بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دو ستاره پرسپولیس که سهم زیادی در قهرمانی داشتند!

وحید امیری و مهدی ترابی در این فصل عملکرد درخشانی برای پرسپولیس داشتند

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۷
پرسپولیس

وحید امیری و مهدی ترابی دو ستاره ای که این فصل در ترکیب پرسپولیس درخشان ظاهر شدند و حالا آماده کسب دومین جام مقابل استقلال هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از وقتی سروش رفیعی فیکس شد پرسپولیس آنقدر برد و قهرمان شد و بعد هم به فینال حذفی رسید. اما تغییرات منجر به بهبود شرایط تیم را یک جور دیگر هم می‌شود نگاه کرد. از وقتی وحید امیری در پست مهاجم سایه بازی کرد ترابی هم راه افتاد و پرسپولیس بهترین نمایش‌هایش را در فاز حمله ارائه داد و یکی یکی حریفان را شکست داد و یک جام گرفت و حالا در آستانه کسب جام دوم است.

بعد از شکست مقابل سپاهان و در اولین بازی از سال جدید مقابل مس رفسنجان پاس تودر مهدی ترابی برای عبدی که منجر به پنالتی سه امتیازی و اخراج مدافع میانی حریف شد بازی را برای پرسپولیس در آورد. هفته بعد ترابی مقابل ملوان درخشش بیشتری داشت و یک گل زد و یک پاس گل به پریرا داد اما در گل دیگر امیری تعیین‌کننده بود و با اوت بلند او و ضربه سر عبدی، صادقی موفق به گلزنی شد.

در کرمان و بازی مقابل مس گل دوم پرسپولیس با پنالتی گولسیانی به دست آمد اما پاس تودر تماشایی ترابی باعث شد تا مدافع مس روی عبدی خطا کند و پنالتی اعلام شود. جالب اینکه گل سوم هم با پنالتی گولسیانی به ثمر رسید اما وحید امیری 35 ساله در دقیقه 85 با استارتی تماشایی و پیش بردن توپ، آل‌کثیر را راهی دروازه حریف کرد و عیسی از گلر مس پنالتی گرفت.

در دربی همه شاهکار زوج رؤیایی پرسپولیس را در صحنه گل سه‌امتیازی و تعیین‌کننده عیسی دیدند. توپگیری امیری و فرار از تکل سیلوا و پاس به ترابی و سپس پاس تودر تماشایی ترابی زمینه‌ساز این گل مهم و تاریخی شد. بازی بعدی با گل‌گهر در جام حذفی برگزار می‌شد و ترابی درست مثل دربی با یک پاس تودر تماشایی برای عیسی گل ساخت و آل‌کثیر هم نه نگفت. در مصاف بعدی باز هم ترابی نقش اول شد و با گل کردن یکی از حساس‌ترین پنالتی‌های فصل مقابل پیکان سه امتیاز دیگری به تیمش داد و باز هم تأثیرگذار بود.

بازی با گل‌گهر در هفته بیست و هشتم اوج شاهکار ترابی بود که هت‌تریک کرد. یک هوشیاری روی ریباند، یک ایستگاهی، یک چیپ تماشایی و سه گل. جالب اینکه وحید امیری هم در گل‌های اول و سوم پرسپولیس نقش مهمی داشت و تأثیرگذار بود.در بازی آخر لیگ، گل اول با ایستگاهی ترابی پایه‌گذاری شد و فرار امیری و پاس تودر او برای صادقی زمینه‌ساز گل دوم شد. درخشش امیری و ترابی در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی هم ادامه داشت. ترابی در دقیقه 2 آن بازی پنالتی گرفت و آتش‌بازی‌اش را این‌طوری شروع کرد و بعد از آن هم نوبت وحید امیری بود تا با ثبت اولین گل فصلش پرسپولیس را قبل از دقیقه 10 دو – هیچ جلو بیندازد. در میانه نیمه دوم هم زمانی که پرسپولیس تحت فشار بود امیری با استارتی تماشایی و حمل توپ و سپس پاس به سعید صادقی زمینه‌ساز گل شوم شد.

حالا و بعد از تأثیر مستقیم ستاره‌های شماره 9 و 19 پرسپولیس در 9 برد متوالی سال 1402، در دربی 101 باز هم چشم پرسپولیسی‌ها به این دو هافبک تعیین‌کننده خواهد بود تا کار را برای تیم‌شان در بیاورند. حالا استقلالی‌ها به این پرسش فکر می‌کنند که چطور می‌شود ترابی را مهار کرد و ساپینتو برای از کار انداختن او چه نقشه‌ای خواهد داشت؟ آیا یک بازیکن مأمور مهار ستاره شماره 9 پرسپولیس می‌شود؟ استقلال برای از کار انداختن موتور وحید امیری چه برنامه‌ای خواهد داشت؟ آیا فضای حرکتی او هم مثل ترابی محدود خواهد شد یا مرد پرتغالی برنامه ویژه‌ای برای او خواهد چید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *