بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار ترسناک اسطوره پرسپولیس به سرمربی سرخ ها

مرتضی فنونی زاده : در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان اصلا نباید بازیکنان پرسپولیس به جدول نگاه کنند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵
مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس درباره این تیم صحبت کرد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس گفت : حالا هم صنعت نفت آبادان می‌تواند خطرناک باشد و در این دیدار اصلا نباید بچه‌ ها به جدول نگاه کنند و شاید تیم آبادانی انتهای جدول باشد اما جلوی پرسپولیس کوه انگیزه هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید:

من امیدهای پرسپولیس را دیده ام که جوانان مستعدی دارد اما تجربه لازم برای بازی در لیگ برتر را ندارند. حالا اگر ما تیم ۱۲ جدول بودیم یا وسط جدول می‌شد از امیدها استفاده کرد ولی الان جزو مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رویم.

مدافع پشین پرسپولیس ادامه می‌دهد:

من آقا یحیی را درک می‌کنم و می‌دانم به شدت عصبانی و شاکی شده است اما خواهش می‌کنم آرامش خود را حفظ کند. هنوز ۱۲ بازی از لیگ برتر باقی مانده که به معنای ۳۶ امتیاز است. حیف است ما دنبال این ۳۶ امتیاز نباشیم و قهرمانی را از دست بدهیم. در حال حاضر سپاهان فقط به خاطر تفاضل گل صدرنشین شده که مطمئن هستم همین هفته امتیاز از دست خواهد داد. بنابراین درخواست من هم مثل همه پرسپولیسی‌ها این است که تیم با صلابت و قدرت در آبادان بازی کند.

او ضمن اشاره به قهرمانی فصل گذشته استقلال، یادآور می‌شود:

همان طور که بارسایی‌ها از قهرمانی رئال مادرید ناراحت می‌شوند یا اینتری‌ها از موفقیت آث میلان، ما پرسپولیسی‌ها هم هنوز بابت قهرمانی فصل گذشته استقلال ناراحت هستیم. دیگر نمی‌خواهیم شاهد قهرمانی استقلال، سپاهان یا یک تیم دیگر باشیم. ما دوست داریم پرسپولیس قهرمان شود چون می‌دانیم شایسته این عنوان است.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان می‌کند:

البته من با آقا یحیی موافقم! من نمی‌گویم نتایج از بالا تعیین می‌شود بلکه معتقدم نتایج این هفته‌های پرسپولیس فوتبالی نبوده است! خدا را شکر مرتضی فنونی زاده در حال حاضر تیم ندارد و دارای پُست و سمتی هم نیست که با زدن این حرف‌ها محروم شود. بنابراین حرف دلم را می‌زنم که در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد پرسپولیس آزاری شده است. این که نمی‌شود پرطرفدارترین تیم ایران دو هفته متوالی از ناحیه داوری ضرر کند و پنالتی‌هایش سوخت شود. شما در کجای دنیا دیده‌اید پرطرفدارترین تیم یک کشور این چنین با اشتباهات عجیب داوری امتیاز از دست بدهد؟ چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد و به هر حال آدم را به شک می‌اندازد.

او در خصوص فقدان VAR در اشتباهات داوری نیز تصریح می‌کند:

نبود کمک داور ویدئویی هم بهانه خوبی برای دوستان شده که روی اشتباهات داوری سرپوش بگذارند. آقاجان شاید تا ۲ سال دیگر هم VAR نیامد، تکلیف چیست؟ باید داوران اشتباه کنند و کارشناسان هم بگویند طفلکی‌ها تقصیری ندارند چون کمک داور ویدئویی نداریم؟ به نظرم این صحبت‌ها بهانه است. به طور مثال اگر دارای تکنولوژی بودیم باید گل سالم ملوان انزلی به استقلال اعلام می‌شد. در آن بازی توپ ۲۰ سانت از خط دروازه استقلال گذشت اما نه داور دید و نه کمک داور! این صحنه‌ها را در گذشته بدون توپ هوشمند یا تکنولوژی خاصی داوران و کمک داوران تشخیص می‌دادند اما الان راحت ترین کار گل اعلام نکردن است و بعد هم بهانه نبود تکنولوژی وجود دارد. شاید اگر آن توپ گل اعلام می‌شد ملوان انزلی با شرایط بهتری مقابل استقلال بازی می‌کرد. داوران باید دقت بیشتری به خرج دهند چرا که پای سرنوشت تیم‌ها وسط است و ممکن است یک تیم با یک سوت اشتباه قهرمانی را از دست بدهد یا سقوط کند. نمی‌شود این اشتباهات را نادیده گرفت و با پیش کشیدن بحث کمک داور ویدئویی به راحتی از آن گذشت.

مدافع پییشن پرسپولیس در ادامه هشدار می‌دهد که نباید در بازی با صنعت نفت آبادان به جدول نگاه کرد و می‌گوید:

در دهه ۶۰ ما در باشگاه‌های تهران یک گربه سیاه داشتیم که اسمش ” وحدت” بود. آن تیم محلی و تشکیل شده از بچه‌های خیابان عارف و میدان خراسان و در واقع بچه محل‌های علی آقا پروین بود. تیمی‌که همیشه در اواخر یا اواسط جدول بود اما جلوی پرسپولیس شیر می‌شد و ما را شکست می‌داد. همیشه جلوی این تیم مشکل داشتیم و حالا هم صنعت نفت آبادان می‌تواند خطرناک باشد. در این دیدار اصلا نباید بچه‌ها به جدول نگاه کنند. شاید تیم آبادانی انتهای جدول باشد اما جلوی پرسپولیس کوه انگیزه هستند. آنها می‌خواهند در شهر خود تیم ما را شکست دهند و برهمین اساس از آقا یحیی که مربی با تدبیری است خواهش می‌کنم مراقب باشد. پرسپولیس باید با همه قدرت و صلابت در آبادان بازی کند و انشالله با یک پیروزی خوب به صدر جدول برسد. شک نکنید جواد نکونام با توجه به شکست اخیر مقابل تراکتور تبریز در اهواز به سپاهان باج نخواهد داد. فولاد خوزستان در اهواز یقه سپاهان اصفهان را می‌گیرد و این بهترین فرصت برای پرسپولیس است که دوباره صدر جدول را پس بگیرد.

مرتضی فنونی زاده که خاطرات بسیاری از دوران بازی در پرسپولیس دارد در پایان خاطره ای را که هنوز آن را بازگو نکرده، این چنین برای ما تعریف می‌کند:

فکر می‌کنم سال ۱۳۶۶ بود که پرسپولیس با سرمربیگری علی آقا پروین قهرمان باشگاه‌های تهران شد. قبل از ما استقلال بازی داشت و پرسپولیس توانست بعد از آن بازی، قهرمان شود. خودم به علی آقا پیشنهاد کردم که با کاپ قهرمانی یک دور در استادیوم آزادی بزنیم و او هم موافقت کرد. کاپ را برداشتیم و کمی‌که دور زدیم بهروز سلطانی کاپ را از ما گرفت که دور بزند. آقا بهروز جلوی ما می‌دوید اما ناگهان غیب شد! دیگر نه او را دیدیم و نه کاپ قهرمانی را! ظاهرا آقا بهروز جام را برداشته و به خانه برده بود و اگر شما آن را دیدید، ما هم دوباره دیدیم! حالا اگر آقا بهروز سلطانی این مصاحبه را می‌خواند از او خواهش می‌کنم حداقل آن کاپ قهرمانی را یک بار بیاورد که ما دوباره آن را ببینیم! (باخنده ای بلند این مصاحبه به اتمام می‌رسد!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *