بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اظهارات جالب ستاره پرسپولیس پس از برد در شهرآورد!

مرتضی پور علی گنجی : برد دربی حس و حال فوق العاده ای به من داد و بی پرده خوشحالی کردم

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۸

مرتضی پور علی گنجی در یک گفتگوی مفصل درباره تیم ملی و پرسپولیس صحبت کرد و مدعی شد برد در دربی صدم یک حس و حال شگفت انگیز به او داده است و همین موضوع باعث شده تا او پس از پایان بازی بی پرده خوشحالی خود را ابراز کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مرتضی پورعلی‌گنجی روز گذشته اولین برد خود در شهرآورد را تجربه کرد و در جریان این پیروزی، یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. او در نیمه اول چند توپگیری داشت و در نیمه دوم نیز خطای پشت محوطه جریمه خود را با پرش به موقع در دیوار دفاعی جبران کرد و اجازه نداد شوت مهدی قایدی راهی به دروازه پرسپولیس پیدا کند.

او حالا در اولین گفته‌های بعد از دربی با خبرنگار ما به سوالات پیرامون شهرآورد پاسخ داده و احساس خود در حین بازی و بعد از پیروزی را به زبان آورده است. مرتضی درباره خطای خود روی سعید مهری صحبت کرده و همچنین درباره کنترل مهاجمان استقلال در نیمه دوم، روایت جالبی را ارائه کرده است.

پورعلی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون شانس دبل قهرمانی پرسپولیس اظهارنظر کرده و البته درباره صحنه جنجالی منتشره از سوی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به ادعای پنالتی استقلال هم صحبت کرده است.

* بازی خیلی خوبی برابر استقلال انجام دارد و حتی می‌توان گفت یکی از بهترین بازی‌هایت در پرسپولیس بود. درباره حس و حال این بازی و عملکرد خودت چه نظری داری؟

در ابتدا به همه هواداران پرشور تبریک می‌گویم. نمی‌دانید چه حس و حال فوق‌العاده‌ای بود که از واقعا از ته قلبم خوشحالی کردم. ای کاش همه استادیوم پر از هوادار بود که همه فارغ از نتیجه بیایند و لذت ببرند. هیجانی که من در دربی دیدم، در هیچکدام از مسابقات خارج از ایران و تیم ملی ندیده‌ام. هیجان فوق‌العاده‌ای داشت و همه چیز خارق‌العاده بود. تبریک به همه هواداران، کادرفنی، مدیریت. امیدوارم با تلاش بچه‌ها و زحمتی که می‌کشیم، خدا کمک کند تا در پایان فصل بتوانیم جام قهرمانی لیگ را بالا ببریم. در این مسابقه من هم جزو ۱۵-۱۶ بازیکنی بودم که در زمین بازی کردند و توانستم به عنوان عضو کوچکی از تیم، در نتیجه‌گیری مثبت عمل کنم. خدا را شکر این امر حاصل شد و من هم توانستم عملکرد خوبی داشته باشم.

* شاید تنها اشتباه تو در این بازی، ضربه کاشته‌ای بود که پشت محوطه جریمه دادی و خودت هم با ضربه سر آن را مهار کردی. درباره آن لحظه‌ای که برای زدن ضربه سر بلند شدی، توضیح بده.

در آن صحنه من روی سعید مهری خطا کردم. در تمام مسابقاتی که ما آنالیز کرده بودیم، سعید مهری عزیز در هر نقطه که توپ را می‌گرفت  شوت می‌زد؛ او شوت‌زن خوبی است و چپ و راست هم شوت می‌زد. زمانی که توپ به پشت هجده رسید، من یک لحظه گفتم اگر بزند مثل پنالتی است و وارد دروازه می‌شود. تکل را زدم و یک خطا ایجاد شد. لحظه‌ای که می‌خواستم بپرم به بچه‌ها گفتم سروش که پایین است، شما فقط کمی بپرید و روی پنجه بیایید، چون فاصله ضربه با دروازه پایین است، عمرا گل بشود. خدا را شکر وقتی بالا آمدم توپ به سرم خورد و بیرون رفت که من هم مثل کسانی که گل می‌ز‌نند خوشحالی کردم و گفتم خدا را شکر به سرم خورد و وارد دروازه نشد. این هم جای شکرش باقی است.

* با توجه به شناختی که از تو داریم، می‌دانیم که نمایش خودت را آنالیز زیادی کرده‌ای. صادقانه از ۱۰، چه نمره‌ای به خودت می‌دهی؟

من به تیم نمره ۱۰ می‌دهم، چون نتیجه حاصل شده و همه بچه‌ها وظیفه خودشان را انجام داده‌اند. به نظر من یک شخص در تیم کار نمی‌کند و همه زحمت می‌کشند. دم همه گرم که سنگ تمام گذاشتند. پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است و بازیکنان باکیفیتی دارد. شاید ما چند بازی را دست کم گرفتیم و آنطور که باید، سفت نگرفتیم؛ اگر سفت می‌گرفتیم با اختلاف قهرمان می‌شدیم. به هر حال من نمره ۱۰ را به همه تیم می‌دهم و سعی می‌کنم به خودم نمره‌ای ندهم.

* استقلال در نیمه دوم سعی کرد با ورود بازیکنای بلند قامت، دروازه پرسپولیس را تهدید کند ولی شما اجازه سرزنی به حریف را ندادید. آیا این تغییر تاکتیک استقلال و بردن بازی روی هوا، مطلوب تو بود؟

همه بازیکنان استقلال قابل احترام و خوب هستند اما این تیم در نیمه دوم بازیکنان خوب و سرزنی وارد زمین کرد و ۴-۵ بازیکن فوروارد و سرعتی به زمین فرستاد که سر بسابانند و بازیکنان ریزنقش‌شان خطرساز شوند که خدا را شکر با آنالیزی که کادرفنی کرد، بازیکنان خوبی وارد زمین شدند تا به دفاع و هافبک کمک کنند که هم توپ‌های سوم را جمع کنیم و هم توپ‌های روی هوا را بزنیم. خدا را شکر در امر هم بچه‌ها توانستند بهترین عملکرد را داشته باشند.

* اینکه تو به شرایط ایده‌آل خودت برگشتی، ارتباطی به غیبت تو فهرست قبلی تیم ملی هم دارد و آیا این موضوع باعث شد که انگیزه بیشتری برای اثبات خودت پیدا کنی؟

من در هر تیمی که بودم و هزار تومان گرفتم، سعی کردم تمام وجودم را بگذارم. البته با حرف نمی‌شود این را توصیف کرد و باید با عمل نشان داد. من سعی کردم در تمام تیم‌ها تکل بزنم و سر بگذارم؛ اگر سر و صورت من را ببینید، مشخص است. دیدید که در همین چند بازی قبل هم سعی کردم از جان و دل مایه بگذارم که خدایی نکرده به دروازه پرسپولیس از سمت من به عنوان عضو کوچکی از این تیم، آسیبی وارد نشود. همه اینها به این دلیل است که عملکرد خوبی داشته باشم و پول حلال به سفره خانواده‌ام و خودم ببرم. مسائل زیادی باعث افزایش انگیزه می‌شود اما چیزی که بیشتر از همه چیز روی انگیزه من دخیل است، حس پول حلالی است آدم می‌خواهد سر سفره خانواده‌اش ببرد اما انگیزه برای دعوت به تیم ملی و اینکه آدم همیشه در تیمی که بازی می‌کند، بهترین باشد هم انگیزه زیادی می‌دهد؛ به خصوص در تیم بزرگ پرسپولیس و با حضور هواداران پرشورش که آدم از بازی در آن لذت می‌برد.

* برد خیلی برابر استقلال کسب کردید و پرسپولیس به صدر جدول برگشتید. فکر می‌کنی در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

این یک برد شش امتیازی بود و جدا از بحث دربی و کری‌ها، بحث لیگ در میان بود. به لطف خدا اگر سپاهان امتیاز از دست بدهد و ما سه بازی را ببریم، مسلما قهرمان می‌شویم. البته استقلال تیم فوق‌العاده‌ای است و مهره‌های زیادی دارد. امسال لیگ جذاب شده و تا آخرین هفته هر تیمی می‌تواند نتیجه بگیرد و همه تیم‌ها هم نشان داده‌اند که می‌توانند نتایح غیرقابل پیش‌بینی بگیرند. امیدوارم در نهایت امیدوارم ما بتوانیم بازی‌ها را ببریم و قهرمان شویم و من هم به عنوان عضو کوچکی از این تیم، جام قهرمانی لیگ را بالا ببرم و لذت ببریم.

* در عکس‌هایی که پس از بازی از تو منتشر شد، شادی خیلی خاصی داشتی که پیش از این از تو ندیده بودیم. به نظر با احتیاط بیشتری در فضای پرسپولیس قدم میزنی.

من در پرسپولیس بعد از برد شادی می‌کردم اما این پیروزی حس و حال فوق‌العاده‌ای به من داد و لذت بردم. به هر حال دربی صدم بود و بازی هم با توجه به شرایط لیگ بسیار حساس‌تر بود؛ وقتی همه چیز را در کنار هم می‌گذاشتم، می‌دیدیم واقعا لذت‌بخش است و هواداران هم خیلی خوشحال هستند. این نتیجه ارزش داشت که بدون پرده و رودربایستی خوشحالی کنم و آخر بازی هم به قولی تک دست را بالا می‌رفتم. همه ما خوشحال بودیم و دوست داشتیم بعد از بازی این خوشحالی را هواداران تقسیم کنیم.

* اما با این حال جالب است که تو با همه هواداران فوتبال ایران ارتباط خوبی داری و خودت را از کری‌های دربی هم دور نگه داشته‌ای.

کری‌خوانی برای ما نیست و کسی که می‌خواهد حرمت نگه دارد و مردم هم حرمت او را نگه دارند، نباید این کارها را انجام بدهد. به هر حال ما امروز فوتبال بازی می‌کنیم و فردا بازی نمی‌کنیم؛ باید حرمت همه به جا باشد و در زمین تلاش کنیم تا دل هواداران را خوشحال کنیم.

* پرسپولیس در حال حاضر در دو جام مدعی است. شما در جام حذفی با گل‌گهر بازی دارید؛ فکر می‌کنی چقدر احتمال دارد دوباره با استقلال بازی کنید؟

به لطف خدا پرسپولیس می‌تواند دو جام را ببرد اما باید تلاش کنیم و بازی به بازی جلو برویم. به هر حال نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود و باید زحمت بکشیم. امیدوارم که زحمت بکشیم و ظرفیت لازم را بگذاریم تا خدا لطف کند و بتوانیم دو جام را ببریم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و احتمال هم دارد دوباره با استقلال بیفتیم؛ به هر حال جام حذفی، جام شگفتی‌ها است و احتمال حضور هر تیمی در آن وجود دارد اما ما باید تلاش کنیم که با هدف، تمرکز و جان و دل برای پیروزی و صعود به فینال و قهرمانی قدم بردایم. ناگفته نماند که پرسپولیس و استقلال، تیم‌هایی هستند که تمام بازیکنان آن تحت فشار هستند و چه مدیریت، چه کادر و چه بازیکن باید از نظر شرایط ذهنی، روحی روانی و جسمی بالا باشند و به همین دلیل ما می‌دانیم باید در هر بازی ببریم و در هر فصل جام بگیریم. امیدوارم تمام تلاش‌ما را بکنیم و تمام بازیکنان بتوانند در وظایف خودشان، بهترین عملکرد را داشته باشند تا بتوانیم در پایان فصل دل هواداران‌مان را خوش کنیم.

* تو بازیکن باتجربه‌ای در سطح ملی هستی و در دو جام ملت‌ها هم حضور داشتی. فکر می‌کنی که تا چند سالگی بازی می‌کنی و آیا ممکن است تبدیل به بازیکنی شوی که در سومین جام ملت‌های متوالی هم حضور پیدا می‌کند؟

در ابتدا به آقای قلعه‌نویی تبریک می‌گویم. به هر حال در کشور ما بازیکنان و مربیانی کار می‌کنند که باید به شرف آنها درود فرستاد. من ۷-۸ سال ایران نبودم و باید بگویم امکانات، پول، شرایط زمین و همه امکاناتی که فوتبال می‌تواند داشته باشد، در کشور ما وجود ندارد و با این شرایط به شرف تک تک بازیکنان و مربیان درود می‌فرستم که در این وضعیت کار می‌کنند. در هر صورت به آقای قلعه‌نویی تبریک می‌گویم و امیدوارم چه من باشم و چه نباشم، تیم ملی ما بهترین نتیجه را بگیرد و همه در کنار هم بترکانیم‌. خدا لطف کرد و من در دو جام جهانی و دو جام ملت‌ها بازی کردم و همه تلاشم را می‌کنم که دوباره برای مردم عزیزم در زمین بازی کنیم و بترکانم و لباس تیم ملی را بپوشم. تلاش، زحمت و عملکرد از من است و بقیه مسائل، لطف خدا است‌. امیدوارم بتوانم برای بار سوم هم در جام ملت‌ها و هم در جام جهانی برای مردم عزیز کشورم بازی و افتخارآفرینی کنم و بدرخشم. شک نکنید هر تلاشی که لازم باشد، انجام می‌دهم که به افتخارات بیشتری در فوتبال باشگاهی و تیم ملی برسم و امیدوارم خدا در این راه به من کمک کند.

* با توجه به اینکه امسال بعد از مدت‌ها به ایران برگشتی و مقابل مهاجم‌های مختلفی بازی کردی، درباره تفاوت بازی در فوتبال ایران و لیگ‌های خارجی هم توضیح بده.

به خاطر شرایط مختلف از جمله شرایط زندگی، پرداختی، امکانات و …، بازیکنان خوب کشورهای دیگر به کشور ما نمی‌آیند و متاسفانه این باعث می‌شود کیفیت لیگ ما آنطور که باید و شاید پیشرفت نکند، چون شرایط مهیا نیست. من مطمئن هستم اگر شرایط مهیا بود، کشور ما به قدری استعداد داشت که با حضور بازیکنان بزرگی که کشورهای عربی ‌می‌گیرند، می‌توانست سطح فوق‌العاده‌ای در آسیا داشته باشد اما با این وضعیت نمی‌توانیم به این سطح برسیم. فورواردهای خوبی داریم و همه تیم‌ها هم قابل احترام هستند و من مطمئنم اگر کمی کار شود، ما می‌توانیم تیم‌های خوبی داشته باشیم و در آسیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشم. همانطور که دیدیم پرسپولیس دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت ولی متاسفانه به خاطر عدم پرداخت پول و شرایط حاکم، نتوانست بازیکنان داخلی خودش را نگه دارد و بازیکنان خارجی خوبی داشته باشد و میلیون‌ها دلار به اضافه قهرمانی را از دست داد. همه این شرایط هستند که باعث می‌شوند تیم‌های ما نتوانند در آسیا موفق شوند و ما به خاطر زیرساخت و امکانات نمی‌توانیم مثل کشورهای دیگر عمل کنیم. امیدوارم موفق شویم و پرچم ایران و پرسپولیس بالا باشد.

* در پایان می‌خواهم درباره تصویری که باشگاه استقلال از یک صحنه کرنر منتشر کرد و مدعی شد پنالتی این تیم سوخته است صحبت کنی. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس هم در پاسخ تصویری مشابه از تو منتشر کرد، توضیح بده که در صحنه‌های کرنر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در بحث کرنر هم همه یارگیری می‌کنند و در صحنه‌ای هم بازیکن استقلال داشت پیراهن من را می‌آورد که آن هم می‌تواند پنالتی باشد. به نظر من چنین چیزی صحت ندارد و درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *