بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هدف بعدی طارمی، جکسون مارتینز + عکس

شانس بالای طارمی برای عبور از رکورد گلزنی مارتینز در صورت ماندن در پورتو

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۶
طارمی ؛ شانس بالای طارمی برای عبور از رکورد مارتینز در صورت ماندن در پورتو

ستاره ایرانی پورتو با درخشش مقابل فامالیکائو به یک رکورد ویژه در این باشگاه دست یافت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی طارمی با زدن ۱۸ گل در ریو آوه و آقای گلی مشترک به همراه دو بازیکن دیگر در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال به پیراهن پورتو رسید، اما بعد از آن و در دو فصل پیاپی با وجود آمار گلزنی بالا(۱۶ گل و ۲۰ گل) نتوانست به این مهم دست پیدا کند ولی با درخشش در دیدار دیشب دوباره او در آستانه کسب کفش طلا قرار دارد.

ستاره ایرانی پورتو که همواره مقابل فامالیکائو رقابت خاصی برگزار کرده و درخشش ویژه‌ای داشته، مدت‌ها منتظر این بازی بود تا آمار گل‌های خود را بهتر کند و دیشب توانست در ورزشگاه حریف به این مهم برسد و با ثبت نخستین پوکر زندگی ورزشی‌اش، در صدر جدول گلزنان قرار گیرد و اختلاف با رقبای خود را بیشتر کند.

مهدی طارمی در دیدار شب گذشته زننده هر چهار گل پورتو در جریان پیروزی ۴ بر ۲ مقابل فامالیکائو بود تا تعداد گل‌های این فصل خود در لیگ برتر پرتغال را به عدد ۲۱ برساند و بالاتر از گونسالو راموس(۱۸ گل) و ژوآئو ماریو(۱۷ گل)، دو بازیکن بنفیکا که یک بازی کمتر از او انجام داده‌اند، قرار بگیرد.

اما جدا از اینکه طارمی توانست به صدر جدول برترین گلزنان برسد و امیدهای قهرمانی پورتو در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل لیگ برتر پرتغال را زنده نگه دارد، او به یک آمار ویژه هم در این باشگاه دست یافت.

ستاره ایرانی پورتو که پیش از مسابقه دیشب ۷۵ گل با پیراهن پورتو در رقابت‌های رسمی مختلف داخلی و اروپایی به ثمر رسانده بود، در دیدار مقابل فامالیکائو نیز چهار گل زد تا ۷۹ گله شود و در جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه پورتو، بالاتر از هالک برزیلی قرار بگیرد.

هالک ۳۶ ساله که هنوز مشغول بازی است و دیروز هم موفق در سری A برزیل موفق به گلزنی برای اتلتیکو مینییرو شد، در دوران حضورش در پورتو موفق شد ۷۷ گل به ثمر رساند که مهدی طارمی شب گذشته رکورد او را شکست داد و با پوکر مقابل فامالیکائو ۷۹ گله شد تا به تنهایی در رده سوم برترین گلزنان تاریخ باشگاه پورتو بایستد.

ملی‌پوش ایرانی پورتو که پیش از این ستاره‌های نامداری مثل رادامل فالکائو، موسی مارگا و … را پشت سر گذاشته بود، شب گذشته نیز با پوکر برابر فامالیکائو از تعداد گل‌های هالک عبور کرد و یک رکورد ویژه دیگر به ثبت رساند.

طارمی بعید است به رکورد جکسون برسد ولی یک فصل حضور دیگر در پورتو احتمال حضورش در رده دوم جدول برترین گلزنان تاریخ این باشگاه را افزایش خواهد داد.

طارمی ؛ شانس بالای طارمی برای عبور از رکورد مارتینز در صورت ماندن در پورتو
در تاریخ باشگاه پورتو، ماریو ژاردل با ۱۶۸ گل بهترین گلزن به حساب می‌آید و پس از او جکسون مارتینز توانسته ۹۲ گل طی دوران حضورش در پورتو بزند که مهدی طارمی در صورت یک فصل حضور دیگر در این تیم، احتمالا بتواند از رکورد او عبور کند و به رده دوم جدول برترین گلزنان برسد.

طارمی با درخشش مقابل فامالیکائو همچنین توانست تعداد گل‌های خود با پیراهن پورتو در لیگ برتر پرتغال را به عدد ۵۷ برساند و بازهم از رکورد هالک عبور کند؛ چراکه این ستاره برزیلی در گذشته ۵۴ گل در این رقابت‌ها برای پورتو زده بود که ستاره ایرانی توانست از آن هم عبور کند.

در تاریخ باشگاه پورتو، جکسون مارتینز ۶۷ گل از ۹۲ گل خود را در لیگ برتر پرتغال به ثمر رسانده و ماریو ژاردل نیز ۱۳۰ گل از ۱۶۸ گل‌اش را در این رقابت‌ها زده که پیش‌بینی می‌شود طارمی در صورت ادامه حضورش در این باشگاه، بتواند فصل آینده از رکورد مارتینز هم عبور کند؛ ضمن اینکه او هفته آینده نیز یک بازی دیگر برابر ویتوریا گیمارش پیش رو دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *