بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نقل و انتقالات اروپا در زمستان به روایت کارتون از بلیچر ریپورت + فیلم

کارتون بلیچر ریپورت از نقل و انتقالات اروپا در زمستان

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵


پنجره نقل و انتقالات زمستانی ژانویه 2023 با خریدهای بزرگ و گاهی غیرمنتظره بالاخره بسته شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بسیاری از باشگاه‌های اروپایی سعی در تقویت ترکیب و پر کردن جای خالی بازیکنان مصدوم در پنجره نقل و انتقالات زمستانی داشتند اما ژانویه 2023 در عین حال پر از خریدهای گرانقیمت و در بعضی از موارد دور از انتظار هم بود.

بیشتر توجه‌ها در یک ماه گذشته به باشگاه چلسی بود که خریدهای بزرگی را در زمستان امسال انجام داد. تاد بولی و دیگر مالکان و مدیران این باشگاه لیگ برتری نهایت تلاش‌شان را برای بهبود وضعیت این تیم در نقل و انتقالات به کار گرفته‌اند اما این اقدام آنها با انتقاد بسیاری دیگر از باشگاه‌های اروپایی همراه بود و حتی بحث تغییر قانون برای جلوگیری از چنین ولخرجی‌های از سوی یوفا هم مطرح شد.

در این مطلب قرار است به 10 نقل و انتقالات مهم ژانویه 2023 بپردازیم که بعضی از آنها از مدت‌ها قبل محتمل به نظر می‌رسیدند و بعضی دیگر در لحظات پایانی و در کمال تعجب فوتبال‌دوستان نهایی شدند.

1. انزو فرناندز / از بنفیکا به چلسی
چلسی از مدت‌ها قبل تلاش برای جذب این بازیکن را آغاز کرده و فرناندز نیز پس از درخشش در جام جهانی 2022 قطر علنا از علاقه‌اش به پیوستن به این باشگاه صحبت کرده بود. این موضوع باعث عصبانیت مدیران بنفیکا شد و بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که آنها حاضر به فروش او در ماه ژانویه نباشند اما در نهایت مدیران چلسی با پرداخت مبلغ 120 میلیون یورویی برای این بازیکن موافقت کردند تا او به بزرگترین خرید زمستانی این فصل اروپا تبدیل شود.

2. ژوائو کانسلو / از منچسترسیتی به بایرن مونیخ
انتشار خبر انتقال کانسلو به بایرن مونیخ باعث تعجب بسیاری شد. درگیری این بازیکن با پپ گواردیولا پیش از بازی برابر آرسنال در هفته گذشته باعث شد که او تصمیم به جدایی بگیرد و بایرن خیلی زود برای جذب او اقدام کرد. قرارداد این بازیکن با بایرن قرضی و تا پایان فصل 23-2022 است اما بند خرید 70 میلیون یورویی در آن گنجانده شده و به نظر نمی‌رسد که او دیگر به جمع سیتیزن‌ها برگردد.

3. جورجینیو / از چلسی به آرسنال
یکی از غیرمنتظره‌ترین خریدهای این پنجره زمستانی جورجینیو بود. این هافبک ایتالیایی هنوز شش ماه دیگر با چلسی قرارداد داشت اما پیشنهاد آرسنال باعث شد که این باشگاه با فروش او به مبلغ 11 میلیون یورو به توپچی‌ها موافقت کند. قرارداد او با آرسنال تا ژوئن 2024 است و پس از آن برای تمدید دوباره این قرارداد تصمیم‌گیری خواهد شد.

4. ژوائو فلیکس / از اتلتیکو مادرید به چلسی
بسیاری انتظار داشتند که این بازیکن در این فصل به صورت قرضی از اتلتیکو مادرید جدا شود. عدم اعتماد دیه‌گو سیمئونه به او و ناراحتی فلیکس از عدم حضورش در ترکیب اصلی اتلتیکو باعث شد که او تصمیم به جدایی از این باشگاه بگیرد و چلسی با قرارداد قرضی به مبلغ هشت میلیون یورو این بازیکن را به خدمت گرفت. هیچ بند خریدی برای انتهای فصل در قرارداد او وجود ندارد و فلیکس باید تابستان سال آینده به مادرید برگردد.

5. میخایلو مودریک / از شاختار دونتسک به چلسی
انتقال مودریک به چلسی یکی از پرحاشیه‌ترین انتقال‌های زمستان امسال بود. او با قراردادی به ارزش 100 میلیون یورو از شاختار به چلسی ملحق شد و بسیاری معتقد بودند که پرداخت چنین مبلغ برای این بازیکن زیاده‌روی است. نکته جالب دیگر قرارداد این بازیکن 22 ساله اوکراینی مدت زمان آن بود، او در واقع قراردادی 8.5 ساله با چلسی به امضا رساند که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

6. مارسل سابیتزر / از بایرن مونیخ به منچستریونایتد
مصدومیت طولانی مدت کریستین اریکسن باعث شد که مدیران یونایتد در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات به دنبال جانشینی برای او باشند و سابیتزر گزینه مناسبی برای آنها بود. این بازیکن اتریشی نتوانست درخششی که در لایپزیش داشت در بایرن مونیخ تکرار کند اما امیدوار است که شرایطش در اولدترافورد متفاوت باشد. قرارداد او با یونایتد قرضی و تا پایان فصل 23-2022 است و خبری از بند خرید هم در این قرارداد نیست.

7. کودی خاکپو / از پی‌اس‎وی آیندهوون به لیورپول
در حالی که همه منتظر اعلام خبر انتقال خاکپو به منچستریونایتد به عنوان جانشین کریستیانو رونالدو بودند، این بازیکن در لحظات آخر تصمیمش را عوض کرد و با قردادی به ارزش 50 میلیون یورو راهی لیورپول شد. قرارداد او با این باشگاه شش ساله است.

8. ممفیس دیپای / از بارسلونا به اتلتیکو مادرید
ترافیک خط حمله بارسلونا و حضور بازیکنان بزرگ و عملکرد خوب آنها در طول این فصل باعث شد که فرصت زیادی برای بازی به دیپای نرسد و همین باعث شد که او تصمیم به جدایی از این باشگاه بگیرد. اتلتیکو مادرید با قراردادی به ارزش چهار میلیون یورو این بازیکن را به خدمت گرفت. قرارداد او با اتلتیکو تا تابستان 2025 است.

9. آنتونی گوردون / از اورتون به نیوکسل
نیوکسل همچنان به تقویت تیمش برای ادامه حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان ادامه داد و این بار موفق شد گوردون را با قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو از اورتون به خدمت بگیرد. به این ترتیب، این بازیکن به دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ این باشگاه تبدیل شد.

10. پدرو پورو / از اسپورتینگ به تاتنهام
پورو از مدت‌ها قبل مدنظر آنتونیو کونته قرار داشت و مدیران تاتنهام با پرداخت مبلغ هفت میلیون یورو او را به صورت قرضی از اسپورتینگ به خدمت گرفتند. قرارداد این بازیکن دارای بند خرید اجباری برای تابستان سال آینده به مبلغ 50 میلیون یورو است.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *