بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اظهارات جنجالی فوق ستاره پرسپولیس پس از قهرمانی!

مهدی ترابی : پرسپولیس نیازی به تبریک سرمربی حریف ندارد

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۲
پرسپولیس

مهدی ترابی درباره اظهارات ریکاردو ساپینتو مبنی بر تبریک نگفتن به قهرمان واکنش نشان داد و مدعی شد پرسپولیس نیازی به این تبریک ها ندارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ترابی، بازیکن تأثیرگذار پرسپولیس مدعی است بازیکنان این تیم با آقایحیی یک کار نیمه‌تمام دارند و آن‌هم قهرمانی در آسیاست که امیدوار است روزی به آن برسند. پرسپولیس در حالی قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت که مهدی ترابی بدون‌شک یکی از بهترین بازیکنان این تیم در فصل گذشته بود. ترابی در هفت، هشت بازی گذشته عملکردی فوق‌العاده در پرسپولیس داشت و در نهایت توانست چهارمین قهرمانی‌‌اش را با این تیم در لیگ برتر جشن بگیرد. ترابی درخصوص قهرمانی در این فصل با همشهری صحبت کرده و تأکید کرد که پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود.

از بازی در قائمشهر شروع کنیم که در پایان یک لیگ سخت درنهایت قهرمان شدید.

خدا را شکر می‌کنم که فصل به بهترین شکل ممکن برای ما تمام شد و یک قهرمانی دلچسب را تجربه کردیم. البته هنوز کار ما تمام نشده، چون می‌خواهیم قهرمانی در جام حذفی را هم به هواداران هدیه بدهیم که درصورت وقوع این اتفاق، سوپرجام هم مال ما خواهد شد. ما می‌خواهیم فصل را با بهترین شرایط تمام کنیم.

اما بعد از قهرمانی در لیگ و همچنین شکست‌دادن استقلال، تصور برخی این است که شاید جام‌حذفی را چندان جدی نگیرید؟

خیر، پای یک جام در میان است و ما قبلا هم این تجربه شیرین را داشتیم که در لیگ برتر و جام حذفی دبل کنیم. هر تیمی این شانس را ندارد که در ۲جام قهرمان شود و حالا باید از این موقعیت نهایت استفاده را ببریم. البته کار راحتی نداریم و ابتدا باید از سد هوادار عبور کنیم. این بازی سخت است و ما متأسفانه در لیگ برتر به آنها باختیم و حالا دوست داریم آن شکست را جبران کنیم.

این چهارمین قهرمانی تو در لیگ برتر است، درست است؟
بله، من سال اول که به پرسپولیس آمدم با هدایت آقای برانکو دبل کردیم و آن فصل برای من شیرینی خاصی داشت. بعد از آمدن آقایحیی هم پرسپولیس ۳قهرمانی در لیگ آورد. ما می‌توانیم همین روند را ادامه دهیم و فکر می‌کنم فصل بعد هم می‌توانیم مدعی اول قهرمانی باشیم.

به‌نظر می‌رسد بازی با سپاهان و باختی که در ورزشگاه آزادی داشتید، یک نقطه انفجار برای پرسپولیس بود؟

بعد از باخت به سپاهان خیلی‌ها گفتند کار پرسپولیس تمام شد و ما دیگر قهرمان نمی‌شویم. ما بعد از بازگشت به تمرینات قرار گذاشتیم همه بازی‌ها را ببریم و حتی اگر قهرمان هم نشویم، حداقل به‌خودمان می‌گوییم که تلاش کردیم اما نشد. ما حتی اندازه یک تیم، بازیکنِ در خطر محرومیت داشتیم ولی در همه بازی‌ها فقط میلاد سرلک در دربی کارت گرفت و بازی را از دست داد. این نشان داد که روی کارمان تمرکز داشتیم و زمانی که سپاهان به ملوان امتیاز داد، همه‌‌چیز دوباره در اختیار ما قرار گرفت. ما در لیگ امسال واقعا تلاش کردیم، سختی کشیدیم و این قهرمانی خیلی به ما چسبید. پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود.

در این چند هفته توسط استقلال و سپاهان ۲رقیب جدی‌تان با هجمه‌های مختلفی روبه‌رو شدید.

ما در یک مقطع با از دست دادن چند امتیاز مهم، در رده سوم قرار گرفتیم، پس چرا آن زمان حرفی توسط آنها زده نمی‌شد؟ عد‌ه‌ای می‌خواهند با مطرح‌کردن برخی مسائل به شعور فوتبالی‌ها توهین کنند ولی فکر می‌کنم مردم ما خیلی خوب فوتبال را می‌فهمند. ما توجهی به حرف‌های مسخره نداشتیم و تمرکزمان روی کار خودمان بود. پرسپولیس ۸بازی آخر خودش را برده و این قدرت و کیفیت فنی تیم را نشان می‌دهد.

ساپینتو هم در پایان لیگ گفت که به پرسپولیس تبریک نمی‌گوید چون لایق قهرمانی نبود.

ما نیازی به تبریک‌گفتن سرمربی تیم حریف و رقیبان‌‌مان نداریم. وظیفه ما این بود که کار خودمان را انجام دهیم و خوشحالم که قهرمان شدیم. آمار و کیفیت یک تیم همه‌‌چیز را نشان می‌دهد.

می‌توان گفت که از لحاظ فردی، این بهترین فصل تو بود؟

من چند سال پیش هم در یک فصل ۱۱ یا ۱۲ گل برای پرسپولیس زدم. امسال هم ۷گل زدم و ۸پاس گل دادم، اگر هم خوب بودم به‌خاطر عملکرد تیم است. وقتی تیم خوب باشد عملکرد بازیکن هم به چشم می‌آید.

بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها هم کمک زیادی به شما کرد، درست است؟

شک نکنید همینطور است. در بازی با پیکان کارمان گره خورده بود و با تشویق و فشار هواداران به گل رسیدیم. آنها در بهترین زمان ممکن تیم را حمایت کردند و انرژی فوق‌العاده‌ای به ما دادند.

چند ‌ماه پیش در صفحات مجازی مورد هجمه‌های شدیدی قرار گرفتی. آیا این موضوع روی تو تأثیر منفی گذاشت؟

همه‌‌چیز فقط مجازی بود. من در ایران زندگی می‌کنم و می‌دانم واقعیت چه چیزی است. من به این مسائل اهمیتی نمی‌دادم و می‌دانستم خیلی از چیزها فیک است و برخی هم دوست داشتند تمرکز من و تیم را به هم بریزند.

مثل اینکه مدت‌ها در اینستاگرام فعالیت نداشتی؟

بله، ما موقعیت حساسی در لیگ داشتیم و تصمیم اکثر بازیکنان این بود که کمتر در فضای مجازی باشیم.

یحیی گل‌محمدی هم در این فصل یک عملکرد فوق‌العاده از خودش به یادگار گذاشت. در مورد نقش او در این قهرمانی صحبت می‌کنی؟

او نیازی به تعریف من ندارد. در بین ۴تیم اول جدول فقط پرسپولیس مربی ایرانی داشت و ۳تیم دیگر مربی خارجی داشتند اما یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را قهرمان کرد. او ثابت کرد از مربیان بسیار خوب لیگ برتر است. ما با آقایحیی یک کار نیمه‌تمام داریم و آن‌هم قهرمانی در آسیا‌ست که امیدوارم یک روز به این عنوان برسیم.

بیرانوند هم فصل خوبی را در پرسپولیس سپری کرد و نقش مهمی در قهرمانی داشت، قبول داری؟

بله، ما بازی‌سازی را از عقب شروع می‌کنیم و فراموش نکنید که بدون زیر توپ‌زدن یا به‌اصطلاح فوتبالی‌ها «بزن زیرش» قهرمان شدیم. در این شرایط بیرانوند که بازی با پای خوبی دارد، خیلی به ما کمک کرد. او در خط دروازه یک مهره قابل‌اطمینان است.

فصل بعد هم در پرسپولیس هستی؟

من فصل بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارم.

فکر می‌کنی یحیی گل‌محمدی هم در پرسپولیس بماند؟

آقایحیی هم قرارداد دارد. ما دوست داریم که او همچنان در پرسپولیس بماند.

مرادمند هفته گذشته در یک مصاحبه گفت پرسپولیسی‌ها‌ بترسند از اینکه در فینال جام حذفی به استقلال بخورند. در این مورد چه نظری داری؟

جوابی برای حرف‌های مرادمند ندارم. اگر به فینال رفتیم و با استقلال روبه‌رو شدیم، تلاش می‌کنیم که برنده شویم.

در مورد شرایط تیم ملی بعد از آمدن امیر قلعه‌نویی چه صحبتی داری؟

ما باید از آقای قلعه‌نویی حمایت کنیم و بهترین امکانات ممکن را در اختیار سرمربی قرار دهیم. امیدوارم که در جام ملت‌ها شرایط خوبی داشته باشیم و قهرمان شویم.

به‌نظر تو شانس قهرمانی داریم؟

چرا نداشته باشیم؟ ما ایران هستیم و هیچ‌وقت کم نمی‌آوریم.

خیلی‌ها از فدراسیون بابت کنار گذاشتن اسکوچیچ و آوردن کی‌روش، انتقاد کردند. فکر می‌کنی تصمیم فدراسیون درست بود؟

من در زمان آقای اسکوچیچ بازی نمی‌کردم و ایشان به من میدان نمی‌داد. با آمدن کی‌روش شرایط تغییر کرد و من در جام جهانی بازی کردم. هر ۲مربی برای تیم ملی زحمت کشیدند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *