بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مارتینز بالاتر از کورتووا ؛ مرد جنجالی بهترین دروازه‌بان جهان شد + عکس

امیلیانو مارتینز برنده جایزه بهترین دروازه بان سال 2022 فیفا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۲
امیلیانو مارتینز

امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین جایزه بهترین دروازه‌بان سال فیفا را به دست آورد تا کلکسیون رویایی کورتووا تکمیل نشود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین جایزه بهترین دروازه‌بان سال فیفا را به دست آورد تا کلکسیون رویایی کورتووا تکمیل نشود.

به گزارش پارس فوتبال، یکی از جوایزی که همه منتظر برنده آن بودند، جایزه بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2022 بود که دیبو مارتینز آرژانتینی در رقابت با دو رقیب قدر آن را به خود اختصاص داده و جایزه‌اش را از دست خولیو سزار، دروازه‌بان سابق تیم ملی برزیل دریافت کرد. او این بار خیلی شیک و متین برای دریافت جایزه در سن حضور یافت و خبری از حرکات جنجالی و عجیب نبود.

آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول و ادرسون، هموطن او در منچسترسیتی دو بازیکنی بودند که فیفا با حذف نام آن‌ها از لیست پنج نفره، سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان سال را با حضور یاسین بونو از مراکش، دیبو مارتینز از آرژانتین و تیبو کورتووا از رئال مادرید اعلام کرد.

مطابق انتظار این جایزه به دروازه‌بان جنجالی تیم ملی آرژانتین رسید که نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی کشورش در قطر 2022 داشت. او علاوه بر درخشش در طول مسابقات، ستاره تیمش در ضربات پنالتی مراحل یک چهارم نهایی و فینال نیز بود. امیلیانو مارتینز در آخرین دقیقه از فینال توپی را گرفت که به قیمت باقی ماندن در جام بود و در نهایت جایزه بهترین دروازه‌بان مسابقات را برای او به همراه داشت.

یاسین بونو، دروازه‌بان تیم ملی مراکش دیگر نامزد دریافت این جایزه بود که به خاطر درخشش در جام جهانی در لیست قرار گرفته بود. او عضوی مهم از تیم تاریخ‌ساز مراکش در قطر بود که به عنوان اولین تیم افریقایی تاریخ در جمع چهار تیم نهایی جام قرار گرفت.

تنها دروازه‌بانی که به خاطر درخشش در عرصه باشگاهی در این لیست قرار گرفته، ستاره بلژیکی رئال مادرید است. تیبو کورتوا فصل گذشته نقش مهمی در موفقیت‌های رئال در لالیگا و لیگ قهرمانان داشت و پیش از این جایزه بهترین دروازه‌بان سال 2022 را از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS)، یوفا و فرانس فوتبال را به خود اختصاص داده بود، اما نتوانست کلکسیون رویایی خود را کامل کند و جایزه دِ بِست به مارتینز رسید.

امیلیانو مارتینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *