بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لیست تیم های حاضر در لیگ قهرمانان ناقص است! + جزئیات

تاکنون حضور 19 تیم از 32 تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا مشخص شده است

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۳

تاکنون حضور 19 تیم مثل رئال مادرید و بارسلونا و یا منچسترسیتی و آرسنال از 32 تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا مشخص شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یونیون برلین و فرایبورگ در هفته آخر رقابت‌های بوندسلیگا برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا 24-2023 رقابت می‌کنند.

این رقابت در واقع قلمروی جدیدی برای هر دو تیم خواهد بود و این در حالی است که دورتموند، بایرن مونیخ و لایپزیش حضورشان در این مرحله گروهی این رقابت‌ها در فصل آینده پیش از این قطعی کرده بودند. تغییرات بزرگ لیگ قهرمانان از سال 2024 عملی خواهد شد و این آخرین باری است که 32 تیم در این مسابقات حاضر خواهند شد. لیگ برتر انگلیس، لالیگا، سری آ و بوندسلیگا هرکدام چهار سهمیه دارند و لیگ فرانسه و پرتغال هم دو نماینده در این مسابقات خواهند داشت. قهرمان هلند، اتریش، اسکاتلند و صربستان هم به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر می‌شوند.

از هشت جایگاه باقی مانده، شش تیم باید در مسابقات انتخابی شرکت کنند و قهرمان لیگ قهرمانان این فصل و همچنین قهرمان لیگ اروپا هم در این رقابت‌ها حاضر خواهند بود و حتی این شانس را دارند که در سید اول قرار بگیرند. اگر قهرمان لیگ قهرمانان از طریق دیگری سهمیه حضور در رقابت‌های فصل بعد را به دست آورده باشد – مانند منچسترسیتی و اینتر در فینال امسال – یازدهمین اتحادیه برتر یوفا فرصت حضور در لیگ قهرمانان را به دست خواهد آورد که امسال اوکراین است و رقابت بین شاختار دونتسک، نیپرو و زوریا همچنان ادامه دارد.  اگر قهرمان لیگ اروپا هم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد را به دست آورده باشد، فرانسه که پنجمین لیگ برتر یوفا است می‌تواند از سهمیه سوم استفاده کند که امسال غیرممکن خواهد بود چون رم و سویا دیدار فینال را برگزار خواهند کرد.

19 تیمی که حضورشان در لیگ قهرمانان فصل بعد قطعی شده به شرح زیر هستند:

آلمان: دورتموند، بایرن، لایپزیش
انگلیس: منچسترسیتی، آرسنال، نیوکسل، منچستریونایتد
اسپانیا: بارسلونا، اتلتیکو مادرید، رئال مادرید
ایتالیا: ناپولی، لاتزیو
فرانسه: پاری سن ژرمن
پرتغال: بنفیکا، پورتو
هلند: فاینورد
اتریش: سالزبورگ
اسکاتلند: سلتیک
صربستان: ستاره سرخ بلگراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *