهاجم پیشین تیم ملی پرتغال اکنون در کادرفنی سپاهان حضور دارد. او در کنار رونالدو سال‌ها در تیم ملی پرتغال حضور داشت و سابقه بازی در باشگاه‌های مختلف اروپایی را دارد.

آلمیدا پس سال‌های موفق بازی در مستطیل سبز از سال ۲۰۲۰ وارد عرصه مربی‌گری شد و در این فصل در کنار مورایس و کادرفنی پرتغالی سپاهان قرار گرفت.

او در گفت‌وگو در رابطه با عملکرد کادرفنی زرد پوشان و نتایج این تیم در فصلی که گذشت پاسخ داد و نسبت به برخی حواشی طول فصل نیز واکنش نشان داد.

آلمیدا درباره آقای گلی شهریار مغانلو در لیگ برتر ایران، عملکرد مهدی طارمی در لیگ پرتغال و همچنین حضور کریستیانو رونالدو در لیگ عربستان صحبت کرد.

 

در ادامه گفت‌وگو با هوگو آلمیدا، مربی سپاهان را می‌خوانید:

*فصلی که گذشت را چگونه دیدید؟ در نیم فصل اول فراز و نشیب داشتید.

فراز و نشیب‌هایی که داشتیم طبیعی بود. ما اطلاعاتی زیادی از لیگ ایران نداشتیم و از تیم‌های دیگر هم اطلاعی نداشتیم. حتی در ابتدای کار از تیم خودمان هم شناختی نداشتیم. نیاز بود شناخت کاملی از بازیکنان پیدا کنیم. همانطور که گفتم این فراز و نشیب‌ها طبیعی‌ بود. در نیم فصل نخست دچار افت بودیم اما در نیم فصل دوم نتایج بسیار بهتری کسب کردیم. مهم این است که در فصل اول تا آخر برای قهرمانی تلاش کردیم.

*نظرتان درباره پرسپولیس و استقلال، رقبای امسالتان چیست؟

پرسپولیس و استقلال تیم‌های بزرگی هستند و بازیکنان بزرگ و مربیان بزرگی دارند. رقابت خیلی خوبی بین ما بود. کیفیت این دو تیم کاملا واضح است. آن‌ها در فصل‌های قبل قهرمان شدند. ما خیلی خوشحالیم که تا هفته آخر با پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ تلاش کردیم.

*فکر می‌کنید مسائل بیرونی مثل داوری هم در قهرمان نشدن شما تاثیرگذار بود؟

این نوع سوال‌ها را به شما افراد که بازی‌ها را دیدند می‌سپارم. نظرها درباره داوری و چنین مسائلی را باید کارشناسان پاسخ دهند. همه می‌دانند چه اتفاقاتی رخ داد و من نمی‌خواهم درباره چنین مسائلی صحبت کنم.

*کار با ژوزه مورایس چگونه است؟

ژوزه مربی بسیار خوبی است و یکی از بهترین مربیان پرتغال است. من از او چیزهای زیادی یاد گرفتم و خیلی خوشحالم که این فرصت را داشتم تا با او کار کنم. دوست دارم که با او کارم را ادامه دهم.

*درباره پروژه سه ساله کادرفنی‌تان صحبت کنید. هدف نهایی شما چیست؟

بله ما پروژه سه ساله داریم و دو سال دیگر از آن باقی مانده است. هدف ما از همان روز اول مشخص بود و آن بود که به قهرمانی برسیم. این فصل تقریبا قهرمان شدیم و تا آخر تلاش کردیم و باید به همین روند ادامه دهیم. بگذارید ببینیم چه بازیکنانی می‌روند، چه بازیکنانی می‌مانند و چه بازیکنانی به تیم می‌آیند. مهم این است یک تیم خیلی خوب بسازیم. این‌که باعث شوید بازیکنان پیشرفت کنند و به بازیکنان خوب تبدیل شوند، بسیار خوب است.

به شهریار گفته بودم آقای گل می‌شود

من در ابتدای فصل به شهریار گفتم با ۱۵ گل آقای گل خواهد شد اما دو گل بیشتر گفتم و در نهایت ۱۳ گل زد. برای او خیلی خوشحالم و از همان هفته اول دیدید که بازیکنان ما هفته به هفته بهتر شدند و فوتبالی که دوست داشتیم را در زمین پیاده می‌کردند. در آخرین اردوی تیم ملی فوتبال ایران ۶، ۷ بازیکن سپاهان داشتیم و این هدف ماست که ما را خوشحال می‌کند. افتخار می‌کنیم و خوشحال هستیم که بازیکنانمان پیشرفت می‌کنند و به تیم ملی دعوت می‌شوند.

*هدف شما در عرصه مربی‌گری چیست؟

هدف شخصی من در آینده این است که اول از همه چیزهای زیادی از ژوزه یاد بگیرم. البته که هر مربی دوست دارد هدایت یک تیم بزرگ را به عهده بگیرد. برای من اکنون این مهم است که تمرکزم را معطوف کنم و یاد بگیرم. باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. نباید در این زمینه عجله کنم.

*رویای هدایت تیم‌های بزرگ را در سر دارید؟

بله به این چیزها فکر می‌کنم و دوست دارم یک روز هدایت یک تیم بزرگ را به عهده بگیرم. تا آن روز باید به اندوخته‌هایم اضافه کنم.

*فصل بعد با سپاهان چه برنامه‌ای دارید؟

هدف ما قهرمانی بود و امسال قهرمانی با یک امتیاز از دست ما پرید. فصل بعد باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

*حضور رونالدو در عربستان را تا امروز چطور دیدید؟ خیلی‌ها می‌گویند رونالدو باید به اروپا برگردد. نظر شما چیست؟

باید بگویم که این تصمیم خود او بود. من خوشحالم چون او از انتخابش خوشحال است. او تاثیر بسیار بزرگی بر فوتبال عربستان خواهد داشت چون بهترین بازیکن جهان است. نمی‌دانم به اروپا برمی‌گردد یا نه. در هر حال او قرارداد دارد و هر تصمیمی که بگیرد بر عهده خود اوست.

*شهریار مغانلو از تیم سپاهان آقای گل لیگ برتر ایران شد. نظرتان درباره مهاجمان ایرانی چیست؟

بازیکنان خوب زیادی در فوتبال ایران هستند. آن‌ها مثل شهریار خیلی خوب بازی می‌کنند. خوشحالم که به شهریار کمک کردم تا به این مهم برسد. همانطور که قبلا گفتم بازیکنان خوبی در لیگ داریم که سخت تلاش می‌کنند و فقط به کمی کمک نیاز دارند تا اعتماد به نفس داشته باشند. البته که باید پشت کار زیادی هم به خرج بدهند. این خیلی مهم است که بازیکنان تا آخر تلاش کنند و تمرکزشان را از دست ندهند. حتی بازیکنان جوانی که میدان فرستادیم هم این قابلیت‌ها را داشتند. محمدجواد حسین نژاد، عیسی مرادی، ارشیا و محمد قربانی بازیکنان جوان خیلی خوبی هستند و آینده فوتبال ایران را می‌سازند.

*مهدی طارمی آقای گل لیگ پرتغال شد. عملکرد او را چطور می‌بینید؟

طارمی مهاجم بزرگی‌ است. او همیشه بوی گل می‌دهد و بازیکن بسیار مهمی برای پورتو است. طارمی تصمیم خیلی مهم و خوبی گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و یک رهبر واقعی‌ است. خوشحالم که به پرتغال رفت و کیفیت بالایش را نشان داد. در ایران بازیکنان خوب زیادی وجود دارد که تکنیک بالا و ذهنیت قوی دارند و می‌توانند در عرصه جهانی به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند.

*ریکاردو ساپینتو طی یک اظهار نظر گفته بود «مورایس باید توضیح دهد سیاوش یزدانی پس از آن اشتباه چرا به سپاهان رفت.» نظرتان درباره این مساله چیست؟

صحبت خاصی درباره سیاوش یزدانی ندارم. او بازیکن آزاد بود و ما به یک مدافع وسط نیاز داشتیم. دفاع وسط‌های ما رفته بودند. نژادمهدی رفته بود و فقط نیلسون و دانشگر را داشتیم. دیدیم که سیاوش آزاد است. او مدافع خیلی خوبی است و آنچه مربیان دیگر می‌گویند به من مربوط نمی‌شود. ساپینتو هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید. هدف و کار ما کاملا مشخص است و می‌خواهیم باعث پیشرفت بازیکنانمان شویم تا بهترین سری‌شان شوند و به این خاطر درباره چنین صحبت‌هایی هیچ نظری ندارم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *