بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آمار فوق ستاره آبی پوشان ؛ این اعداد شگفت انگیز است!

امباپه به آمار 274 گل در 385 بازی رسید که یک عدد فوق العاده محسوب می شود

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۴
امباپه

امباپه چه برای پاری سن ژرمن ، چه برای موناکو و چه برای تیم ملی فرانسه افتخارات زیادی کسب کرده و حالا به عدد 274 گل رسیده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کیلیان امباپه یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیاست و آمار گلزنی اش این را ثابت میکند. این ستاره فرانسوی در کل حرفه فوتبالی اش همیشه راه دروازه حریفان را بلد بوده است اما او واقعا تا به حال چند گل به ثمر رسانده است؟  او که در نگاه فوتبال دوستان و کارشناسان یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی رونالدو و مسی است، تا به حال عناوین زیادی از جمله قهرمانی جام جهانی، لیگ ملت های اروپا، 5 بار قهرمانی لیگ 1 فرانسه و 3 بار قهرمانی جام حذفی فرانسه را کسب کرده است و به عنوان پر افتخار ترین بازیکن جوان دنیا شناخته می‌شود. او که هربار لیاقت خود را برای این تفکر که او در آینده بهترین بازیکن دنیا خواهد شد ثابت کرده است، به بهانه دبل او در بازی امشب پاریسن ژرمن مقابل آژاکسیو نگاهی به آمار این بازیکن آینده دار می‌اندازیم که به نظر صحنه توپ طلا صحنه رقابت طولانی مدت بین او و ارلینگ هالند خواهد بود:

برای باشگاه پاری سن ژرمن (257 بازی و 209 گل ) 

مهاجم سابق موناکو از زمان پیوستن به تیم پاریسی به سطح بالاتری از بازی رسیده است، انتقالی که برای پی اس جی 180 میلیون یورو هزینه دربر داشت و به عنوان دومین انتقال گران قیمت تاریخ بر شمرده می‌شود. در حالی که داستان هایی مربوط به میل امباپه به جدایی هرروز در دنیا پخش می‌شود، این بازیکن اخیرا با به ثمر رساندن 31 امین گل خود با پیراهن پی اس جی در چمپیونز لیگ با پیشی گرفتن از ادینسون کاوانی به عنوان بهترین گلزن پاریسن ژرمن در این رقابت ها نام گرفت و با توجه به روندی که طی می‌کند احتملا این تنها رکوردی نخواهد بود که از کاوانی، بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن می‌رباید. امباپه همچنین برای 4 فصل متوالی بهترین گلزن لیگ فرانسه بوده است و به دنبال کسب رکوردی دیگر با انجام این کار برای پنجمین بار متوالی است.

برای تیم موناکو (60 بازی و 27 گل )

سرعت رعد آسا، تکنیک و تمام کنندگی بی نقص امباپه از همان سنین نوجوانی مشخص بود. او در دسامبر سال 2015 اولین بازی رسمی خود را برای تیم موناکو انجام داد و زمان زیادی لازم نداشت تا خود را به دنیا معرفی کند و با 6 گلی که در فصل 2016-17 لیگ قهرمانان به ثمر رساند در راه رسیدن تیمش به مرحله نیمه نهایی این مسابقات نقش مهمی ایفا کرد. این استعداد جوان با نقش کلیدی که در آن فصل در قهرمانی لیگ موناکو ایفا کرد توجه دنیا را به خود جلب کرد، قهرمانی که برای اولین بار پس از 17 سال و با کنار زدن پاری سن ژرمن به دست آمد.

برای تیم ملی فرانسه (68 بازی و 38 گل)

او در سن 23 سالگی آمار شوکه کننده ای را با فرانسه سپری کرده است اما این مسیر برای او چگونه طی شده است؟

تا به حال سال طلایی امباپه در زمینه بین المللی سال 2018 بوده است، سالی که نقش مهمی در قهرمانی جام جهانی تیم ملی فرانسه در کشور روسیه داشت، او در آن دوره 5 گل به ثمر رساند و پس از پله به دومین بازیکن جوانی تبدیل شد که به چنین آمار فوق‌العاده ای می‌رسد. او عنوان بهترین بازیکن جوان را هم از طرف فیفا دریافت کرد.

در نقطه مقابل مسابقات یورو 2020 برای او به مانند یک کابوس بود، جایی که در 4 بازی موفق به گلزنی نشد و با از دست دادن پنالتی مقابل سوئیس باعث حذف فرانسه از آن رقابت ها شد. او توانست با کمک به فرانسه در کسب قهرمانی لیگ ملت های اروپا آن اتفاق را جبران کند.

تعداد گل های او در مجموع (385 بازی و 274 گل)

امباپه بخش زیادی از گل های خود را برای باشگاه پاری سن ژرمن به ثمر رسانده است اما با توجه به تمایل او برای جدایی از جمع پاریسی ها دور از انتظار نیست که در جایی دیگر حتی از این سطح هم فراتر رود با توجه به این‌که هنوز در دهه دوم زندگی خود حضور دارد. او تا به حال 13 جام در رده باشگاهی کسب کرده است اما همراه پاری سن ژرمن هم‌چنان با وجود ترکیب پر ستاره و هزینه های هنگفت این تیم در کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ناکام مانده است. هرچند او هنوز برای نزدیک شدن به آمار 5 توپ طلای الگوی خود یعنی رونالدو یا 7 توپ طلای لیونل مسی فرصت دارد، این تازه شروع ماجرای کیلیان امباپه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *