بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

روزهای تلخ ستاره دربی ؛ اگر پرسپولیسی باشید گریه می کنید!

گزارشی از روزهای تلخ عیسی آل کثیر با پیراهن پرسپولیس

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۴

عیسی آل کثیر با به ثمر رساندن دو گل 3 امتیازی در شهرآورد سعی در پاک کردن خاطرات تلخی دارد که در پرسپولیس تجربه کرده است ، از محرومیت و مصدومیت طولانی مدت تا شایعاتی که پیرامون او و یحیی منتشر شده بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کمتر از 10 دقیقه زمان برای عیسی آل‌کثیر لازم بود تا دوباره تبدیل به ستاره محبوب هواداران پرسپولیس شود. او که سه سال قبل و در حقیقت به عنوان جانشین علی علیپور توسط یحیی گل محمدی جذب شد، در این مدت روزهای تلخ و شیرین فراوانی را تجربه کرده و شاید روایت زندگی عیسی آل‌کثیر یکی از دراماتیک ترین داستان‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس باشد. او شروع فوق العاده‌ای را در ترکیب این تیم تجربه کرده و همان ابتدای کار زمینه ساز یکی از بزرگ ترین موفقیت‌های تاریخ این باشگاه شد: صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا.

گل فراموش نشدنی عیسی آل‌کثیر مقابل السد در قطر، باعث شد قرمزپوشان از سد تیم ژاوی عبور کنند و در ادامه این روند مقابل پاختاکور نیز ادامه یافت. اما یک شادی گل حساسیت برانگیز و اشتباه بدترین لحظات زندگی او این مهاجم باتجربه را رقم زد و تنها چند ساعت پیش از شروع دیدار مقابل النصر بود که خبر غیرمنتظره محرومیت شش ماه عیسی آل‌کثیر، بدترین شوک ممکن به اردوی تیم یحیی در آستانه رسیدن به فینال بود.

در نهایت پرسپولیس به هر زحمتی و با چنگ و دندان از سد نماینده قدرتمند و متمول عربستان نیز گذشته و راهی فینال شد. اما غیبت مهاجم گلزن در فینال لیگ قهرمانان بی تردید یکی از عوامل شکست پرسپولیس بود و رویای فتح آسیا برای این تیم باز هم به تعویق افتاد.

تا بازگشت عیسی آل‌کثیر به ترکیب، قرمزپوشان به هر ترتیبی بود جایگاه خود در کورس قهرمانی در لیگ برتر را حفظ کردند و این ستاره 33 ساله در دربی اواخر اردیبهشت 1400، روی ریباند ضربه شهریار مغانلو و با جایگیری دقیق خود رشید مظاهری را مغلوب کرده و برتری مهم پرسپولیس مقابل استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی را رقم زد: با یک جشن شادی تند که تا مدت‌ها بهانه کری خوانی هواداران پرسپولیس را فراهم کرده بود.

قهرمانی با لباس پرسپولیس در اولین فصل، دستاورد فوق العاده ای برای عیسی آل‌کثیر بود و او خیلی زود پله‌های کسب محبوبیت را در بین هواداران این تیم طی کرد. اما چند ماه بعد و در روزهایی که همه چیز برای قرمزپوشان بد پیش می‌رفت، در فصل زمستان و بازی هفته چهاردهم مقابل پدیده بود که عیسی آل‌کثیر دچار مصدومیت شدیدی شده و برای ماه‌های متوالی شانس بازی کردن در ترکیب این تیم را از دست داد.

اما برنامه ریزی عجیب عیسی آل‌کثیر جواب نداده و تنها چند ماهی بازگشت او به میادین را به تعویق انداخت. دیگر نام این بازیکن کمتر در ذهن کسی مانده بود و حتی شایعاتی در مورد احتمال خداحافظی عیسی آل‌کثیر از فوتبال نیز منتشر شد. در شرایطی که به نظر می‌رسید خورشید درخشش او در فوتبال غروب کرده، یحیی گل محمدی باز هم به عیسی آل‌کثیر اعتماد کرد و شاید همین اتفاق، نقطه عطف فوتبال این بازیکن در 33 سالگی برای بازگشت به ترکیب بود.

در شرایطی که به نظر می‌رسید این مهاجم خیلی زود روند درمان را آغاز کرده و خودش را به تیغ جراحی بسپارد، خبر عجیب خوددرمانی عیسی آل‌کثیر و عدم تمایل او به جراحی منتشر شد. هر از چند گاهی تصاویری از تمرینات شخصی این بازیکن می‌دیدیم و انگار عیسی که عطش فراوانی برای بازگشت به زمین داشت، قصد داشت ثابت کند بدون جراحی نیز می‌تواند این مصدومیت تلخ را به دست فراموشی بسپارد.

در فصل شلوغ و پرمخاطره پرسپولیس در خط حمله، بالاخره نوبت به اعتماد به عیسی آل‌کثیر در اواخر فصل فرا رسید. او در بازی مقابل مس کرمان اینقدر باانگیزه در همان دقایق کوتاه در زمین ظاهر شد که نشان دهد می تواند مهره قابل اعتماد یحیی در دربی باشد. مهدی عبدی در نیمه اول درخشش چندانی نداشت و سرمربی پرسپولیس که به هر ترتیبی دنبال کسب پیروزی بود، در ابتدای نیمه دوم به عیسی آل‌کثیر اعتماد کرد.

یک فرار فوق العاده در دقایق ابتدایی، یک سر توپ فراموش نشدنی و در نهایت ضربه ای که با برخورد به مدافع استقلال و دیرک وارد دروازه شد، احتمالا بهترین لحظه زندگی عیسی را رقم زد. یک شادی گل خشن و احساسی بدون پیراهن و فریادهایی که نشان از شکسته شدن بغض فروخورده این بازیکن بود، مثل سکانس آخر فیلم پاپیون و نعره‌هایی که حکایت از نتیجه دادن یک مقاومت سفت و سخت می‌داد.

یک نکته جالب در مورد عیسی آل‌کثیر: اول اینکه درآوردن لباس در دربی و اخطار گرفتن در اوایل نیمه دوم قطعا کار اشتباهی بوده و ممکن است سبک بازی و وظیفه پرس یک مهاجم را تا پایان بازی تحت تاثیر قرار دهد. اما به نظر عیسی آل‌کثیر ابتدا قصد داشت مانند بسیاری از ورزشکاران عضلات تراش خورده و قدرتمند خود را نشان دهد و دلیل بعد هم واکنش به شایعات در مورد اختلاف او با یحیی در مورد خالکوبی بود.

برادر زاده عیسی آل‌کثیر را که یادتان هست؟ همانی که او مدعی شد شادی گلش در آسیا را به او تقدیم می‌کرد و نیتی مبنی بر نژادپرستی نداشته. چندی قبل تصاویری مانند نقاشی‌های بچگانه روی بدن عیسی آل‌کثیر منتشر شد و جالب اینجاست تتو بدن این بازیکن در واقع ابتدا نقاشی‌های برادرزاده اش بوده که او آنها را با همان طرح و ابعاد تتو کرده است.

این خلاصه ای از داستان دراماتیک و پرحادثه عیسی آل‌کثیر بود. بازیکنی که حالا به تنهایی دو پیروزی قرمزپوشان در دربی در اردیبهشت 1400 و 1402 را رقم زده و نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کرده است. گلزنان دربی جایگاه ویژه ای در قلب هواداران دارند و عیسی آل‌کثیر به محبوبیت فزاینده ای دست یافته است. ستاره ای که خیلی زود تلخ و شیرین فوتبال را تجربه کرد و حالا در اوج قرار دارد: مردی که جواب اعتماد یحیی را به بهترین شکل ممکن داد و فیلم “برخاسته از گور” را در زمین آزادی، یک نفره اکران کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *