بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دورتموند – چلسی ؛ دیوار زرد وستفالن مقابل چشمان ستاره های نجومی

مصاف جذاب دورتموند و چلسی در وستفالن در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۲
دورتموند و چلسی

دورتموند امشب در حالی در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان به مصاف چلسی خواهد رفت که سرمربیان این دو تیم دوستان قدیمی یکدیگر به حساب می‌آیند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازی دورتموند و چلسی فرصت خوبی برای دیدار دوباره ادین ترزیچ و گراهام پاتر به عنوان دو دوست قدیمی است.

به گزارش پارس فوتبال، دورتموند امشب در حالی در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان به مصاف چلسی خواهد رفت که سرمربیان این دو تیم دوستان قدیمی یکدیگر به حساب می‌آیند.

وقتی ترزیچ برای اولین بار با پاتر دیدار کرد، شاید اگر کسی به آنها می‌گفت که قرار است چند سال بعد در مرحله حذفی لیگ قهرمانان روبروی هم قرار بگیرند باور نمی‌کردند.

در آن زمان پاتر روی نیمکت باشگاهی آماتوز در سوئد قرار داشت. ترزیچ به عنوان کمک مربی اسلاون بیلیچ از بشیکتاش به وستهم رفت و در نهایت در سال 2018 راهی دورتموند شد. پاتر هم بالاخره موفق شد از اوسترشوند سوئد جدا شود، به لیگ برتر انگلیس بیاید و هدایت سوانسی را برعهده بگیرد.

ترزیچ که پیش از این در کلاس‌های مربیگری با پاتر حضور داشته در آستانه دیدار برابر چلسی به خبرنگاران گفت: «او شخصیتی فوق العاده و تاثیرگذار دارد. در عین حال مربی بسیار بزرگ و فوق العاده‌ای است. چیزی که واقعا درباره او برای من جذاب بود رفتنش به سوئد بود. جایی که او رفته بود تقریبا ناکجاآباد بود. نزدیک‎‌ترین شهر در فاصله 50 کیلومتری قرار داشت و او توانست نه فقط در این باشگاه، بلکه در کل شهر انرژی بسیاری ایجاد کند و آنها را به لیگ دسته اول و لیگ اروپا ببرد.»

پاتر در طول سه سال حضورش در اوسترشوند موفق شد این تیم را از سه لیگ بالا بیاورد تا توانایی‌هایش را ثابت کند. او ماه سپتامبر راهی چلسی شد تا وارد دنیایی کاملا جدید شده باشد.

سرمربی دورتموند درباره دوستی با پاتر اظهار داشت:‌ «ما دوستان بسیار خوب و نزدیکی برای هم هستیم که در طول این مدت همیشه در ارتباط بودیم اما من می‌توانیم به او قول بدهم که هرکاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم تا مطمئنم شوم که تیمم راهی مرحله بعدی خواهد شد.»

دورتموند و چلسی

** نکاتی از این بازی:

* تنها 2برد در ۱۳بازی؛ این نتیجه عملکرد گراهام پاتر به‌عنوان سرمربی چلسی و جانشین توماس توخل است. باتوجه به اضافه شدن 8 بازیکن در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی، تاد بولی انتظار ندارد پاتر در همین فصل معجزه کند. بنابراین به‌نظر نمی‌رسد با وجود قرار گرفتن این تیم در رده نهم جدول لیگ برتر یا حتی حذف در همین مرحله از لیگ قهرمانان، آینده سرمربی لندنی‌ها به خطر بیفتد.

* وسلی فوفانا پس از 4ماه دوری به‌دلیل مصدومیت رباط زانو در آستانه بازگشت است. اوبامیانگ از لیست اروپایی خط خورده و ادوارد مندی همچنان مصدوم است و نام لوکاس برگستروم به‌عنوان دروازه‌بان ذخیره چلسی در فهرست اروپایی رد شده.

* یوسوفا موکوکو به‌دلیل پارگی سندسموزیس 6هفته از میادین دور خواهد بود و هر 2بازی دورتموند مقابل چلسی را از دست خواهد داد. این بازیکن 18ساله مشتریان بزرگی داشت اما وقتی ثابت شد 4سال بزرگ‌تر از این سن است، مشتریان پا پس کشیدند.

* سباستین هالر هم مدتی است از درمان سرطان برگشته. سبا هالر فصل پیش با آژاکس عملکردی عالی در لیگ قهرمانان داشت و در 8بازی 11گل و 2پاس‌گل به نام خودش ثبت کرد و تنها در یک بازی موفق به گلزنی نشد.

* مصدومان چلسی مثل ریس جیمز و بن چیلول از مصدومیت طولانی برگشته‌اند اما مودریک، کولیبالی، کانر گلگر و میسون مونت درصورت دریافت کارت زرد از بازی برگشت محروم خواهند شد.

* دورتموند پس از جام‌جهانی وضعیت خوبی داشته. سال 2023، تنها 3تیم در 5لیگ معتبر اروپایی موفق شده‌اند تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند؛ اونیون برلین، بورسیادورتموند و بارسلونا. بارسا در این بازی‌ها فقط یک گل خورده.

* این نخستین‌باری است که 2تیم در اروپا با هم بازی می‌کنند. اما دورتموند در 10بازی آخر مقابل تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی بردی نداشته و در 8مورد آن شکست خورده است. آخرین پیروزی این تیم آلمانی مقابل انگلیسی‌ها به مارس 2016 برمی‌گردد که در لیگ اروپا و زمین تاتنهام 2 بر یک برنده شدند، با 2گل اوبامیانگ که در حال‌حاضر عضو چلسی است.

* وضعیت چلسی هم در بازی‌هایی که در آلمان انجام می‌دهد، چندان خوب نیست. در 11بازی قبلی در زمین تیم‌های آلمانی تنها 3برد به‌دست آورده و 5بازی را باخته‌ که 2پیروزی آنها مقابل شالکه بوده؛ دشمن دورتموند و تیمی که در رده آخر بوندس‌لیگا قرار دارد. آخرین باری که آبی‌ها به آلمان آمدند 3سال پیش بود که 4 بر یک به بایرن باختند.

* تاکنون تنها یک مربی انگلیسی از خاک آلمان برنده برگشته که بابی رابسون به همراه نیوکاسل و در زمین بایرلورکوزن بوده. پاتر می‌تواند دومین سرمربی انگلیسی پیروز در زمین آلمانی‌ها باشد.

* زنبورها در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک و پیش از آن در وست‌فالن آمار خوبی دارند و تنها 4بار در 21میزبانی آخر شکست خورده‌اند که 3شکست آن مقابل انگلیسی‌ها بوده؛ 2بار به تاتنهام و یک‌بار به منچسترسیتی.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *