بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش تند حسین فرکی به شکست سپاهان برابر الدحیل

حسین فرکی : اختلاف ما با الدحیل اینقدر نبود ؛ روز بد سپاهان بود

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰
شکست سپاهان برابر الدحیل

حسین فرکی سرمربی اسبق سپاهان معقد است این تیم با عملکرد ضعیف و سهل‌انگارانه در خط دفاعی، مقهور نقطه قوت الدحیل شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حسین فرکی سرمربی اسبق سپاهان معقد است این تیم با عملکرد ضعیف و سهل‌انگارانه در خط دفاعی، مقهور نقطه قوت الدحیل شده است.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از ورزش سه، شب گذشته ساعتی پس از دیدار سپاهان و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم پاختاکور و التعاون به مصاف هم رفتند و نماینده عربستان در شرایطی که می‌توانست با کسب پیروزی امیدوار به صعود باشد با نتیجه 4 بر 3 بازی را واگذار کرد تا به نوعی حسرت سپاهانی‌ها هم بیشتر شود. چرا که آنها می‌توانستند با پیروزی در بازی آخر با 10 امتیاز امیدوار به صعود باشند ولی حالا تنها یک تیم از گروه چهارم صعود کرده است.

*اختلاف با الدحیل اینقدر نبود

حسین فرکی که یک مرتبه در لیگ چهارم موفق به کسب قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر شده، در گفتگویی با “ورزش‌سه” ضمن ابراز تعجب از شکست 5 بر 2 مقابل الدحیل، اینطور حرف‌‎هایش را در مورد شب تلخ سپاهان در بریده عربستان آغاز کرد:

متاسفانه اختلاف با آن تیم اینقدر نبود. فکر می‌کنم روز خیلی بد سپاهان و بی دقتی بازیکنان این تیم بود. علت را نمی توانم بگویم چون با تیم نیستم، ولی به هر حال کادر فنی می‌داند که علت اینکه بازیکنان در ضربات آخر بی دقت و بی تمرکز بودند، چیست. ولی چیزی که می‌توانست رقم بخورد، نتیجه برعکس هم بود؛ نکته بازی همین بود. می‌شد بازی با همین نتیجه به نفع سپاهان تمام شود. به نظرم الدحیل توانست این نتیجه را برای خودش رقم بزند و درست درست نقطه مقابل این تیم سپاهان بود که نتوانست از فرصت‌هایش استفاده کند.

*نقطه قوت الدحیل این نتیجه را رقم زد

حسین فرکی سپس به ایرادهای خط دفاعی الدحیل و بی دقتی مهاجمان سپاهان پرداخت و گفت:

الدحیل تیم پرایراد و پر مشکلی بود که به راحتی فرصت می داد، ولی سپاهان توان و شرایط استفاده از فرصت‌ها را نداشت. الدحیل کاملا یک بازی ضعیف در بخش دفاعی ارائه کرد. این ضعف در دفاع این تیم البته مصادف شده بود با ضعف خط حمله سپاهان. نتیجه هم اینکه بهتر از سپاهان عمل کردند. سپاهان با توجه به افکار کادر فنی می‌خواست بازی را برنده شود و از بازی دفاعی غافل شد. متاسفانه نقطه قوت الدحیل باعث شد این نتیجه رقم بخورد.

*تیم پرمهره نتیجه نگیرد، آسیب می‌بیند

سوال بعدی از حسین فرکی در رابطه با تغییرات پرشمار محرم نویدکیا و کادر فنی‌اش در ترکیب تیم بود و او در واکنش به این سوال بیان کرد:

مشخص است که سپاهان تیم پرمهره‌ای است. در این شرایط هم کار مربی راحت می‌شود و هم سخت. من فکر می‌کنم در سپاهان در رابطه با این تعداد از بازیکنان بخش دوم اتفاق افتاده است. وقتی بازیکن ثابتی بیرون می‌نشیند و مربی نتیجه نمی‌گیرد و مدام تغییرات ایجاد می‌کند، سرانجام تیم آسیب می‌بیند. این اتفاق در سپاهان افتاده و کادر فنی نتوانسته نتایح قابل قبولی بگیرد؛ به همین خاطر دست به تغییرات دوباره زده می‌شود. بعد از این تغییرات شاید اتفاقات خوب و بد رخ بدهد و حتی موفقیت مقطعی هم به دست بیاید، ولی در بازی‌های بعدی سیکل ناکامی تکرار می‌شود. سپاهان تیم پر مهره‌ای است و چون نتوانسته به نتایج خوب برسد، به ترکیب ثابت هم نرسیده است.

*به خودم اجازه نمی‌‍دهم درباره آینده محرم حرف بزنم، اما …

از حسین فرکی درباره مهم‌ترین ابهام پیرامون این روزهای سپاهان و پس از شکست 5 بر 2 مقابل الدحیل و حذف از آسیا پرسیدیم. او البته جوابی کاملا محافظه‌کارانه به این پرسش داد:

من هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم که در این مورد اظهارنظر کنم. این در حیطه کار مدیریت باشگاه است. باید از نظر مدیریت جمع‌بندی شود و نظر شخصی خیلی مهم نیست. قبلا هم گفته بودم سپاهان تیم بزرگی است که هواداران این تیم انتظارات زیای دارند. با این حال با توجه به این همه سرمایه گذاری و اینکه باشگاه هیچ کم و کسری ندارد و بازیکنان تراز اولی که دارد، انتظارات برآورده نشده است. در اینباره هیئت مدیره هستند که باید تصمیم خودشان را بگیرند.

*رفتن کریمی و مرزبان در میانه راه خوشایند نبود

از حسین فرکی در رابطه با اضافه شدن دستیار پرتغالی مشهور به کادر فنی سپاهان به جای مرزبان و محمود کریمی پرسیدیم و او در واکنش به این سوال بیان کرد:

کادر فنی تنها می‌تواند 50 درصد مشکلات را حل کند؛ 50 درصد دیگر در اختیار خود مربی و بازیکنان است. رفتن کریمی و مرزبان و آمدن یک مربی دیگر در بین راه اصلا خوشایند نیست. به هر حال کسی که وارد می شود، باید شناخت داشته باشد. نمی دانم مربی جدیدی که اضافه شده، چقدر توانسته به کادر فنی کمک کند. شناخت ندارم و نمی توانم حرف بزنم، اما سپاهان از ابتدا نشان داده حرکتش سینوسی بوده و هیچ وقت روند یکنواختی را طی این فصل نکرده است. همیشه شسکت و پیروزی را با هم داشته است.

*برای موفقیت باید سلسه مراتب را طی کرد

مصاحبه ما با حسین فرکی سرمربی سابق سپاهان با این موضوع خاتمه یافت که چه توصیه‎‍ای برای محرم نویدکیا شاگرد سابقش دارد. او به این سوال اینطور پاسخ داد:

برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. من خودم اعتقادات و اصولی دارم که اجرا کرده‌ام. هر کسی بخواهد راه موفقیت را طی کند، باید مسیر درست را برود. البته ممکن است افرادی بیایند در مسند کاری بنشینند و موفق بشوند، ولی ده‌ها مورد اتفاق افتاده که نتیجه خوبی نداشته است. هر کسی می‌خواهد به این جایگاه برسد باید سلسه مراتب را طی کند. اینکه بازیکن بزرگی بوده‌اید، مربی بزرگی هم بشوید، کار سختی است. حتما باید تجربه داشته باشید. خیلی از مربیان می‌خواهند یک شبه به قله برسند، ولی متاسفانه هم سوخته می‌شوند و هم کاری که دست‌شان است نتیجه نخواهد داد. باید کار مربیگری کرده باشند یا کمک مربی بوده باشند تا بتوانند مسئولیتی را قبول کنند و از تجربیاتشان برای موفقیت کارشان استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *