بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سمیعی خبر داد : نیاز فوری استقلال به ۲۵۰ میلیارد تومان

فرشید سمیعی : استقلال به صورت فوری ۲۵۰ میلیارد نیاز دارد

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۰
استقلال

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد مسائل روز و مورد بحث این باشگاه با خبرنگار ما گفت‌وگو کرد‌.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد مسائل روز و مورد بحث این باشگاه با خبرنگار ما گفت‌وگو کرد‌.

به گزارش پارس فوتبال، سمیعی در خصوص آخرین مسائل حقوقی و مالی باشگاه توضیحاتی ارائه می دهد.
این گفت و گو را در زیر بخوانید:

*کمیته انضباطی به این مسائل رسیدگی کند

جلسه پیش که آقای ساپینتو به کمیته انضباطی دعوت شدند. اعضای محترم کمیته انضباطی مکرر صحنه ها را نگاه کردند، گزارش ناظر بازی را خواندند، با خود داور تماس تلفنی و استعلام گرفتند و هیچ کدام متوجه نشدند چرا آقای ساپینتو اخراج شدند و در نهایت به همان کارت قرمزی که صادر شد پرداختند. در همان زمان یکی از اعضا گفت به اشتباهات داوری در کمیته داوری پرداخته می شود. چه خوب است همان طور که سلامت بازیکنان و مربیان در کمیته انضباطی احراز می شود حداقل بخشی از تخلفات داوران که در کمیته داوران راحت از آن رد می‌شوند با توجه به اینکه هر یک امتیاز میلیارد‌ها تومان ارزش دارد آن را به کمیته انضباطی بسپارند زیرا کمیته انضباطی صلاحیت این را دارد که به قسمتی از اشتباهات فاحش بپردازد که برخی باعث تضییع حقوق باشگاه‌ها می‌شود و حتی بعضا قهرمان را جابجا می‌کند. ما خیلی استقبال کردیم و دیدیم چقدر خوب است که با تغییر آئین نامه که الان وحی منزل هم نیست و هر دوره هم چندین بار تغییر پیدا می‌کند. همان طور که کمیته محترم انضباطی راحت به اشتباهات بازیکنان و مربیان رسیدگی می‌کند در مورد اشتباهات فاحش داوری مثل بازی استقلال و مس کرمان طبق نظر کارشناسان بی طرف هم‌یک‌بازیکن حریف اخراج نشد و هم یک پنالتی برای ما گرفته نشد و می‌توانست استقلال را دچار مشکل بکند، این جور اشتباهات می‌تواند در کمیته انضباطی بررسی شود و خوب است که داوران هم به کمیته انضباطی احضار شوند.

*امیدوارم از حق ساپینتو دفاع شود

اگر ساپینتو تخلفی کرده با کارت قرمز جریمه شده. متاسفانه ما دیدیم بسیاری از مربیان ایرانی دستیارهاشان یا یکی از اعضای فنی را مامور حمله به آقای ساپینتو می‌کنند. بیانیه نیرو انتظامی هم قابل احترام است ولی آن ضربه‌ای که نیرو پلیس زد هرچه ما بالا و پایین کردیم در این بیانیه غایب بود و کلماتی که نثار ساپینتو کرد هم نبود. البته این خیلی خوب است که نیرو انتظامی خیلی زود عکس العمل نشان داد. با توجه به جرم مشهودی که اتفاق افتاد آیا مرجع قضایی ایشان را احضار کرد؟ ما هیچ چیز را ندیدیم و امیدوارم از حق آقای ساپینتو دفاع شود.

*قرار نیست همه مثل مورایس آرام باشند

اگر باشگاه همانطور که ایرادات آقای ساپینتو را می‌پذیرد از حقوق آقای ساپینتو دفاع نکند، این رشته سر درازی خواهد داشت. اصلا تبدیل به یک تاکتیک شده تا ساپینتو زودتر فوتبال ایران را ترک کند. در بازی‌های گذشته مشاهده کردید یکی از اعضای کادرفنی مامور می‌شود که به سمت آقای ساپینتو حمله کند. اولین بازی نیست و آخرین بازی نیز نخواهد بود. کمیته انضباطی هم نظر ما را تایید کرد. با همه توصیه‌ای که به ساپینتو کردیم وقتی طرف به سینه شما می‌کوبد نمی‌توانید انتظار داشته باشید واکنش نشان ندهد. انتظار داریم کمیته انضباطی چاره‌ای بیندیشد و اگر غیراز این باشد مربیان خوب به فوتبال ایران نخواهند آمد. ما در لیگ‌های بزرگ هم احساسی بودن سرمربی‌ها را می‌بینیم و قرار نیست همه مثل آقای مورایس آرام باشند. متاسفانه میزبانان، میزبانی خودشان را درست انجام نمی‌دهند.

*مشکلی بابت جذب بازیکن نداریم

همیشه از طرف باشگاه مامور می‌شوند که این کار را انجام دهند و بخش حقوقی مسئولیت مذاکره نداشته اما نظر رسمی باشگاه بر این است که اگر پرونده‌های خارجی استقلال به نتیجه قطعی رسید، قطعا پنجره مسدود می‌شد ولی از آنجایی که تشریفات قانونی به انتها نرسیده، این بدهی قطعی نشده و هنوز استقلال زمان دارد. این بستگی به نظر فدراسیون دارد و مسئولین استقلال به باشگاه اعلام کردند مشکلی بابت جذب ندارند.

*یزدانی تا الان شکایت نکرده

در خصوص آقای سیاوش یزدانی حتی اگر هم شکایت نمایند با توجه به مستندات و مدارک موجود بسیار بعید است موضوع به بسته شدن پنجره استقلال بیانجامد‌ البته اگر رای صادره احتمالی در کمیته تعیین وضعیت قابلیت اعتراض دارد و رسیدگی به این کیس ماه ها طول خواهد کشید. البته این‌ها احتمالات است باشگاه قطعا با توجه به علاقه متقابل سیاوش و استقلال سعی خواهد نمود در یک محیط دوستانه قضیه را حل و فصل نماید.

*مشکلات به وجود می آید اگر…

مبلغ استراماچونی مبلغ سنگینی است و تیم‌های مشابه استقلال هم نتوانستند به تنهایی این مبالغ را پرداخت کنند و از جاهای مختلف به آن‌ها کمک شده است. باشگاه استقلال هم سعی دارد بخشی از آن را تهیه کند ولی قطعا نیاز به کمک دارد. این مبلغ برای سال‌های گذشته بوده است. آن زمانی که اتفاق افتاد قیمت دلار بسیار پایین بود و الان بسیار بالا رفته است و اگر استقلال نتواند این مبلغ را تا اواسط فروردین تهیه کند متاسفانه مشکلات بدی برایش پیش خواهد آمد.

*منابع مالی اینگونه تامین می‌شود

یک مبلغی در بانک بلوکه شده بود که با پیگیری آقای دکتر فتح الله زاده و حمایت و تلاش آقای دکتر سجادی این مبلغ آزاد شد که متاسفانه قسمتی از ان بخاطر قسطهای پرداخت نشده کسر شد. به غیر از آن آقای فتح الله زاده مبالغی قرض از دوستان خود قرض کردند، همچنین ‌درآمدهایی از اسپانسرهای پیراهن، تبلیغات محیطی داشتند که این اسپانسرها توسط خود مدیرعامل جذب استقلال شدند‌. همچنین چندین قرارداد امضا کردند که به زودی درآمدزایی آنان شروع می‌شود‌. مبلغی نیز بابت قسط اول الهیار دریافت کردند. همچنین بابت اجرای قرارداد جدیدی با یکی از بانک‌ها یک درآمدزایی جدیدی نیز به چرخه اقتصادی استقلال آقای فتح الله زاده اضافه نمودند.‌

*بازار تبلیغات افت کرده

آقای فتح الله زاده زمانی که آمدند کارگزاری وجود نداشت. مدیرعامل قبلی به دلیل عدم رضایت از کارگزار سابق او را فسخ کرده بودند و دنبال راهکارهای جدید بودند. آقای فتح الله زاده هم با هیچ کارگزاری امضا نکردند چون به علت شرایط، کار تبلیغات خوب نبود. این اتفاق فقط برای استقلال نبود و حتی بازار تبلیغات سازمان لیگ هم به شدت افت کرده بود.

*استقلال به صورت فوری ۲۵۰ میلیارد نیاز دارد

بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شده و مهمترین بدهی که باشگاه را اذیت می‌کند، بدهی آقای استراماچونی است. فقط بدهی‌هایی که قبل از دی‌ماه قطعی شده باشند، باشگاه استقلال باید آن را قبل از فروردین برای حضور در آسیا پرداخت کند. من بدهی‌ها را حساب نکردم ولی مشکلی که داریم در مورد استقلال، آن قسمت از بدهی‌هایی که در حسابرسی نیامده است. یک سری تضامین برای استقلال انجام دادند ولی فکر می‌کردیم این مبالغ چندان زیاد نباشد اما مبالغ قابل توجه بوده و استقلال مشکل قانونی هم بابت پرداخت آنها دارد‌. استقلال به صورت فوری به ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *