بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش نصرتی به افزایش سهمیه بازیکنان خارجی

نصرتی : بازیکنان خارجی باکیفیت باشند و در لیگ‌های معتبر بازی کرده باشند

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۹:۰۶
نصرتی : بازیکنان خارجی باکیفیت باشند و در لیگ‌های معتبر بازی کرده باشند

بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید: موافق افزایش بازیکنان خارجی در فوتبال هستم به شرط این که باکیفیت باشند و در لیگ‌های معتبر بازی کرده باشند نه این که برای کسب درآمد در ایران حضور پیدا کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمد نصرتی  در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش بازیکنان خارجی در فوتبال موافق است یا خیر؟ اظهار کرد:

در برهه‌ای مخالف حضور بازیکنان خارجی بودم و اعتقاد داشتم که باید از استعدادهای خود به ویژه تیم‌های پایه استفاده کنیم اما متاسفانه طی چند سال گذشته آن طور که باید و شاید چون روی تیم‌های پایه به صورت اصولی کار نشده و یکسری از مدارس یا آکادمی‌های فوتبال که مجوز قانونی نداشتند، تنها برای درآمدزایی شروع به فعالیت کردند و نه استعدادپروری، نتوانستیم شاهد ورود بازیکنان جوان و مستعد به لیگ برتر باشیم.

وی گفت:

حضور این گونه بازیکنان با قراردادهای بالا سبب شد که مدیران به این نتیجه برسند که برای شکستن رقم قرارداد بازیکنان داخلی به فکر جذب بازیکنان خارجی باشند تا از این طریق بتوانند قیمت کاذب بازیکنان داخلی را کاهش دهند.

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان خارجی باید یکسری حداقل‌ها و استانداردها را داشته باشند، تصریح کرد:

باید قانونی گذاشته شود تا بازیکنان خارجی از یکسری فیلترها عبور کنند؛ مقلا حداقل یک سال در تیم ملی کشورشان بازی کرده باشند تا به فوتبال کمک کنند نه اینکه فقط به فکر درآمدزایی باشند. همان طور که در بحث مربیگری به دنبال جذب مربیان باکیفیت و سطح بالا هستیم تا برای فوتبال آورده داشته باشند، در خصوص بازیکنان خارجی نیز باید چنین نگرشی داشته باشیم.

نصرتی در پاسخ به این پرسش که با افزایش تعدادی خارجی‌ها، آیا باید منتظر افزایش تعداد پرونده‌های مالی در فیفا باشیم؟ گفت:

با توجه به صدور مجوز حرفه‌ای و یکسری پرونده‌های باز در AFC و فیفا مدیران باشگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که برای عقد قرارداد با بازیکنان خارجی از کارشناسانی بهره بگیرند که به حقوق بین الملل ورزشی اشراف کامل داشته باشند تا متحمل ضرر و زیان نشوند.

وی همچنین درباره اینکه با افزایش تعداد خارجی‌ها به ۷ بازیکن، سطح بازیکنان داخلی افت می‌کند یا ممکن است سطح آن‌ها بالاتر برود؟ گفت:

بازیکنان داخلی باید کیفیت خود را بهبود ببخشند و مربیان و باشگاه‌ها نیز در این زمینه باید حمایت لازم را از آنها داشته باشند. البته چون در رده‌های پایه خوب کار نشده ما نمی‌توانیم بازیکنان مستعد تراز اول به تیم‌ها تزریق کنیم و باید در این زمینه بیشتر کار شود. متاسفانه مدیران باشگاه‌ها به جای استعدادیابی بیشتر به دنبال کسب درآمد هستند.

نصرتی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای جلوگیری از ورود بازیکنان بی‌کیفیت به فوتبال ایران پیشنهاد می‌کند؟ تصریح کرد:

در این زمینه باید یکسری استانداردها در نظر گرفته شود و مدیران باشگاه‌ها باید از بازیکنان خارجی استفاده کنند که پیش از ورود به فوتبال در لیگ‌های معتبر بازی کرده باشند یا یک سال در تیم ملی آن کشور حضور موثری داشته باشند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *