بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

امیدواری پیشکسوت پرسپولیس به ادامه فصل : هنوز چیزی تمام نشده است

کریم باقری : لیگ هنوز برای پرسپولیس تمام نشده است

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۹:۵۶
کریم باقری

کریم باقری مربی پرسپولیس گفت که پریرا هم برای اولین بار وارد فوتبال ایران شده و هنوز با تیم آن‌طور که باید هماهنگ نیست.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کریم باقری مربی پرسپولیس گفت که پریرا هم برای اولین بار وارد فوتبال ایران شده و هنوز با تیم آن‌طور که باید هماهنگ نیست.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از فرهیختگان، پرسپولیس سال 1401 را بدون جام تمام کرد و در فصل جاری هم سپاهان و استقلال را بالای سر خود می‌بیند و سرنوشت برای قهرمانی در دست خودش نیست. در جام حذفی نیز سرخپوشان مثل اینکه قرار نیست راحت به فینال برسند از این جهت که بعد از یک بازی سخت در اصفهان و عبور از سپاهان حالا باید منتظر گل‌‌گهر باشند. به طور کلی، تیم گل‌محمدی در این چند سال در جام حذفی ناکام بوده و این مساله طبیعی است که هواداران پرتعداد پرسپولیس را نگران آینده تیم‌شان کند. به هر حال اگر قرار باشد پرسپولیس سال بعد را هم بدون جام به اتمام برساند ادامه کار برای یحیی گل‌محمدی در این باشگاه سخت خواهد شد.

در شرایط فعلی 7 هفته از لیگ باقی مانده و پرسپولیس در صورتی می‌تواند امیدوار به صدرنشینی دوباره باشد که سپاهان 5 امتیاز از 24 امتیاز ممکن را از دست بدهد و سرخپوشان هم همه بازی‌های باقی‌مانده خود از جمله دربی را با برد پشت سر بگذارند. به طور مسلم یحیی و تیمش بیشتر از هر زمان دیگر حسرت سه امتیاز از‌دست‌داده مقابل هوادار را می‌خورند.

کریم باقری به‌عنوان یکی از اعضای کادرفنی پرسپولیس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از عملکرد یحیی و تیمش دفاع کرد و البته این اطمینان را به هواداران تیمش داد که برای ناامیدی هنوز خیلی زود است و همه تلاش‌شان را خواهند کرد که فصل را بدون جام به پایان نرسانند.

* بازی با تراکتور را به سلامت رد کردیم، اما…

پرسپولیس برای بازی با سپاهان چند بازیکن خود را به دلیل سرماخوردگی و مصدومیت از دست داد و همین مساله باعث شد که یحیی نتواند ترکیب ایده‌آلش را در مقابل تیم آماده و پرمهره اصفهانی به میدان بفرستد. باقری در این مورد می‌گوید:

در واقع بدشانسی‌های ما از قبل از بازی با تراکتور شروع شد. ویروس سرماخوردگی وارد تیم شد و قبل از بازی و زمان گرم کردن، گولسیانی و سرلک گفتند که نمی‌توانند به میدان روند. به این خاطر مجبور شدیم دو تغییر اجباری در ترکیب اصلی داشته باشیم. دو سه مصدوم هم که جداگانه در تیم داشتیم. با این حال بازی با تراکتور را به سلامت پشت سر گذاشتیم. هرچند کارمان در این بازی سخت شد و به زحمت توانستیم بازی را در دقایق پایانی ببریم. این بازی تمام شد و تا قبل از بازی با سپاهان هم دوباره تعدادی از بازیکنان دچار سرماخوردگی و مصدومیت شدند.

* برابر سپاهان چند نفر را به اجبار بیرون گذاشتیم

بازی با سپاهان خیلی سنگین بود و ما به همه نفرات‌مان نیاز داشتیم اما چهار پنج نفر را به اجبار از ترکیب بیرون گذاشتیم. در شروع بازی هم مرتضی بدشانسی آورد که آن اتفاق برایش رخ داد و مجبور شدیم او را هم تعویض کنیم. اخراج پریرا هم در بدترین زمان اتفاق افتاد و ضربه بدی را به تیم زد. با این حال بازیکنان ما همه توان‌شان را گذاشتند تا حتی بازی را ببریم که در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم.

* برابر سپاهان بدآوردیم و حقمان مساوی بود

فکر کنم در کل با همه این مشکلات مستحق تساوی مقابل سپاهان بودیم و کلا برای این بازی خیلی بد آوردیم. هواداران انتظار برد را داشتند و استقبال خوبی هم از بازی کرده بودند که متاسفانه شرمنده آنها شدیم. به‌هر‌حال فوتبال همین است و بعضی وقت‌ها اتفاقات غیر‌منتظره دست و پای شما را برای رسیدن به هدف می‌بندد.

* شکست جزئی از فوتبال است

باخت به سپاهان و برتری استقلال در اهواز مقابل فولاد موج ناامیدی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرد که مبادا این فصل حتی نایب‌قهرمان هم نشوند. از این رو انتقاداتی هم در رسانه‌ها و فضای مجازی از یحیی گل‌محمدی شد. مربی‌ای که به نوعی خودش هم از شکست خانگی مقابل سپاهان هنوز شوکه است. اما باقری که سرد و گرم‌کشیده این فوتبال است، همه چیز را برای پرسپولیس تمام‌شده نمی‌بیند و می‌گوید:

شکست جزئی از فوتبال است و از این برد و باخت‌ها در فوتبال زیاد دیده‌ایم. سپاهان حریف خوب و قابل احترامی است و انصافا هم بازی خوبی را برابر ما به نمایش گذاشتند. دو سه هفته پیش ما آنها را در اصفهان بردیم و این بازی را در تهران واگذار کردیم. دنبال توجیه نبوده و نیستم اما انصافا برای این بازی خیلی بد آوردیم.

* لیگ هنوز برای پرسپولیس تمام نشده است

در چنین بازی‌های نزدیکی غیبت چند بازیکن اصلی و حدود 60 دقیقه 10 نفره بازی کردن شرایط را خیلی سخت می‌کند. من همین‌جا از هواداران عذرخواهی می‌کنم اما اعتقادم این است لیگ هنوز برای پرسپولیس تمام نشده است. الان 7 بازی دیگر پیش‌روی تیم‌هاست و هیچ تیمی نمی‌تواند ادعا کند همه بازی‌هایش را می‌برد. حتی خود ما هم ممکن است دوباره امتیاز از دست دهیم. این هفته‌ها تیم‌ها هر چه در توان دارند رو می‌کنند تا نتیجه زحمت یک‌ساله خود را ببینند.

* غیر از دو سه تیم ته‌جدولی هیچ تیم ضعیفی در لیگ نداشتیم

پرسپولیس در این فصل سه باخت بد مقابل تیم‌های تراکتور، هوادار و سپاهان در تهران داشت و یک بازی را هم در اهواز مقابل فولاد واگذار کرد. در این میان سرخپوشان اگر یکی از این بازی‌ها را برده بودند الان شرایط‌شان در جدول خیلی متفاوت بود. باقری این موضوع را قبول ندارد و می‌گوید:

در فوتبال قرار نیست شما همه بازی‌ها را با پیروزی پشت‌سر بگذارید. به هر حال همه تیم‌ها به زمین می‌آیند که امتیاز بگیرند. امسال غیر از دو سه تیم ته‌جدولی هیچ تیم ضعیفی در لیگ نداشتیم. جذابیت بازی‌ها به همین برد و باخت‌هاست. شما در لیگ‌های معتبر دنیا هم نگاه کنید بعضی وقت‌ها در بازی‌هایی می‌بازند که باورش سخت است. هواداران ما هم این مسائل را می‌دانند و حتما از تیم و کادر تا روز آخر حمایت خواهند کرد.

* حسرت هیچ بازی‌ای را نمی‌خوریم

دلیل ندارد الان حسرت این را بخوریم که چرا فلان بازی را باختیم. باید نگاه‌مان به آینده باشد و اطمینان داشته باشید اگر 7 بازی پیش‌رو را ببریم شانس زیادی برای قهرمانی خواهیم داشت. فراموش نکنید ما در جام حذفی هم شرایط خوبی داریم و با سه برد قهرمان می‌شویم.

* سال خوبی نداشتیم

پرسپولیس سال 1401 را بدون جام به پایان می‌رساند و ممکن است این اتفاق در سال آینده هم تکرار شود. وقتی در این مورد از باقری پرسیدیم، گفت:

از لحاظ کسب عنوان سال خوبی را نداشتیم اما ناراحت نیستیم. چند سال پشت سر هم جام‌های با‌ارزشی را کسب کردیم و الان هم در دو جام مدعی هستیم. هواداران ناراحت نباشند. ان‌شاءالله که امسال را بدون جام تمام نخواهیم کرد. البته که در این مسیر نیاز به حمایت تماشاگران داریم و دوست نداریم هیچ‌وقت آنها را ناامید ببینیم.

* پریرا مهاجم ضعیفی نیست

اخراج لئاندرو پریرا در بازی سپاهان و پرسپولیس شاید اصلی‌ترین دلیل شکست سرخپوشان در این بازی حیثیتی و سرنوشت‌ساز بود. با توجه به همین مساله در روزهای اخیر هواداران پرسپولیس حسابی از پریرا انتقاد کرده و او را در حد پرسپولیس نمی‌دانند. اما کریم باقری که همیشه نظرش را رک می‌گوید، از پریرا دفاع می‌کند:

وقتی یک بازیکن خارجی در هر سطحی که باشد وارد یک کشور و فضای جدیدی می‌شود زمان می‌برد تا بتواند خودش را با اوضاع جدید وقف دهد. حتی خود بازیکنان ایرانی هم هر‌جایی بروند نیاز به زمان دارند تا حداقل بازی خودشان را ارائه دهند. پریرا هم برای اولین بار وارد فوتبال ایران شده و هنوز با تیم آن‌طور که باید هماهنگ نیست. او را بازیکن بدی نمی‌بینم اما این را خوب می‌دانم که بازیکن در فضای جدید بیش از هر چیز نیاز به فرصت و حمایت دارد. چه‌بسا بازیکن هر‌چقدر هم خوب باشد نتواند در کشور دیگر آن‌طور که باید کارایی داشته باشد؛ این دلیل نمی‌شود او بازیکن ضعیفی است. پریرا هم تا یک مقطعی فرصت دارد که خودش را به کادرفنی و هواداران ثابت کند. اگر کارایی داشت که خوب است و اگر نه هم باز دلیل بر ضعیف بودن او نیست. الان هم خیلی نباید پریرا را تحت فشار قرار دهیم بلکه به او فرصت کافی را می‌دهیم و انشالله که بتواند شایستگی خودش را نشان دهد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *