بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ستاره تیم ملی پشت پرده ناکامی فوتسال ایران در جام جهانی را لو داد

مهدی جاوید : تیم ملی در جام جهانی 2021 تاکتیک نداشت و سردرگم بود ؛ آقایان جام جهانی را با جام ملت‌های آسیا اشتباه گرفته بودند

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲:۱۹
مهدی جاوید : تیم ملی در جام جهانی 2021 تاکتیک نداشت و سردرگم بود ؛ آقایان جام جهانی را با جام ملت‌های آسیا اشتباه گرفته بودند

مهدی جاوید مدعی شد که تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2021 تاکتیک نداشت و سردرگم بود و آقایان جام جهانی را با جام ملت‌های آسیا اشتباه گرفته بودند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران از نبود تاکتیک در این تیم در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی انتقاد کرد.

مهدی جاوید درباره جدایی خود از تیم فوتسال کراپ الوند گفت:

از برادران نخ‌باف (مدیران باشگاه کراپ الوند) تشکر می‌کنم که امکانات خوبی برای باشگاه فراهم کردند. کراپ فصل گذشته می‌توانست قهرمان شود و حالا چیزی جز قهرمانی، مدیران باشگاه را راضی نمی‌کند. بعد از تمدید قرارداد خوراکچی، قرار شد من پس از ارائه برنامه او برای تمدید قرارداد اقدام کنم که پس از اطلاع از برنامه سرمربی برای فصل جدید، فضای موجود را برای ادامه همکاری مناسب ندیدم. پس از آن و به دنبال صحبت با مدیریت باشگاه در فضایی دوستانه از کراپ جدا شدم.

اگر جام باشگاه‌های آسیا با لیگ برتر تداخل داشته باشد، به یک تیم ایرانی می‌روم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد به یکی از تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های آسیا ملحق شود یا خیر، تصریح کرد:

از ابتدا می‌خواستم اگر جام باشگاه‌های آسیا تداخلی با لیگ برتر ایران داشته باشد، یک تیم لیگ برتری را انتخاب کنم. اکنون در حال مذاکره با دو تیم داخلی هستم.

نظری درباره صحبت‌های اصغری‌مقدم ندارم

بازیکن پیشین کراپ الوند راجع به نتایج این تیم در نیم‌فصل دوم لیگ برتر و اینکه اصغری‌مقدم سرمربی پیشین کراپ گفته بود تیم گرفتار بازیکن‌سالاری شده بود، خاطرنشان کرد:

این نظر اصغری‌مقدم بوده و من نظری در این باره ندارم. در نیم‌فصل اول با مصدومیت پرکاس (دروازه‌بان کراپ)، تیم ما در مهمترین پُست به مشکل خورد و همین باعث شد از قهرمانی دور شویم. با جذب دروازه‌بان جدید و بازگشت پرکاس، در این بخش به ثبات کافی رسیدیم و آنها کمک شایانی به نتایج خوب تیم در نیم‌فصل دوم کردند.

همه باید از شمسایی حمایت کنند

جاوید در مورد احتمال عدم دعوت از او به تیم ملی فوتسال با جوانگرایی رخ داده در این تیم بیان کرد:

شمسایی تفکرات خودش را دارد و همه باید از او به‌عنوان نفر اول تیم ملی ایران حمایت کنند. امیدوارم تفکرات و تصمیمات شمسایی منجر به اتفاقات و نتایج خوب برای فوتسال ایران شود.

این‌گونه خداحافظی شایسته اسماعیل‌پور نیست

وی درباره خداحافظی احمد اسماعیل‌پور از تیم ملی فوتسال و ناراحتی او از اتفاقات اردوی پایانی تیم ملی اظهار داشت:

او زحمات زیادی برای فوتسال ایران کشید و این‌گونه خداحافظی شایسته بازیکنی چون اسماعیل‌پور نیست. متأسفانه این خداحافظی‌های غریبانه در ورزش ما تازگی ندارد. من فقط به‌عنوان یک هم‌تیمی و دوست که سال‌های زیادی در رده ملی و باشگاهی کنار احمد بودم، می‌توانم ابراز تأسف کنم و برای او آرزوی موفقیت و سلامتی داشته باشم.

آقایان جام جهانی را با جام ملت‌های آسیا اشتباه گرفته بودند

بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال با اشاره به شرایط این تیم در جام جهانی 2021 یادآور شد:

تیم ما همانند تیم 2016 بسیار قوی و شایسته بود و از لحاظ تجربه، شرایط بهتری داشتیم. توقع صعود ایران به نیمه نهایی بیراه نبود و خودمان اعتمادبه‌نفس صعود به فینال را داشتیم. جوانانی که پس از جام جهانی 2016 به تیم ملی اضافه شدند، به تجربه کافی رسیده بودند و همه چیز مهیای تکرار موفقیتی دیگر در جام جهانی بود. با این وجود، متأسفانه از لحاظ تاکتیکی به اندازه جام جهانی به‌روز نشده بودیم و آقایان، جام جهانی را با جام ملت‌های آسیا اشتباه گرفته بودند.

هیچ کارشناسی به ضعف تاکتیکی تیم ملی اشاره نکرد

جاوید با انتقاد از کارشناسان فوتسالی گفت:

آنها پس از جام جهانی، یک خط هم درباره مشکلات فنی تیم ملی صحبت نکردند و عدم جوانگرایی را تنها دلیل ناکامی برشمردند. کارشناسان به ناحق، به بازیکنان باتجربه که سال‌ها برای فوتسال زحمت کشیدند و افتخار آفریدند، حمله کردند. هیچ کارشناس و رسانه‌ای به ضعف تاکتیکی که منجر به اُفت بازیکنان شد، اشاره نکرد. یک تیم برای موفقیت در جام جهانی باید از باتجربه‌ترین بازیکنان خود استفاده کند و این مسابقات جای جوانگرایی نیست.

در لیتوانی تاکتیک نداشتیم و سردرگم بودیم

وی با اشاره به مسائل فنی تیم ملی ایران در جام جهانی اخیر تصریح کرد:

متأسفانه برنامه و تاکتیک نداشتیم و زمانی که چیزی نکاشته‌ایم، نباید به دنبال برداشت باشیم. ما تمرینات سال 2016 را در سال 2021 انجام می‌دادیم و پس از پنج سال، هیچ اتفاق جدیدی در آماده‌سازی ما نیفتاد. وقتی از حریف جلو یا عقب می‌افتادیم، برنامه‌ای برای ادامه بازی نداشتیم. آب و هوای جزیره کیش شباهتی به لیتوانی نداشت و در بدترین شرایط آب و هوایی، در کیش اردو زدیم. در لیتوانی همه سردرگم بودند و کسی نپرسید چرا ناظم‌الشریعه ترکیبی را که بهترین نتایج را گرفته بود، تغییر داد.

همه دیدند زنگ تفریح گروه را با چه مصیبتی شکست دادیم

بازیکن تیم ملی فوتسال با بیان اینکه بازیکنانی که سال‌ها کنار هم بازی کردند و هماهنگ بودند، در لیتوانی کنار هم بازی نکردند، خاطرنشان کرد:

70 درصد تمرینات ما قبل از جام جهانی به بدنسازی اختصاص داشت و از همه بدتر، اصرار به ادامه این مسیر اشتباه بود. عیار تیم ملی در دور گروهی مشخص شد و همه دیدند آمریکا را که زنگ تفریح گروه F بود، با چه مصیبتی شکست دادیم. کادر فنی با بی‌توجهی به این مسئله، اشتباهات خود را در مرحله بعد تکرار کرد که منجر به دریافت هشت گل از ازبکستان شد و با خوش شانسی به یک چهارم نهایی رسیدیم. حل نشدن مشکلات فنی سبب شکست مقابل قزاقستان شد.

این صحبت‌ها یک درصد از مشکلات موجود بود

جاوید در مورد اینکه چرا پس از جام جهانی درباره این مشکلات صحبت نکرد، اظهار داشت:

خداحافظی اسماعیل‌پور به‌عنوان یک بازیکن باتجربه، بهانه‌ای شد برای عنوان این مطالب. پس از جام جهانی، ناظم‌الشریعه از همه لحاظ تحت فشار قرار داشت و دور از اخلاق دور بود که من به‌عنوان بازیکن تیم ملی به این هجمه‌ها اضافه کنم. البته این مشکلاتی که گفتم، یک صفحه از صد صفحه مشکلات موجود بود و اگر ضرورت داشته باشد، در زمان مناسب به آنها اشاره می‌کنم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *