بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آغاز تحول بزرگ در تراکتور ؛ انقلاب خمس

آغاز تحول بزرگ در تراکتور ؛ انقلاب خمس

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۲
آغاز تحول بزرگ در تراکتور ؛ انقلاب خمس

نشانه های مثبت پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی را در تراکتور می توان در همین هفته های کوتاه حضورش در تبریز دید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

نشانه های مثبت پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی را در تراکتور می توان در همین هفته های کوتاه حضورش در تبریز دید.

به گزارش پارس فوتبال، نه به سبب برد تراکتور در برابر ذوب آهن در هفته دوم دور برگشت که با نتیجه 3-1 رقم خورد، بلکه به واسطه بازی های رو به جلویی که این تیم در برابر حریفان چه در خانه و چه در خارج از خانه به نمایش می گذارد، باید گفت پاکو خمس تحول بنیادین در تراکتور ایجاد کرده است. رد پای او در موفقیت های تراکتور حتی بیشتر از بردیف است.

تراکتور رفته رفته در حال نزدیک شدن به تهاجمی ترین تیم های لیگ برتر است. این عنوان در حال حاضر در اختیار تیم های سپاهان و گل گهر است که 24 گل زده اند و تراکتور با 3 گلی که به تیم ذوب آهن زد، شمار گل های خود را به عدد 22 رسانده است و با این روند گلزنی محتمل است به زودی از دو تیم سپاهان و گل گهر عبور کند.

تراکتور زمانی که استقلال را در تبریز شکست داد، به خوبی می دانست در تهران حریف مدعی برای جبران نتیجه دست به بازی سراسر تهاجمی می زند، به خصوص که بازی در چارجوب جام حذفی برگزار می شد اما یک لحظه عقب نکشید و فوتبال بازی کرد. تراکتور خمس بازیسازی را از خط دفاع شروع می کند و سعی در گردش توپ و ارایه بازی زیبا در همه خطوط دارد. شاید به این دلیل که خمس مانند همه مربیان اروپایی در برابر تماشاگران احساس دین می کند و بر این باور است که تماشاگر به استادیوم می آید که فوتبال ببیند.

همه تحولات بنیادین خمس در تراکتور به سبک بازی خلاصه نمی شود. یکی از نقشه راه های خوب او که پیش تر به ذهن هیچ مربی ایرانی نرسیده بود، استفاده از رضا اسدی در نوک خط حمله است. یک هافبک دفاعی که به سبب قامت کشیده و بلند نمی تواند سرعتی باشد. پیش تر ندیده بودیم او در تیم هایی که بازی می کرده حتی برای دقایقی کوتاه به نوک خط حمله برود. البته همیشه سعی می کرد، روی ضربات ایستگاهی یا شوت از راه دور برای تیمش گلزنی کند و این کار را هم انجام داده بود اما او اکنون به عنوان مهاجم آقای گل لیگ برتر بهمراه لوکادیا و محمد عباس زاده است. با این روند گلزنی هیچ بعید نیست در پایان فصل آقای گل لیگ برتر شود. به خصوص که در این فصل بیشتر مهاجمان اسمی لیگ برتر گلزنی را فراموش کرده اند.

پاکو خمس و تیم تراکتور جذاب تر از این هم می شوند. آنها خوب فوتبال می کنند. زیاد به هم پاس می دهند. با سرعت بالا بازی می کنند. نیتشان در بازی ارایه فوتبال رو به جلو و ایجاد موقعیت های متعدد است. چنین تیمی با هر توانمندی می تواند به موفقیت های غیر قابل پیش بینی دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *