بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نکات مهمی از پرسپولیس – سپاهان ؛ اشتباه یحیی چه بود؟

مورایس به یحیی رکب زد و قدم بزرگی به سمت قهرمانی برداشت

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball Dot Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۴

یحیی گل محمدی با پرسپولیس روز گذشته از سپاهان رودست خورد و بازی را واگذار کرد چون فکر می کرد سپاهان همان تیمی است که در اصفهان توسط سرخ ها 4 تایی شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یک: برای مربیان بزرگ همیشه مهمترین بازی، بازی بعدی است. مورایس از دقیقه ۱۲۰ بازی سوم اسفندماه پرونده آن بازی را بست تا با اصلاحات تاکتیکی به بازی امروز برسد. اصلاحاتی که مو به مو اجرا شد تا فرار بزرگ شب عید زردها آغاز شود. پرسپولیس دیروز سرمست از پیروزی جام حذفی بود اما همیشه غرور و سرمستی خطر زمین خوردن را زیاد می کند.

دو:معمولا کم پیش می آید یک سرمربی خوب دو بازی را به فاصله زمانی کوتاه ببازد. اما اصلاحات مورایس چه بود؟ اولین اتفاق فشرده و نزدیک بازی کردن خط هافبک این تیم بود که زمین را برای پرسپولیس کوچک کرد. حضور جلال علی محمدی و محمد کریمی روی دست ریگی و حضور احمدزاده و نورافکن که ذاتا هافبک هستند روی دست علی محمدی و کریمی. تجمع پنج هافبک که خصوصیات ویژه ای در پاسهای یک ضرب و دوضرب دارند میانه میدان را برای سپاهان کرد و پرسپولیس در طول بازی در میانه زمین چیزی برای گفتن نداشت.

سه: اما اشتباه یحیی گل محمدی چه بود؟ یحیی در بازی اصفهان با شلوغ کردن وسط زمین با سه هافبک دفاعی فضا را برای سپاهان بست و در ضدحملات کمر سپاهان را شکست اما در بازی امروز رودست خورد. او به خیال اینکه سپاهان با روش قبلی بازی می کند جنگ میانه زمین را باخت. یحیی انگار فراموش کرده بود که در بازی جام حذفی، در اصفهان با سپاهان بازی کرده است.

چهار: پرس سپاهان در نیمه اول فوق العاده بود. خط دفاعی پرسپولیس در غیاب گولسیانی و در ادامه مصدومیت پورعلی گنجی، قدرت بازیسازی خود را از عقب زمین از دست داد و ده نفره شدن این تیم عملا پرسپولیس را خلع سلاح کرد و زهر این تیم و قوای بدنی اش را گرفت تا ضربه کاری در دقیقه ۹۴ به پرسپولیس زده شود.

پنج: بازی ندادن به وحدت هنانوف نکته عجیب ترکیب پرسپولیس بود. فضای پشت سر دانیال در نیمه اول کاملا خالی بود و میل به نفوذی که این بازیکن برعکس وحدت دارد منطقه را به پاشنه آشیل پرسپولیس تبدیل کرد تا میلاد زکی پور در نیمه اول هر کاری می خواهد انجام دهد. یکی از همین نفوذها منجر به گل شد که با اشتباه کمک داور گل سالم سپاهان را پرپر شد. البته به نظر می رسد عدالت هم اجرا شد، چون اگر بازی بدون گل تمام می شد، جنجالهای اشتباه کمک داور، فشار زیادی به کمیته داوران فدراسیون فوتبال می آورد.

شش: در بازیهای این‌چنینی که دو تیم قدرت نزدیک به هم دارند ده نفره شدن کمر یک تیم را می شکند. پریرا در این پنج بازی هنوز چیز خاصی از خود نشان نداده و امروز هم با اخراجش بازی را یکطرفه کرد و یحیی گل محمدی هم حسابی مورد انتقاد گرفت. اینکه چرا او بازی کرد اما عیسی آل کثیر از اول بازی نکرد هم نکته عجیبی بود.

هفت: تعویض رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده تصمیم بکر مورایس در نیمه دوم بود. اینجاست که فرق بین مربی داخلی و خارجی مشخص می شود. هر کس بود شاید این دو بازیکن سابقا پرسپولیسی که در سپاهان برای خودشان وزنه ای هستند را تعویض نمی کرد اما کلا هر دو بازیکن، دیروز کاملا از شرایط خوبشان دور بودند و حتی احتمال اخراج رامین هم می رفت. از سمت رامین رضاییان هم به سپاهان در نیمه دوم فشارهایی وارد شد که حتی دروازه سپاهان را تهدید هم می کرد. آمدن آریا یوسفی سمت راست سپاهان را دوباره فعال کرد تا از همان سمت سپاهان به گل برسد. روی گل به پاس شهریار مغانلو دقت کنید که لقمه را توی دهان محمد کریمی گذاشت و کریمی چه شوتی زد. بیرانوند هنوز باورش نمی شود که چطور این گل را خورده است!

هشت: گل رودی ژستد مهاجم سابق استقلال به پرسپولیس در 26 اسفند سال گذشته، نقطه کلیدی قهرمان نشدن پرسپولیس در فصل گذشته بود و حالا گلی که محمدکریمی دیروز زد، شاید به قیمت از دست رفتن قهرمانی و سهمیه مستقیم آسیا برای یحیی گل محمدی و تیمش تمام شود. نقطه مشترک هر دو گل ، شب عیدی بودن آنهاست و اینکه عید پرسپولیسی ها با این باخت، خراب شد.

نه: سپاهان دیروز حداقل هشت بازیکن با استاندارد و کیفیت بالا در اختیار داشت که بهترین نمایش خود را ارائه دادند . با تقدیر از محمد دانشگر و امیدنورافکن بهترین زردپوش میدان محمد کریمی بود که نوید یک ستاره درخشان در فوتبال ایران را داد. سپاهان تیم خوبی بسته است. تیمی که برخلاف استقلال توازن دارد و بهترین فوتبال را بازی می کند. تیمی که هر هجومش بوی گل می دهد! هواداران سپاهان دیروز در ورزشگاه آزادی، جشن قهرمانی گرفتند!

ده: راستش را بخواهید سپاهان تا اینجای فصل شایسته ترین تیم برای فتح لیگ برتر بوده است. آنها ده امتیاز از سرخابیها گرفته اند و روی کاغذ بازیهای نسبتا ساده تری نسبت به آنها دارند. دو بازی نسبتا سخت آنها با تراکتور در تبریز و مس رفسنجان در اصفهان است وگرنه 5 بازی دیگر آنها با پایین جدولی هاست و شانس پیروزی شان بالای بالای بالاست. اگر روز یکشنبه، استقلال نتواند فولاد خوزستان را در اهواز ببرد، سپاهان با خیال راحت و با اختلاف امتیاز قابل توجه به تعطیلات می رود. زردها که 4 امتیاز با پرسپولیس اختلاف دارند و بسته به نتیجه بازی استقلال با فولاد، می توانند 3 امتیاز(در صورت برد استقلال)، 5 امتیاز (در صورت تساوی استقلال مقابل فولاد) و 6 امتیاز (در صورت شکست استقلال از فولاد) به تعطیلات نوروزی بروند. البته برخی هم عقیده دارند که سپاهان باز هم امتیاز از دست می دهد اما مگر قرار است پرسپولیس و استقلال امتیاز از دست ندهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *