بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لجبازی پپ با ستاره ها ؛ مشکلت چیست آقای گواردیولا؟ + عکس

زلاتان، اتوئو و دیگر ستاره ها قربانی لجبازی پپ گواردیولا

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۰:۲۲

پپ گواردیولا در دوران مربیگری خود با ستاره های زیادی به مشکل خورده است و دلایل آن همیشه موردبحث رسانه ها و هواداران بوده است و در همین خصوص زلاتان گفته بود پپ کسی است که رویاهایش را در بارسا نابود کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی که سابقه بازی در تیم های مختلفی مثل میلان، بارسلونا و پاری سن ژرمن را دارد در زندگی‌نامه خود یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال مدرن را اینگونه توصیف می‌کند:

«او یک بزدل به تمام معناست او نمی‌خواهد قبول کند که مشکل دارد. او فیلسوفی است که رویاهای من را در بارسلونا نابود کرد.»

پپ گواردیولا اگر چه دوران باشکوهی در عرصه باشگاهی داشته، اما رابطه او با بسیاری از ستاره‌ها خوب نبود و باعث جدایی بسیاری از آن‌ها شده است.

ابراهیموویچ ارزیابی خود از آینده ارلینگ هالند زیر نظر گواردیولا را این‌گونه بیان کرد:

“گواردیولا می‌تواند هالند را به خوبی کنترل کند اما این بازیکن نیز بایستی اعتماد به نفس خود را حفظ کند. او (پپ) اجازه خودنمایی و اثبات توانایی را به من و بسیاری از بازیکنان دیگر نداد.”

زلاتان 21 گل و 13 پاس گل با پیراهن بارسلونا به ثبت رساند اما این برای پپ راضی کننده نبود و او را به صورت قرضی به میلان و اینتر فرستاد و سپس این بازیکن را فروخت.

گواردیولا در تیم‌های دیگر نیز اصطکاک‌هایی با ستاره‌ها داشته است. ژوائو کانسلوی پرتغالی آخرین قربانی پپ است. این بازیکن که اختلافاتش با سرمربی سیتی فاش شد به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست. این اختلاف باعث شد تا خیلی راحت یکی از ستاره‌های مدافع عنوان قهرمانی به تیم دیگری ملحق شود. کارشناسان هم بر این عقیده‌اند که جدایی کانسلو محصول یک رابطه آسیب دیده با سرمربی تیم بود.

ساموئل اتوئو نیز چندی پیش به بی‌این اسپورتس در مورد رفتارهای عجیب گواردیولا گفته بود:

“در سطح شخصی پپ با آن چه من تصور می‌کردم فرق داشت. خیلی‌ها این را می‌گویند. همیشه به او می‌گفتم من اتوئو هستم بازیکنی که موفقیت‌های زیادی برایت به دست اورده اما خب همین‌گونه است. او البته جرأت نداشت چیزی را رودررو به من بگوید.”

این در حالی است که اتوئو یک فصل قبل از جدایی 30 گل در 36 بازی زده بود. قبل از او هم رونالدینیو و دکو باشگاه کاتالان را ترک کرده بودند. گفته می‌شد این دو بازیکن را به دلیل مخالفت سرمربی با سبک زندگی‌شان کنار گذاشته‌اند اما رونالدینیو بعدها در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در آن مقطع اجباری در کار نبود.

با این حال یحیی توره خیلی صریح مثل زلاتان به پپ توپیده بود. او در سال 2010 بارسلونا را به مقصد سیتی ترک کرد، جایی که گواردیولا در سال 2016 به آنجا آمد و دو سال بعد این بازیکن ساحل عاجی دیگر جایی در آن نداشت. توره در آن مقطع گواردیولا را متهم به نژادپرستی کرد:

“او همه جا با بازیکنان سیاه پوست مشکل دارد و آفریقایی‌ها را دوست ندارد. او هرگز این را لو نمی‌دهد چون خیلی باهوش است.”

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *