بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رسمی: جزئیات جدید جام جهانی 48 تیمی اعلام شد

برگزاری جام جهانی 2026 در 12 گروه 4 تیمی با 104 مسابقه

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۹:۵۷
برگزاری جام جهانی 2026 در 12 گروه 4 تیمی با 104 مسابقه

فیفا ساعاتی پیش سرانجام از تصمیم قبلی خود صرفنظر کرد و فرمت جدید جام جهانی 2026 را اعلام کرد. این رقابت ها در 12 گروه 4 تیمی انجام می شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فیفا ساعاتی پیش سرانجام از تصمیم قبلی خود صرفنظر کرد و فرمت جدید جام جهانی 2026 را اعلام کرد.

به گزارش پارس فوتبال، شورای فیفا قبل از هفتاد و سومین کنگره این نهاد در پایتخت رواندا در حالی تشکیل جلسه داد که چندین تصمیم کلیدی را در خصوص مسابقات مردان و زنان فیفا گرفت و فرمت نهایی جام جهانی 2026 آمریکا را هم علنی کرد.

همچنین فیفا از تصویب طرحی خبر داد که «استراحت اجباری» بازیکنان را تضمین می‌کند تا به این ترتیب نگرانی نهادهای حامی حقوق فوتبالیست‌ها را نیز به این ترتیب پاسخ داده باشد. با این حال اینفانتینو به اهالی فوتبال تاکید کرد که «هدف ما برگزاری مسابقات باکیفیت معنادار» است و همچنین «حفاظت از رفاه حال بازیکنان» وظیفه ماست.

با این حال شاید همه منتظر تصمیمات اینفانتینو و دیگر تصمیم‌گیران فیفا در مورد شرایط برگزاری جام جهانی مردان در سال 2026 بودند. فیفا سرانجام طرح رییس خود برای برگزاری جام جهانی با گروه‌های سه تیمی را رسما کنار گذاشت تا گمانه‌زنی‌های اخیر در این خصوص را تائید کرده باشد.

* شورای فیفا بر اساس یک بررسی کامل که سلامت ورزشی، رفاه بازیکنان، سفر تیمی، جذابیت تجاری و ورزشی و همچنین تجربه تیمی و هواداران را در نظر گرفته بود، اصلاحیه پیشنهادی برای جام جهانی را پذیرفت.

* به این ترتیب جام جهانی 2026 که برای اولین بار با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد، به جای 16 گروه سه تیمی در 12 گروه چهار تیمی به انجام می‌رسد.

* تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و هشت تیم سوم هم به مرحله حذفی می‌رسند تا 32 تیم در مرحله حذفی حضور داشته باشد.

* فیفا: «فرمت اصلاح شده خطر تبانی را کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که همه تیم‌ها حداقل سه بازی انجام دهند، در حالی که زمان استراحت متعادلی را بین آنها فراهم می‌کند.»

* دیدار فینال جام جهانی 19 جولای 2026 (28 تیر 1405) برگزار خواهد شد، یعنی دقیقا سه سال و چهار ماه و چهار روز دیگر.

* باتوجه به اینکه مرحله حذفی به جای شانزده تیم، 32 تیم خواهد داشت، تیم قهرمان باید هشت بازی را انجام دهد تا طولانی‌ترین مسیر را برای قهرمانی طی کرده باشد.

* در حالی که تاریخ آغاز جام جهانی 11 ژوئن اعلام شده، باشگاه‌ها ملزم خواهند بود که از 25 می (16 روز قبل از افتتاحیه) بازیکنان خود را در اختیار تیم‌ملی قرار دهند.

* به این ترتیب و با احتساب روزهای اردوی تیم‌های ملی قبل از جام جهانی، این دوره رقابت‌ها 56 روزه خواهد بود تا نزدیک به دو ماه پرهیجان در انتظار طرفداران فوتبال باشد.

* مسابقات مقدماتی جام جهانی از نیمه دوم سال 2023 میلادی استارت خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *