بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تمام احتمالات صعود سپاهان به مرحله حذفی

شانس اندک سپاهان برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2022

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵
سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

وقتی التعاون با برد سه بر یک برابر الدحیل به رختکن رفت، خوشحالی هواداران سپاهان از نتیجه به دست آمده کمتر از طرفداران تعاون نبود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کامبک الدحیل برابر التعاون شانس صعود سپاهان را به شدت کاهش داد.

به گزارش پارس فوتبال، وقتی التعاون با برد سه بر یک برابر الدحیل به رختکن رفت، خوشحالی هواداران سپاهان از نتیجه به دست آمده کمتر از طرفداران تعاون نبود.

اما کامبک الدحیل در نیمه دوم و گل‌های معز علی و ادمیلسون باعث شد تا این تیم قطری با نتیجه چهار بر سه بر حریف خودش غلبه و با ۱۲ امتیاز صعودش را به دور بعد قطعی کند. این درحالی است که اگر تعاون برابر الدحیل پیروز شده بود، سپاهان با پیروزی برابر الدحیل این شانس را داشت تا رتبه دوم خودش را تثبیت کند و پس از آن با قرار گرفتن در جمع سه تیم برتری که رتبه دوم را کسب کرده‌اند، به دور بعد صعود کند.

کلاف قرار گرفتن در جمع سه تیمِ دوم برتر گروه‌ها به اندازه کافی پیچیده بود و اکنون با شکست تعاون برابر دحیل، طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود دو پیش‌شرط لازم و البته ناکافی برای صعود به دور بعد دارند. ابتدا آنها باید برابر الدحیل در آخرین بازی مرحله گروهی پیروز شوند تا مجموع امتیازات خودشان را به ۱۰ برسانند. سپس باید به نتیجه بازی همزمان بین پاختاکور و التعاون چشم بدوزند چرا که آنها به شرطی می‌توانند در رتبه دوم قرار بگیرند که پاختاکور از نماینده میزبان امتیاز بگیرد زیرا التعاون در صورت پیروزی در این مسابقه ۱۰ امتیازی می‌شود و به خاطر پیروزی در بازی مستقیم با سپاهان، رتبه دوم را از آن خود می‌کند.

البته درحالتی که التعاون بازی خودش را ببازد و سپاهان به الدحیل نبازد، باز هم شانس دوم شدن در گروه را دارد، اما بدون شک امتیاز لازم برای قرار گرفتن در بین سه تیمِ دوم برتر را ندارند.

با در نظر گرفتن وقوع احتمالات بالا یعنی پیروزی سپاهان برابر الدحیل و توقف التعاون مقابل پاختاکور، سپاهان با ده امتیاز در رده دوم جدول قرار می‌گیرد ولی همانطور که بالا گفته شد، این شرط برای صعود کافی نیست؛ با نگاهی به جدول چهار گروه دیگر منطقه غرب آسیا در می‌یابیم که تیم الریان این فرصت را دارد تا در بازی امشب برابر استقلال تاجیکستان خودش را ده امتیازی کند و البته با بازی آخر برابر الهلال این موقعیت را دارد تا امتیازات خودش را افزایش دهد و به احتمال بسیار زیاد یکی از سه تیم‌ برتر خواهد بود.

در گروه B مسابقات تیم نیروی هوایی عراق می‌تواند با برتری برابر بمبئی سیتی هند، خودش را ده امتیازی کند، هرچند تفاضل گل این تیم تا قبل از بازی هفته ششم از سپاهان کمتر است روی کاغذ شرایط بهتری خواهد داشت.

در گروه C مسابقات فولاد با یازده امتیاز صعود خودش را قطعی کرده و باید با تیم ۹ امتیازی شباب الاهلی بازی کند. رقابتی که اگر نماینده امارات با امتیاز آن را ترک کند، به احتمال بسیار زیاد به دور بعد صعود می‌کند چرا که تفاضل گل این تیم بسیار خوب است اما اگر فولاد ایران موفق شود این تیم را شکست دهد، یکی از بزرگ‌ترین رقیبان سپاهان برای صعود از دور کنار می‌رود.

در گروه E این رقابت‌ها الفیصلی با هشت امتیاز صدرنشین است و اگر موفق به شکست الوحدات اردن شود قطعا به دور بعد صعود می‌کند و صدرنشینی‌اش را نیز تضمین خواهد کرد. اما رقیب بالقوه سپاهان در این گروه تیم السد است که در صورت کسب دو پیروزی برابر نسف و الفیصلی در بازی امشب و هفته ششم، ده امتیازی می‌شود و به احتمال بسیار بالا تفاضل بهتری از سپاهان بدست می‌آورد.

بنابراین سپاهان علاوه بر پیروزی برابر الدحیل و توقف التعاون در هفته آخر، برای صعود نیاز دارد تا در پایان رقابت‌ها نسبت به دو تیم از بین تیم‌های الریان، نیروی هوایی عراق، السد و شباب الاهلی، امتیاز یا تفاضل گل بهتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *