بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

عملکرد سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا از دریچه آمار و ارقام

بررسی آماری عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۰
لیگ قهرمانان آسیا

کار نمایندگان ایران در مرحله گروهی این دوره از لیگ قهرمانان آسیا با صعود فولاد به دور بعد و حذف سپاهان تمام شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کار نمایندگان ایران در مرحله گروهی این دوره از لیگ قهرمانان آسیا با صعود فولاد به دور بعد و حذف سپاهان تمام شد.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از ورزش سه، نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها آمارهای مثبت و منفی زیادی برای تیم‌ها و بازیکنان آن جابجا شد که در ادامه بعضی از آنها را مرور می‌کنیم.

سپاهان با شکست پنج بر دو، سنگین‌ترین باخت خود در طی سیزده دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را متحمل شد. سپاهان که اولین عنوان تیم های ایرانی در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۰۱ را با راهیابی به فینال پنجمین دوره این رقابت‌ها کسب کرد، بعد از شکست چهار بر صفر در جده عربستان مقابل الاتحاد که در اولین حضورش رقم خورد، تا کنون شکستی با این تعداد گل متحمل نشده بود.

محرم نویدکیا که به عنوان بازیکن نایب‌قهرمانی آسیا را با طلایی پوشان تجربه کرده، در کسوت سرمربی در دو دوره و طی ده بازی هدایت طلایی پوشان، نیمی از این مصاف ها با شکست پشت سر گذاشته و سه برد و دو تساوی هم در کارنامه او‌ به ثبت رسیده است. سپاهان محرم در ده بازی مجموعا ۱۰ گل زده و ۱۷ گل خورده از خود به‌جا گذاشته است.
محرم در دورانی که به میدان می رفت، سابقه دو بار گلزنی هم در کارنامه دارد که یکی از آنها در مصاف با الوحده امارات در بازی رفت مرحله نیمه نهایی دوره پنجم لیگ قهرمانان آسیا بود و یکی دیگر از گلها با یک شوت دیدنی در مقابل الهلال عربستان به ثبت رسید.

جواد نکونام هم که سابقه سه بار گلزنی برای استقلال و چهار بار گلزنی برای پاس را در کارنامه‌اش دارد، برای دومین دوره فولاد خوزستان را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کرد که در مجموع سیزده بار سرمربیگری فولاد، ۵ برد، ۵ تساوی و سه شکست دارد.

پریرا مهاجم فولادی‌ها که در مرحله مقدماتی فصل جاری ۲ گل از ۵ گل تیمش را به ثمر رساند، آمار گلزنی هایش با تیم های ایرانی را به عد ۱۴ گل رساند تا از رکورد ۱۳ گل فرهاد مجیدی عبور کند. البته بهترین گلزن تیم های ایرانی در این رویداد همچنان آرش برهانی است که سابقه ۱۷ بار گلزنی دارد.

در فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شهریار مغانلو، سروش رفیعی و محمدرضا حسینی برای سپاهان گلزنی کردند تا آمار گلزنی با لباس دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا برای آنها ثبت شود. شهریار مغانلو که سه گل برای سپاهان زد، پیش از این ۴ بار با پیراهن پرسپولیس در آسیا گلزنی کرده بود. سروش رفیعی هم که دروازه الدحیل را باز کرد و دومین بار برای سپاهان در تاریخ این رقابت‌ها گلزنی کرد، سابقه یک بار گلزنی با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد. محمدرضا حسینی هم که گلش در این دوره از رقابت‌ها با ناکامی سپاهان همراه شد، پیش از این برای ذوب‌آهن یک گل به ثمر رسانده بود تا آمار گل‌هایش در این بازی‌ها به عدد ۲ برسد.

علیرضا صدرایی

منبع: ورزش سه

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *