بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اسطوره استقلال مهدی تاج را شست و پهن کرد

حسن روشن : آقای مهدی تاج کجای فوتبال بوده‌ اند که بخواهند مربی بشناسند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۸
حسن روشن پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

حسن روشن پیشکسوت استقلال گفت : آقای مهدی تاج کجای فوتبال بوده‌اند که بخواهند مربی بشناسند، آقای نبی کجا بوده‌اند ؟ شاید آدم‌های خوبی هم باشند اما تخصصی در فوتبال ندارند و باید کار را به اهل فن بسپرند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حسن روشن پیشکسوت استقلال درباره پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال که این هفته‌ها در جریان است، اظهار کرد:

انتخاب مربی در هیچ کجای دنیا بر عهده رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون نیست، فدراسیون فوتبال باید یک کمیته فنی قوی تشکیل دهد و برنامه‌های مربیان مورد نظر در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد و وقتی یک مربی انتخاب شد باید فدراسیون فوتبال با مربی داخلی به جز حقوق دلاری که نمی‌توانند به او پرداخت کنند، در بحث حمایت و احترام مانند مربی خارجی با او رفتار کنند.

روشن افزود:

نباید پس از یک باخت مربی داخلی را اخراج کنند و به صورت معقولانه همان شرایطی که برای مربی خارجی در نظر می‌گیرند برای مربیان داخلی هم همان‌ طور باشد و به او هم فرصت بدهند.

وی در ادامه با اشاره به حضور بی نتیجه مربیان خارجی در تیم ملی، اظهار داشت:

بیشتر مربیان خارجی که به ایران آمدند، بیکار بودند و وقتی به کشورمان می‌آیند، بعد از چند وقت که پولشان وصول نمی‌شود، شکایت می‌کنند و بدهی به بار می‌آید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد فدراسیون بر انتخاب مربی بدون نظرخواهی از کمیته فنی اصرار دارد و مسیر گذشته در جریان است، خاطر نشان کرد:

اگر از مسیر پیشین و بدون نظرخواهی از کمیته فنی سرمربی تیم ملی انتخاب شود، بازهمان آش و همان کاسه قبلی است و نمی‌توانیم به یک گزینه خوب برسیم.

روشن در پاسخ به این سوال که چرا اراده‌ای برای نظرخواهی از موسپیدان و پیشکسوتان وجود ندارد، تصریح کرد:

کسانی که در فدراسیون فوتبال هستند، فوتبالی نیستند و درکی از این رشته ندارند. فکر می‌کنند چون رئیس شده‌اند همه کارها را هم خودشان باید انجام بدهند. این در حالی است که به عنوان مثال صاحب یک مکانیکی خودش که یک ماشین را تعمیر نمی‌کند، بلکه صافکار، رنگ کار و … را انتخاب می‌کند و کار را به آنها می‌سپرد. مهم این است که این صاحب مکانیکی، در زیرمجموعه‌اش انتخاب‌های خوبی انجام دهد.

وی افزود:

آقای مهدی تاج کجای فوتبال بوده‌اند که بخواهند مربی بشناسند، آقای نبی کجا بوده‌اند؟ شاید آدم‌های خوبی هم باشند اما تخصصی در فوتبال ندارند و باید کار را به اهل فن بسپرند. به عنوان نمونه وقتی ساپینتو در یک مسابقه فحاشی می‌کند، خود رئیس تصمیم نمی‌گیرد بلکه برخورد با این مربی به کمیته انضباطی و اخلاق محول می‌‎کند تا آنها برخورد کنند.به همین خاطر برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید همان طور که اشاره کردم یک کمیته فنی خوب تشکیل شود، نباید اینطور باشد که مربی‌ای مانند کی‌روش به کمیته فنی فحاشی کند اما آقای محصص به عنوان یکی از اعضای آن بگوید که ما بهترین مربی جهان را داریم.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد:

با انتخاب شخصی و قائم به شخص همین شرایط را خواهیم داشت، چرا پیشکسوتان بزرگی مانند علی دایی نباید در کمیته فنی باشند. وقتی قاسمپور که یک آدم فنی است می‌گوید عضو کمیته فنی هستیم اما فدراسیون سراغی هم برای بررسی گزینه‌‎ها از ما نمی‌‎گیرد، این درد است و فدراسیون از ریشه اشکال دارد.

حسن روشن در پایان در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی، برای تیم ملی مربی خارجی انتخاب شود یا داخلی، گفت:

مربیان داخلی داریم که می‌توانند سرمربی تیم ملی شوند، الان مربی خوب خارجی بیکار نداریم و مربیانی اگر بیاوریم مانند کی‌روش، ویلموتس، ویچ‌ها و … است که که بیکار هستند.

وی عنوان کرد:

زمانی هم یک مربی خوب خارجی در دسترس و بدون تیم است، آن موقع هم نباید رئیس فدراسیون شخصا انتخاب کند، بلکه این گزینه را به همراه چند مورد دیگر به کمیته فنی معرفی کند تا تصمیم نهایی را آنها بگیرند. در این شرایط بعد از انتخاب توسط کمیته فنی دیگر رئیس فدراسیون مقصر نیست و اعضای کمیته باید پاسخگوی ناکامی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *