بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

منچسترسیتی – لایپزیش ؛ مراقب سرطلایی کروات باش آقای پپ

مصاف حساس منچسترسیتی و لایپزیش در دیدار برگشت به میزبانی ورزشگاه اتحاد

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۴
منچسترسیتی و لایپزیش

منچسترسیتی در بازی امشب مقابل لایپزیش می‌خواهد کار ناتمامش را تمام کند. دیدار رفت دو تیم با تساوی به پایان رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

منچسترسیتی در بازی امشب مقابل لایپزیش می‌خواهد کار ناتمامش را تمام کند.

به گزارش پارس فوتبال، تیم آلمانی توانست قهرمان لیگ برتر را در بازی رفت با تساوی یک بر یک متوقف کند اما بازی در استادیوم اتحاد داستان متفاوتی دارد.

یوشکو گواردیول با نجات لایپزیش در بازی رفت کمی قیمت خود را بالا برد و سیتی که نتوانسته بود کار را یکسره کند به تساوی رضایت داد. ریاض محرز میهمان را پیش انداخت اما میزبان در نیمه دوم تیم متفاوتی شد و در فاصله 20 دقیقه تا پایان توسط مدافع کروات با شایستگی به گل تساوی رسید تا بازی امشب جذابیت بیشتری داشته باشد.

تیم پپ گواردیولا همچنان برای سه جام می‌جنگد و بعد از تساوی آلمان، چهار برد متوالی به دست آورده هرچند آخری را به زحمت و با پنالتی ارلینگ هالند مقابل کریستال پالاس رقم زد. سیتی بعد از باخت سال 2017 به موناکو، هیچ وقت در مرحله یک‌هشتم‌نهایی حذف نشده و اگر امشب نبازد، با رکورد 14 ساله آرسنال برای طولانی‌ترین روند خانگی بدون باخت تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان برابر می‌شود. در واقع، سیتیزن‌ها در 23 بازی آخر خانگی خود در اروپا 21 برد و دو تساوی به دست آورده‌اند. آنها همچنین بعد از تساوی شب سال نو با اورتون در 6 بازی‌شان در اتحاد در رقابت‌های مختلف به پیروزی رسیده‌اند.

اما پپ گواردیولا می‌تواند الهام‌بخش مارکو روزه برای نخستین شکست خانگی سیتی در سال 2023 باشد چون مربی کاتالان آخرین کسی است که در فصل 2014-2013 یک تیم آلمانی را در لیگ قهرمانان در اتحاد به پیروزی رسانده است. بعد از آن 9 بار تیم‌های آلمانی تلاش کردند و موفق نشدند.

تیم روزه شنبه در بوندس‌لیگا به برد آسان 3 بر صفر مقابل بوروسیامونشن گلادباخ رسید که گواردیولا بعد از گل‌های تیمو ورنر و امیل فورزبرگ موفق به گلزنی شد. اما باخت 2 بر یک دو هفته قبل مقابل دورتموند به 9 بازی بی‌شکست لایپزیش در خانه رقبا پایان داد. جالب اینکه روزه سه بار در مرحله حذفی لیگ قهرمانان حاضر بوده و هر سه بار مقابل منچسترسیتی قرار گرفته؛ گلادباخ او در فصل 2021-2020 مغلوب سیتی شد. سیتی در سال 2021 با نتیجه 6 بر 3 در اتحاد لایپزیش را شکست داد ضمن اینکه در هر سه بازی قبلی دو تیم هر دو رقیب موفق به گلزنی شده‌اند.

اخبار تیمی

*فیل فودن از مصدومیت جزئی پا رها شد تا به کریستال پالاس برسد اما شاید «رولت پپ» گریبانش را بگیرد و مربی اسپانیایی بازیکنانی را انتخاب کند که کاملاً آماده باشند. کوین دبروین که مقابل پالاس روی نیمکت بود، باید به ترکیب اصلی برگردد ضمن اینکه محرز و کایل واکر انتظار دارند به ترکیب اصلی برگردند. محرز این هفته کامل استراحت کرد و با توجه به سابقه خوبش مقابل لایپزیش احتمال حضورش در ترکیب اصلی زیاد است، او در هر سه مسابقه سیتی با این تیم موفق به گلزنی شده است.

*کریستوفر انکونکو که در آن برد پرگل سیتی در اتحاد هت‌تریک کرد با مصدومیت همسترینگ مواجه شده و به احتمال زیاد به این بازی نمی‌رسد مثل ژاور اسکالگر، پیتر گولاچی و عبدو دیالو که اولی احتمالاً تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. قبل از برد مقابل گلادباخ ویروس به جان تیم روزه افتاد و علاوه بر ورنر، کونراد لایمر، دومینیک ژوبوژلای و لوکاس کلاسترمان به آن مبتلا شدند که البته به بازی شنبه رسیدند.

ترکیب احتمالی

منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، آکانجی، دیاز، آکه؛ دبروین، رودری، گوندوغان؛ محرز، هالند، گریلیش
لایپزیش: بلاسویچ؛ هنریکس، اوربان، گواردیول، هالستنبرگ؛ لایمر، هایدارا؛ ژوبوژلای، فورزبرگ، ورنر؛ سیلوا

منبع: ایران ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *