بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آینتراخت فرانکفورت – ناپولی ؛ غول ایتالیا در قلعه عقاب ها

تقابل حساس آینتراخت فرانکفورت و ناپولی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۳
آینتراخت فرانکفورت

این سومین تقابل بین فرانکفورت و ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید که در دو دیدار قبلی حریف آلمانی برنده بوده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

این سومین تقابل بین آینتراخت فرانکفورت و ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید که در دو دیدار قبلی حریف آلمانی برنده بوده است.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از ایران ورزشی ، ناپولی به‌عنوان تیم شگفت‌انگیز و مقتدر دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا حالا در مرحله حذفی این تورنمنت برای اولین بار بعد از سه سال حضور دارد و امشب به مصاف آینتراخت فرانکفورت، قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا می‌رود.

مدعی اول قهرمانی سری آ ایتالیا که شانس بالایی برای پایان روند بدون جام خود در لیگ این کشور دارد، با ترکیبی تقریباً کامل به آلمان سفر می‌کند. نگرانی‌ها در مورد مصدومیت احتمالی ویکتور اوسیمن مهاجم گلزن ناپولی که جمعه شب در اواخر دیدار با ساسولو لنگان لنگان از زمین خارج شد نیز از بین رفته است.

اوسیمن، ‌آقای گل لیگ ایتالیا، در هفت بازی متوالی سری آ گلزنی کرده و امشب هم در خط حمله پارتنوپی مقابل فرانکفورت در ترکیب قرار می‌گیرد. البته ناپولی یک غایب مهم دارد، ‌جاکومو راسپادوری که در دور گروهی عملکردی خیره‌کننده داشت به‌دلیل آسیب از ناحیه کشاله ران این بازی را از دست خواهد داد.

ناپولی بدون شک بهترین تیم باشگاهی اروپا در این فصل است که قدرت خود را نه تنها در سری آ بلکه در لیگ قهرمانان اروپا نیز با بازی‌های تماشایی و بردهای پرگل به رخ کشیده است. لوچانو اسپالتی سرمربی موفق آبی‌های ناپل حالا که قهرمانی این تیم در ایتالیا تقریباً قطعی به نظر می‌رسد به‌دنبال جاه‌طلبی‌های بیشتر است و به موفقیت و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز فکر می‌کند. آنها در دور گروهی در گروه A‌ توانستند 20 گل به ثمر برسانند و از این نظر گلزن‌ترین تیم این تورنمنت بودند.

ناپولی با 15 امتیاز بیشتر نسبت به اینتر در صدر جدول قرار دارد. آنها در 18 بازی از 19 بازی اخیر خود در لیگ ایتالیا به پیروزی رسیده‌اند و اوسیمن 18 گل در این 19 بازی به ثمر رسانده است. البته ناپولی در جام حذفی ایتالیا مقابل تیم کرمونزه شکست خورد و در دیداری که تیم جوانی را به زمین فرستاده بود با این جام خداحافظی کرد.

روندی که آتزوری در پیش گرفته نشان از آن دارد که آنها می‌توانند اولین تیم ایتالیایی بعد از اینتر ژوزه مورینیو در سال 2010 باشند که فاتح لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

ایروینگ لوزانو و کویچا کواراتسخلیا در خط حمله پشت سر اوسیمن قرار می‌گیرند. کواراتسخلیا که به کوارادونا نزد هواداران ناپولی معروف شده است در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در پنج گل تیمش نقش مستقیم داشت. او روز جمعه تبدیل به اولین بازیکن بعد از دیگو بازیکن وردربرمن در فصل 2007-2006 شد که توانسته در اولین فصل حضور خود در یکی از تیم‌های پنج لیگ معتبر اروپا 10 گل بزند و 10 پاس گل بدهد.

حریف ناپولی در مرحله یک‌هشتم نهایی یک تیم کاملاً خطرناک است. این سومین تقابل بین آینتراخت فرانکفورت و ناپولی به حساب می‌آید که در دو دیدار قبلی حریف آلمانی برنده بوده است. فرانکفورت در 11 تقابلی که تاکنون با تیم‌ها داشته فقط دو بار شکست خورده است که آخرین آن به سال 2006 و شکست مقابل پالرمو برمی‌گردد.

قهرمان لیگ اروپا در فصل گذشته تیمی در حال رشد است. آنها یازدهمین تیم آلمانی حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌روند و از این نظر کشور آلمان پیشتاز فوتبال اروپاست.

عقاب‌ها دو بازی آخر خود در دور گروهی لیگ قهرمانان را با دو برد مقابل مارسی و اسپورتینگ پشت سر گذاشتند تا صعود خود به دور حذفی را قطعی کنند. اولیور گلسنر تبدیل به اولین مربی اتریشی شد که دو برد متوالی در لیگ قهرمانان و سه برد در یک فصل از این تورنمنت را به‌نام خود ثبت می‌کند.

شاگردان گلسنر، تنها دو مسابقه از 19 بازی اخیر خود در رقابت‌های قاره‌ای را باخته‌اند و 10 برد را در این مسیر به‌نام خود ثبت کرده‌اند. عقاب‌ها در خانه خود یعنی ورزشگاه دویچه بانک پارک فقط یک شکست را در 9 مسابقه قاره‌ای آخر خود باخته‌اند که مقابل اسپورتینگ و با نتیجه سنگین 3-0 در سپتامبر سال گذشته بود. فرانکفورت در بوندس‌لیگا نیز جزو تیم‌های بالانشین بوده و با روند خوبی که پشت سر گذاشته حالا در رتبه ششم جدول قرار دارد و فاصله آنها با صدر جدول نیز فقط 4 امتیاز است.

آنها همچنین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان حضور دارند و حالا اولین بازی حذفی این باشگاه در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز در انتظارشان است. میزبانان امشب البته تاریخی غنی در فوتبال اروپا دارند و در فینال جام باشگاه‌های اروپای 1960 به رئال مادرید باختند. برای تکرار موفقیتی شبیه آن، عقاب‌ها مسیر سختی در پیش دارند که شروع آن مقابل تیمی قدرتمند مثل ناپولی است.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *