بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شکست یوفا و فیفا ؛ حکم به نفع موسسان سوپرلیگ! + عکس

مصونیت بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از جریمه مالی یوفا و فیفا به دلیل باقی ماندن در سوپرلیگ اروپا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۸
سوپرلیگ اروپا

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، به عنوان موسسان سوپرلیگ اروپا بر اساس حکم دادگاه از جریمه شدن توسط یوفا و فیفا به دور خواهند ماند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، به عنوان موسسان سوپرلیگ اروپا بر اساس حکم دادگاه مادرید، از هرگونه جریمه شدن توسط یوفا و فیفا به دور خواهند ماند.

به گزارش پارس فوتبال، پروژه سوپرلیگ اروپا سال گذشته با مدیریت فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، و آندره‌آ آنیلی رئیس وقت باشگاه یوونتوس، کلید خورد. این پروژه بزرگ با هدف درآمدزایی بیشتر باشگاه‌ها در ایام سخت کرونا و جبران خسارت‌های سنگین اقتصادی به باشگاه‌ها شروع به کار کرد ولی خیلی زود شکست خورد. از 12 باشگاه حاضر در این تورنمنت، 9 باشگاه از جمله 6 باشگاه بزرگ انگلیسی کنار رفتند و تنها موسسان باقی ماندند و وارد جنگ قضایی با یوفا شدند.

درحالی که انتظار می‌رود دادگاه اتحادیه اروپا حکم نهایی خود درباره دعوای یوفا با فیفا با این باشگاه‌ها به خاطر سوپرلیگ را در بهار آینده اعلام کند ولی ماه گذشته منتشر شدن یک نظریه حقوقی اولیه توسط قضات این دادگاه نشان داد که یوفا و فیفا می‌توانند حالا که پروژه سوپرلیگ شکست خورده است باشگاه‌هایی که مطرح کنندگان این ایده بودند را با جریمه مواجه کنند.

سوپرلیگ اروپا

در همین رابطه امروز مارکا و آاس گزارش دادند که کمپانی A22 که توسعه دهنده سوپرلیگ اروپا محسوب می‌شود، در دادگاه تجدید نظر مادرید پیروز شده و به این ترتیب باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس به عنوان تیم‌های باقی‌مانده در سوپرلیگ اروپا، با هیچ جریمه‌ای از سوی یوفا و فیفا روبه‌رو نخواهند شد.

در این حکم، سه قاضی تضمین می‌کنند که فیفا و یوفا نمی‌توانند رفتار ضد رقابتی خود را به گونه‌ای توجیه کنند که گویی تنها حافظان ارزش‌های فوتبال هستند و در واقع هرگونه احتمال پدید آمدن یک رقیب بزرگ برای خود را از بین ببرند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *