بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ورزش هایی که فکر نمیکردید جوراب ورزشی مخصوص داشته باشند!

انواع جوراب ورزشی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۹:۴۱
ورزش هایی که فکر نمیکردید جوراب ورزشی مخصوص داشته باشند!

اگر میخواهید از جوراب ورزشی مناسب استفاده کنید میتوانید از سایت سوت استور با کیفیت ترین لوازم ورزشی بازار مانند کیت باشگاهی،کفش فوتبال و … را تهیه کنید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

احتمالا هنگامی که یک مسابقه فوتبال مشاهده میکنید متوجه جوراب ورزشی بلند آن ها شده اید. درست است که بدون توپ و کفش فوتبال نمی­شود فوتبال بازی کرد ولی بدون جوراب ورزشی می­شود، اما این مسئله نباید باعث شود تا از اهمیت جوراب های ورزشی چشم پوشی کنیم و آن ها را نادیده بگیریم.

این جوراب ها کاربردهای بسیار زیادی دارد و استفاده نکردن از آن می­تواند خطراتی بیافریند. شاید کمتر کسی به میزان اهمیت جوراب ورزشی پی برده باشد ولی این وسیله ورزشی روی عملکرد ورزشکار می­تواند تاثیر مستقیم بگذارد. از طرفی استفاده نکردن از آن می­تواند مصدومیت­های جبران ناپذیری را در ناحیه مچ و زانو به وجود بیاورد.

در ادامه می­خواهیم به جوراب ورزشی های ورزش هایی بپردازیم که کمتر کسی فکر میکند که جوراب مخصوص دارند و آیا اصلا جوراب ورزشی ضروری است؟ اگر می­خواهید با این ورزش ها آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

انواع جوراب ورزشی

در ادامه با انواع ورزش هایی که جوراب مخصوص دارند آشنا میشویم.

·         جوراب بیسبال

اولین ورزشی که میخواهیم درباره آن صحبت کنیم بیسبال است. این ورزش نسبت به بقیه ورزش هایی که میخواهیم درباره آن ها صحبت کنیم کمتر عجیب است. در بیسبال جوراب مخصوص بسیار بلندی استفاده می­شود که در کشورهایی که این ورزش انجام می­شود بسیار معروف است. این جوراب ها معمولا علاوه بر بلندی بسیار نرم و لطیف هستند و جاذب بسیار قوی عرق هستند.

·         جوراب بسکتبال

احتمالا خیلی از افراد دیده اند که بسکتبالیست ها از جوراب مخصوص استفاده می­کنند. اما نکته ای که در این ورزش وجود دارد این است که پوشیدن جوراب ورزشی از ضروریات این ورزش نیست و اینکه هر جوراب دلخواهی می­تواند استفاده شود. در یک تیم احتمال دارد هیچ دو فردی جوراب یکسانی نپوشند. حتی خود فرد هم میتواند جورابی که می­پوشد لنگه های آن با هم متفاوت باشد.

ورزش هایی که فکر نمیکردید جوراب ورزشی مخصوص داشته باشند!

·         جوراب دوچرخه سواری

کم کم به ورزش هایی می­رسیم که کمتر درباره جوراب مخصوص آن می­دانیم. احتمالا فکر می­کنید برای دوچرخه سواری صرفا یک کفش و یک دوچرخه کافی است. اما علاوه بر لباس و کلاه مخصوص، جوراب مخصوص هم از مواردی است که باید حتما رعایت شود. جوراب دوچرخه سواری از دو لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی که ضخیم تر می­باشد برای جذب آب است و لایه داخلی نازک تر و برای عبور هوا و گردش هوا داخل کفش استفاده می­شود.

·         جوراب اتوموبیل رانی

یکی از جالب ترین انواع جوراب ورزشی همین جوراب است. در ورزش اتوموبیل رانی همه شرکت کنندگان باید یک جوراب یکسان بپوشند چه از نظر مدل و چه از نظر جنس باید یکسان باشند. نومکس Nomex از الیاف مصنوعی شبیه کولار Kevlar است، این ماده در برابر شعله‌های آتش مقاوم است و ماده‌‌ی اصلی تشکیل دهنده لباس‌های مسابقه اتومبیلرانی از جمله جوراب آن  است. در ورزش اتوموبیل رانی احتمال تصادف و در پی آن آتش گرفتن ماشین ها وجود دارد به همین دلیل باید لباس هایشان ضد حریق باشد تا خطری تهدیدشان نکند.

علاوه بر این، رانندگان باید از جوراب‌های ساق دار که کامل ساق پا را پوشش می‌دهند و دارای لبه‌‌ی ژله‌ای از جنس اسپندکس Spandex  یا لای کرا Lycra هستند استفاده کنند تا جوراب هایشان زیر چکمه‌ها به سمت پایین پا لوله نشود.

·         جوراب مخصوص رقص باله

شاید شما هم جزو افرادی باشید که عکس پاهای یک بالرین را دیده باشید. فشار بسیار زیادی به پای رقصنده های باله می آید. اگر علاوه بر کفش مناسب و مخصوص از جوراب های نیم پوش استفاده نشود؛ زخم های زیادی به وجود می آید. بسیاری از بالرین های مدرن پا برهنه می رقصند ولی خب همچنان افرادی هستند که از جوراب مخصوص استفاده کنند.

·         جوراب شمشیربازی

شاید در نگاه اول به جوراب های شمشیر بازی تفاوت چندانی بین آن و جوراب فوتبال پیدا نکنید. ضخامت بالا برای محافظت از ساق پا در این نوع جوراب به همین عامل در جوراب فوتبال شباهت دارد. علاوه بر آن جوراب طراحی شده مخصوص شمشیربازی دارای یک لایه پد محافظ جلوی ساق پا است و کف و پاشنه جوراب‌های شمشیربازی از لغزش پای شمشیربازجلوگیری می‌کند.

·         جوراب ورزشی گلف

احتمال گلف را با تحرک کم بشناسید. آیا ورزشی که تحرک کمی دارد و صرفا تمرکز روی عضلات بسیار مهم است نیاز به جوراب مخصوص دارد؟ گلف این مورد را ثابت میکند که بله. نکته بسیار مهمی که در جوراب ورزش گلف مهم است ست بودن جوراب با لباس است. اگر ست بالاتنه تیره است جوراب باید تیره باشد و اگر روشن است جوراب هم باید روشن باشد.

ورزش هایی که فکر نمیکردید جوراب ورزشی مخصوص داشته باشند!

·         جوراب اسکیت برد

اسکیت برد ورزشی است که میتواند آسیب های زیادی به ناحیه مچ و ساق پا بزند. بهتر است از جوراب های ضخیم و بلند استفاده شود تا حدالامکان جلوی آسیب دیدگی شدید را بگیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم جوراب های ورزشی اهمیتی فرای چیزی که فکر میکنیم دارند و اینکه بعضی از ورزش هایی که فکر نمیکنیم از جوراب ورزشی مخصوص در آن استفاده شود. اگر میخواهید از جوراب ورزشی مناسب استفاده کنید میتوانید از سایت سوت استور با کیفیت ترین لوازم ورزشی بازار مانند کیت باشگاهی،کفش فوتبال و … را تهیه کنید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *