بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تنها راه قهرمانی تراکتور از دید پیشکسوت باشگاه

کریمیان : تراکتور برای موفقیت به بازیکنان بزرگ نیازمند است

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۹:۳۳
تراکتور ؛ کریمیان : تراکتور برای موفقیت به بازیکنان بزرگ نیازمند است

پیشکسوت تراکتور با بیان اینکه تراکتور برای موفقیت به بازیکنان بزرگ نیاز دارد، گفت: برخی از بازیکنان حاضر در این تیم از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی کریمیان پیشکسوت تراکتور اظهار کرد:

مدعیان قهرمانی از ابتدای فصل مشخص بودند اما معلوم نشدن قطعی تیم قهرمان تا هفته پایانی و تلاش دو تیم پرسپولیس و سپاهان تا آخرین لحظه، نشان از بالا بودن کیفیت لیگ است.

هافبک سابق تی تی ها افزود:

اگر این تیم در نیم فصل نخست همانند دور برگشت رقابت‌ها نتیجه کسب می‌کرد، ممکن بود اکنون شاهد رقم خوردن اولین قهرمانی تراکتور در لیگ‌برتر بودیم و معتقدم با آمدن پاکو خمس انقلابی عظیم در این تیم به وجود آمد.

وی ادامه داد:

به قهرمانی پرسپولیس احترام می‌گذارم و معتقدم این تیم مستحق کسب این عنوان بود، پرسپولیس نسبت به استقلال و سپاهان از لحاظ مهره‌ای ضعیف‌تر بود و اگر بخواهیم از دید فنی به موضوع نگاه کنیم باید بگویم، سپاهان تمام ابزار لازم برای پیشی گرفتن از پرسپولیس را در اختیار داشت اما از این موقعیت به خوبی استفاده نکرد تا در نهایت سرخ‌های پایتخت جام را بالای سر ببرند.

بازیکن سابق طلایی‌پوشان اذعان کرد:

قهرمانی با موفقیت در برابر تیم‌های کوچک به دست می‌آید، سپاهان این فصل مقابل تیم‌های بالای جدول نتایج مناسبی را کسب کرد اما در برابر چند تیم میانه‌ی جدول امتیاز از دست داد و همین موضوع باعث شد تا جام از دست سپاهان سُر بخورد، مسئله‌ی قهرمانی در لیگ‌برتر با موفقیت در دیگر تورنمنت‌ها متفاوت است، لیگ مانند ماراتنی است که هر تیم برای کسب جام در این ماراتن نیاز به عملکردی خوب و با ثبات دارد که پرسپولیس در هفته های آخر لیگ نیز توانست روند مناسب خود را به خوبی حفظ کند و در نهایت قهرمان شود.

پیشکسوت آبی‌پوشان گفت:

استقلال که دیگر ضلع مثلث قهرمانی لیگ‌برتر به حساب می آمد در میانه‌ی فصل دچار مشکلات مدیریتی شد و برخی حواشی گریبان‌گیر این تیم شدند و همین موارد باعث فاصله گیری آبی‌های پایتخت از کورس قهرمانی شد.

وی در واکنش به باخت سنگین تراکتور برابر استقلال، متذکر شد:

فکر می‌کنم این باخت به نفع تراکتور باشد،‌ چرا که باعث شد تا اعضای کادرفنی پس از این باخت سنگین نقاط ضعف تیم را به خوبی شناخته و آگاهانه‌تر جهت بستن تیم برای فصل آینده اقدام کنند، اما نباید در تیم بزرگی مانند تراکتور غیبت چند بازیکن اصلی در این حد تاثیرگذار باشد.

کریمیان گفت:

پیراهن تراکتور برای برخی از بازیکنان این تیم گشاد است که این موضوع در بازی برابر استقلال کاملاً مشهود بود و این تیم جهت موفقیت در فصل آینده نیازمند برطرف کردن این موارد است.

این پیشکسوت فوتبال مطرح کرد:

من فکر می‌کنم کادرفنی تراکتور در این شکست سنگین، کمترین تقصیر را داشت و این باخت در هفته پایانی لیگ‌برتر می‌تواند تلنگر خوبی برای کادرفنی این تیم برای انتخاب آگاهانه‌تر بازیکنان شود که به نظر می‌رسد در ابتدای فصل برخی از بازیکنان به تراکتور تحمیل شدند و همین افراد شکستی سنگین برابر استقلال را رقم زدند.

وی اضافه کرد:

بردیف پایه و اساس مناسبی را در تراکتور ایجاد کرده بود و فکر می‌کنم بازیکنان خارجی این تیم که توسط این سرمربی جذب شدند، تاکنون جزو بهترین‌ های فوتبال ایران بودند، اما کاملاً مشخص بود که برخی از بازیکنان به تراکتور تحمیل شده‌اند و این نفرات تیم را دچار تزلزل کرده‌اند، معتقدم تراکتور برای موفقیت به بازیکنان بزرگ نیازمند است.

کریمیان بیان کرد:

از لحاظ فنی، پاکو خمس، فوتبال روانی را در تراکتور ایجاد کرده است و فکر می‌کنم در صورت اینکه تراکتور نتایج همانند نیم‌فصل دوم را در دور رفت رقابت‌ها نیز کسب می‌کرد، مطمئناً شاهد قهرمانی این تیم می‌شدیم.

وی گفت:

تراکتور در مرحله اول باید تکلیف بازیکنان حال حاضر خود را مشخص کند و سپس به فکر جذب بازیکن جدید باشد.

این کارشناس فوتبال متذکر شد:

تراکتور جهت موفقیت در فصل آینده، به یک خط دفاعی کامل نیازمند است و باید دو مدافع وسط به همراه دو دفاع چپ و راست کلاسیک دونده را به تیم اضافه کند، همچنین تراکتور باید یک مهاجم تراز اول را جذب کند، تا رضا اسدی به خط هافبک برگردد.

وی در رابطه با انتقاد سرمربی تراکتور نسبت به کیفیت کم چمن ورزشگاه یادگارامام (ره) ابراز کرد:

من در این خصوص با نظر پاکو خمس کاملاً موافق هستم و معتقدم زمین بازی تاثیر بسزایی در عملکرد یک تیم دارد و چمن این ورزشگاه باید تعویض شود.

کریمیان در واکنش به اینکه مسئولان مربوطه دلیل عدم تعویض چمن ورزشگاه یادگارامام (ره) را زمانبر بودن این پروژه به مدت ۹ ماه عنوان کرده‌اند، گفت:

چمن سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه خانگی تیم رئال‌مادرید، در طول یک فصل، پنج بار تعویض شد و اظهار نظر مسئولان بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

وی افزود:

کیفیت چمن در فوتبال روز دنیا به یک بحث پیش‌ و پا افتاده و بدیهی تبدیل شده است و ابزار کار یک سرمربی باید هرچه زودتر فراهم شود.

پیشکسوت تراکتور در پایان خاطرنشان کرد:

در یکی از فصل های حضورم در تراکتور، استقلال با ۶۶ امتیاز قهرمان شد و ما با تنها یک امتیاز کمتر، نائب قهرمان شدیم، در آن سال امتیازات چند بازی را به علت کیفیت پایین چمن یادگارامام (ره)، از دست دادیم و باید گفت در طول تمام ادوار، کیفیت چمن بر روی بازی تیم‌ها تاثیر بسیاری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *