بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رسمی ؛ خبر داغ تاج درباره VAR + سند

مهدی تاج در مصاحبه با برنامه ورزشگاه 14 بهمن 1401 شبکه پنج سیما : خوب نیست همه کشورهای منطقه VAR داشته باشند ولی ایران نه

نویسنده : Parsfootball Instagram Service
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۳


مهدی تاج ، رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه با برنامه ورزشگاه 14 بهمن 1401 شبکه پنج سیما گفت : خوب نیست همه کشورهای منطقه VAR داشته باشند ولی ایران نه

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی تاج که با برنامه ورزشگاه 14 بهمن 1401 شبکه پنج سیما صحبت می‌کرد، در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ متولی هزینه کمک داور ویدیویی VAR هستند یا باشگاه‌ها، گفت:

VAR مبحث مهمی است و خیلی از کشورها در حال  استفاده از این سیستم هستند. برخی کشورها از جمله قطر از ابتدا این کار را انجام دادند و اخیراً کشورهای ازبکستان و تاجیکستان با ظرفیت کمتری وارد این کار شده‌اند. ما نیز باید این مسیر را برویم. فیفا با فدراسیون فوتبال طرف است ولی قرارداد شرکت مربوط به VAR با باشگاه‌ها است. البته این حرف را تأیید می‌کنم که وقتی ورزشگاهی از باشگاهی برای میزبانی کرایه می‌گیرد، باید تمام لوازم و مؤلفه‌های استاندارد بازی را خودش فراهم کند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود:

مسئله VAR و شرکت‌ها تمام نشدنی است. فیفا هر دوره‌ای نمایندگانش را تغییر می‌دهد. شرکت‌ها 50 میلیارد دلار به فیفا برای ضمانت می‌دهند تا اگر تیمی از جانب VAR متضرر شد طبق اظهارنامه، شرکت مورد نظر زیان را پرداخت کند. بنابراین، هر شرکتی برای VAR نمی‌تواند مجوز بگیرد. با این مقدمه باید بگویم نمی‌شود همه کشورها VAR را داشته باشند و ما نداشته باشیم. درست نیست تاجیکستان بگوید اگر برای VAR کمک می‌خواهید بگویید، این موضوع برای کشور پهناوری مثل ایران خوب نیست. باید تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا شرایط را برای آموزش داوران فراهم کنیم. اگر نتوانیم به این شرایط برسیم، برخی از داوران را برای آموزش به کشورهای همسایه می‌فرستیم. یک داور هم برای آموزش به تاجیکستان خواهد رفت تا فرصت را از دست ندهیم.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *