بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نحوه صحیح تجهیز باشگاه بدنسازی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۲
نحوه صحیح تجهیز باشگاه بدنسازی

در این مقاله سعی می کنیم تا به معرفی کفپوش گرانولی  مناسب برای باشگاه بدنسازی و سایر تجهیزات برای تجهیز باشگاه حتی تجهیزات جانبی  بپردازیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امروزه ورزش جایگاه خود را بین افراد به خوبی پیدا کرده است.  یکی از ورزش هایی که پایه ورزش های دیگر بحساب می آید و در دوره های اخیر طرفداران بیشماری پیدا کرده است، بدنسازی است. در بدنسازی موارد مختلفی هستند که می توانند برروی کیفیت عملکرد بدنسازی شما کمک کنند. یکی از این عوامل کفپوش مناسب است. به دلیل اهمیت زیاد این موضوع، در این مقاله سعی می کنیم تا به معرفی کفپوش گرانولی  مناسب برای باشگاه بدنسازی و سایر تجهیزات برای تجهیز باشگاه حتی تجهیزات جانبی  بپردازیم.

نحوه صحیح تجهیز باشگاه بدنسازی

باشگاه های بدنسازی امروزه به وفور در هر محله ای از شهر دیده می شمند. با توجه به افزایش توقعات رفاهی افراد امکانات موجود برای ورزش و حتی برای تماشاگران مانند صندلی استادیومی   نیز در باشگاه از اهمیت بسیارزیادی برخودار است و می تواند عاملی برای انتخاب باشد. از امکانات بکاررفته در این باشگاه ها می توان به وزنه، تردمیل، هالتر و دیگر موارد اشاره کرد. معمولا در هر مجموعه ورزشی با توجه به نیاز آن مجموعه، امکانات مخصوص به آن قرار داده می شود.

مطمعنا امکانات موجود در باشگاه بدنسازی مجموعه فوتبال با ورزش های رزمی متفاوت است. اما یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین امکاناتی که در تمام مجموعه های بدنسازی حائز اهمیت است، کفپوش مناسب و مجهز است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کفپوش مناسب برای باشگاه بدنسازی بپردازیم.

ویژگی های کفپوش مناسب

تنوع کفپوش ها باعث شده تا برای محیط های مختلف مناسب باشند. البته شما باید با توجه به ویژگی های محیطی که می خواهید در آن از کفپوش استفاده کنید، کفپوش موردنظر خود را انتخاب کنید. مثلا برای محیطی که کودکان در حرکت و بازی هستند، بهتر است تا از کفپوش های چوبی استفاده نکنیم . برای محیط های باشگاه رزمی باید از کفپوش هایی از جنس فوم استفاده کرد.

در محیط باشگاه بدنسازی نیز این محدودیت ها و موارد ایمنی وجود دارد که با توجه به آن ها می توانیم کفپوش موردنظر را انتخاب کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی های کفپوش مناسب باشگاه بندسازی بپریدازیم:

  • طول عمر 

طول عمر کفپوش های سالن بدنسازی به دلیل تاثیری که می تواند بر کارکرد دستگاه ها و فعالیت ورزشکاران بگذارد، حائز اهمیت است. بطور معمولا بین 5 تا 6 سال، کفپوش باشگاه های بدنسازی عوض می شود. البته ممکن است در این بین به دلیل تردد زیاد افراد در باشگاه، کفپوش زودتر خراب شده و نیاز به تعویض آن باشد. البته اگر کفپوش مناسب با توجه به نیازهای محیط باشگاه بدنسازی باشد، طول عمر آن را نیز افزایش می دهد.

  • مطابقت کفپوش با محیط 

معمولا باشگاه‌های بدنسازی برای استفاده افراد از وسایل ها و ابزارهای بدنسازی ساخته و طراحی می شوند. اما ممکن است در بعضی از قسمت ها به انجام ورزش هایی مانند پیلاتس و ورزش های رزمی نیز بپردازند. اگر باشگاه بدنسازی دارید، درنظر داشته باشید که باید کفپوش با کاری که در محیط انجام می شود مطابقت داشته باشد. مثلا برای باشگاهی که می خواهید از دستگاه های سنگین در آن استفاده کنید، بهتر است تا از کفپوش گرانولی تایل استفاده کنید. زیرا نسبت به کفپوش تاتامی تحمل وزن بیشتری دارد.

  • ایمن سازی فضا

برای اینکه ورزشکاران بتوانند مراحل ورزش خود را به درستی بگذرانند و کمترین میزان آسیب دیدگی را داشته باشند، رعایت نکات ایمنی حائز اهمیت است. این نکات شامل استفاده از وسایل مناسب و استاندارد ورزشی مانند دمبل، هالتر و تردمیل و لوازمی مانند کفش و لباس مناسب موقع ورزش می باشد. اما طبق بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که این موارد به تنهایی نمی توانند ضامن سلامتی ورزشکاران در هنگام تمرین شود. استفاده از کفپوش مناسب برای باشگاه بندسازی یکی از مهم ترین نکاتی است که نیاز است توجه زیادی به آن شود.

نحوه صحیح تجهیز باشگاه بدنسازی

مثلا در بخش هایی که افراد از وزنه های سنگین استفاده می کنند، برای حفظ ایمنی بهتر است تا از کفپوش های ضخیم استفاده شود. دلیل اصلی این موضوع، احتمال سقوط وزنه های سنگین و هالتر می باشد. استفاده از کفپوش ضخیم مانند کفپوش های گرانولی، می تواند به افراد کمک کند در صورت سقوط وزنه، کمترین میزان آسیب به آن‌ها وارد شود. در مثال دیگر، اگر شما از بخشی از باشگاه بندسازی برای انجام ورزش های رزمی، استفاده می کنید بهتر است تا از کفپوش هایی استفاده کنید که نرم باشند و کمترین آسیب ها را به بدن افراد بزنند. معمولا در این شرایط از کفپوش تاتامی استفاده می شود.

چند نوع کفپوش مناسب برای باشگاه بندسازی وجود دارد؟ 

بطورکلی کفپوش محصولی باتنوع بالاست. این تنوع در جنس، رنگ، حالت است که باعث شده تا در کاربردهای آن نیز متنوع باشد. در باشگاه های بدنسازی بعضی از اصول هستند که باید با توجه به آن ها، کفپوش مناسب انتخاب شود. به چند اصل از این اصول در قسمت قبل پرداختیم.

اما مهم ترین اصلی که باید در هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه بدنسازی به آن دقت کنیم، سلامت ورزشکاران است. بر همین اساس در ادامه می‌خواهیم به بررسی دو مورد از مهم‌ترین کفپوش‌های بکاررفته برای باشگاه بدنسازی بپردازیم. اما قبل از آن باید با پایه و زیرساخت این کفپوش‌ها آشنا شوید:

 

کفپوش های لاستیکی تایل و رولی

کفپوش‌هایی که در محیط‌های ورزشی استفاده می‌شوند، معمولا ترکیبی از لاستیک و چسب هستند. این ترکیب به کفپوش کمک می‌کند تا در صورت سقوط وزنه یا ورزشکاران، کمترین میزان آسیب را به آن ها وارد کند. کفپوش های لاستیکی را در دو دسته تقسیم می کنند:

  • کفپوش تایل
  • کفپوش رولی

کفپوش لاستیکی تایل به صورت قطعات مربعی و جدا از هم هستند که در محل موردنظر در کنار همدیگر نصب می شوند. کفپوش های رولی به صورت رول در محل موردنظر پهن و نصب می شوند. از لحاظ سختی در نصب، کفپوش های لاستیکی تایل سخت تر از رولی نصب می شود. زیرا باید قطعات و مربع های کفپوش را جدا جدا در کنار یکدیگر نصب کرد. اما کفپوش رولی به صورت کامل موجود است و فقط کافی است مقدار موردنیاز را سفارش و در محل موردنظر نصب کرد. نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که کفپوش های تایل یا پازلی، باید به خوبی نصب شوند و درکنار یکدیگر جفت شوند و فضای خالی بینشان نماند.

بطورکلی کفپوش های رولی نسبتا گران  تر از تایل هستند. علاوه بر این، در هنگام نصب این کفپوش ها با سختی کمتری مواجه می شوید و نسبتا عمر طولانی تری دارند.حال که با انواع کفپوش آشنا شدیم، نوبت به بررسی انواع کفپوش های ورزشی است. این کفپوش ها انواع مختلفی دارند. اما دو نوع اصلی که برای بخش های ورزشی استفاده می شود، کفپوش گرانولی و تاتامی است. در ادامه به مقایسه ویژگی های این دو نوع کفپوش می پردازیم.

نحوه صحیح تجهیز باشگاه بدنسازی

کفپوش گرانولی مناسب‌تر است یا تاتامی؟

کفپوش های گرانولی و تاتامی برای زمین های ورزشی استفاده می شوند و هر دو نیز توسط شرکت نوین فوم تولید می شوند. حال سوال اصلی اینجاست کجا از کدام یک از این کفپوش ها استفاده کنیم؟ اگر وزن کفپوش برای شما مهم است و به دنبال کفپوشی با وزن پایین هستید، کفپوش های تاتامی بهترین انتخاب هستند. از طرف دیگر اگر دوام کفپوش برای شما مهم است، کفپوش های گرانولی به نسبت قوی تر هستند و می‌توانید از انواع تایل یا رولی آن‌ها استفاده کنید.

اگر باشگاه بدنسازی با دستگاه های مختلف دارید و به دنبال کفپوشی هستید که هم طول عمر بالایی داشته باشد و هم سلامتی ورزشکاران را تضمین کند، بهترین انتخاب کفپوش گرانولی است. از طرف دیگر معمولا کفپوش های گرانولی به شکل تایل و قطعات جدا از هم هستند. همین مورد باعث می شود تا نصب آن ها نسبت به کفپوش های تاتامی سخت تر شود. اگر می خواهید برای باشگاه های بدنسازی با دستگاه های مختلف کفپوش انتخاب کنید، کفپوش گرانولی مناسب است. از طرف دیگر اگر برای ورزش‌های ایروبیک، رزمی و غیره به دنبال کفپوش هستید کفپوش‌های تاتامی که معمولا به صورت رولی استفاده می‌شوند، کاربرد دارند.

جمع بندی

در این مقاله از از شرکت نوین فوم سعی کردیم به بررسی مناسب ترین کفپوش‌ها برای باشگاه های بدنسازی بپردازیم. سعی کنید قبلا از خرید کفپوش، به نیازهای محیط و خواسته خود توجه کنید. سپس با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله بیان کردیم، کفپوش موردنظر خود را انتخاب کنید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *