بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شمارش معکوس برای انتخاب سرمربی تیم ملی ؛ فردا در تهران

بررسی گزینه های هدایت تیم ملی در نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۵
تیم ملی

نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی فردا با حضور حداکثری در تهران برگزار می شود و به نظر می رسد این نشست با یک تصمیم مهم همراه باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی فردا با حضور حداکثری در تهران برگزار می شود و به نظر می رسد این نشست با یک تصمیم مهم همراه باشد.

به گزارش پارس فوتبال، فدراسیون فوتبال در فیفا دی فروردین برگزاری دو بازی دوستانه با تیم های روسیه و عراق را برای تیم ملی برنامه ریزی کرده و مقرر شده که تیم ملی از 28 اسفند در کمپ تیم های ملی تمرینات هماهنگی خود را شروع کند. بر همین اساس اعضای هیت رئیسه فدراسیون فوتبال می بایست در نشست فردا سرمربی را انتخاب کنند، چون زمان زیادی تا شروع تمرینات و انجام هماهنگی های لازم با سرمربی جدید تیم ملی باقی نمانده است.

اتفاق جالب اینکه پیش از برگزاری نشست اینکه 7 گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی انتخاب شده بودند، که از این جمع 5 مربی انصراف دادند. ابتدا ساکت الهامی این کار را انجام داد. در ادامه امیر قلعه نویی انصراف خود را از هدایت ایران اعلام کرد. مهدی تارتار و حمید مطهری مربیان بعدی بودند که اعلام کردند، در این برهه از زمان تمرکزشان به روی تیم های باشگاهی است نه تیم ملی و شب گذشته هم حسین فرکی با انتشار نامه ای اعلام کرد که سرمربی تیم ملی نخواهد شد.

از بین 7 گزینه داخلی حالا تنها فرهاد مجیدی و جواد نکونام باقی مانده اند. فرهاد مجیدی تحت قرارداد باشگاه اتحاد کلبا است و به طور حتم اگر انتخاب نهایی اعضای هیات رئیسه باشد، نمی تواند برای هدایت تایران در بازی با روسیه و عراق به تهران سفر کند. مگر اینکه ایران یک مربی موقت انتخاب کند و برای عقد قرارداد با این مربی تا پایان فصل صبر کند. این ایده پیش تر مطرح شده بود، اما وزیر ورزش و جوانان به شدت با آن مخالفت کرده بود. در چنین شرایطی به نظر می رسد، تنها گزینه داخلی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جواد نکونام است. مربی ای که پیش تر مهدی تاج از وی به عنوان سرمربی در جام ملت ها نام برده بود. البته در آن روزها قرار بود، جواد نکونام دستیار کارلوس کی روش و بعداز جام جهانی هم کارلوس کی روش مدیر فنی شود. حضور جواد نکونام در راس کادر فنی بی دردسرتر از انتخاب فرهاد مجیدی است، به این خاطر که جواد نکونام از سرمربیگری تیم فولاد استعفاء کرده و در حال حاضر مربی آزاد بشمار می رود.

دیدار مهدی تاج با مخبر، معاون اول رئیس جمهور بدین معنی است که گزینه های خارجی هنوز هم مورد علاقه مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند. این دیدار به منظور کسب مجوز از دولت برای انتخاب مربی خارجی و انتقال دستمزد به حساب وی با کمک دولت است. دولت پیش از جام جهانی بر اساس مصوبه مجلس کمک شایانی کرد. در مسیر مقدماتی جام جهانی هم بودجه مصوب شده از سوی مجلس در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت که این بودجه بیش از 100 میلیارد تومان بود. این اتفاق و این دیدار نشان می دهد در نشست فردا یا جواد نکونام سرمربی تیم ملی می شود یا هدایت تیم ملی باز هم به یک مربی خارجی محول می شود.

مربی ایرانی یا مربی خارجی؟ این سوال همواره پیش از انتخاب مربی تیم ملی مطرح می شود اما دغدغه ها بیشتر بر سر انتخاب یک مربی خوب است. مربی ای که در فوتبال ایران تاثیر گذار باشد و رویای قهرمانی در جام ملت های آسیا و صعود به دور دوم جام جهانی را زنده کند و از همه مهمتر در سبک بازی تیم ملی تاثیر مثبت بگذارد. حال فرقی نمی کند این مربی ایرانی باشد یا خارجی.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *