بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پاسخ کوبنده هاشمی نسب به ادعای گل محمدی

مهدی هاشمی نسب : چطور همیشه می‌گویند اشتباه داوری جزئی از فوتبال است؟

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۵۹
مهدی هاشمی نسب

مهدی هاشمی نسب مربی فولاد، در پایان دیدار با پرسپولیس گفت که روز خوبی را سپری کرده و بهترین کادوی تولد چند سال اخیرش را گرفته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی هاشمی نسب مربی فولاد، در پایان دیدار با پرسپولیس گفت که روز خوبی را سپری کرده و بهترین کادوی تولد چند سال اخیرش را گرفته است.

به گزارش پارس فوتبال، فولاد در یک بازی جنجالی با تک گل تورس از سد پرسپولیس گذشت. دیداری که به دلیل حواشی کنار زمین حسابی پر سر و صدا بود و البته جواد نکونام نیز با اخراج از روی نیمکت، دقایق پایانی را با حضور روی سکوها دنبال می‌کرد.

به دلیل اخراج نکونام، مهدی هاشمی نسب در نشست خبری پس از بازی حضور یافت. او در خصوص تقابل با پرسپولیس گفت:

بازی خوبی بود. ما خوب شروع کردیم و می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم. می‌دانستیم با تیم قابل‌احترامی که بازیکنان ملی‌پوش و با کیفیت بالا دارد و صدرنشین است، دیدار داریم. بچه‌ها خوب شروع کردند، به گل رسیدیم، بازی را کنترل کردیم. نمی‌خواهم روی مسائل فنی ریز شوم.

* تیم‌های بالای جدول را امیدوار کردیم

10 دقیقه آخر، یک سری عوامل دست به دست هم داد تا بازی احساسی شود. به روی دروازه ما فشار آوردند که خدا را شکر توانستیم از تک گلمان محافظت کنیم. سه امتیاز مهم را گرفتیم، تیم‌های بالای جدول را امیدوار کردیم، خودمان نیز به جدول برگشتیم.

* برای من یک روز به یادماندنی بود

جا دارد از تک تک بازیکنان تشکر کنم. واقعا با تمام وجود جنگیدند. برای من یک روز به یاد ماندنی بود. جا دارد که از آنها تشکر کنم.

* بهترین کادوی تولدم را گرفتم

او در پاسخ به جمله یکی از خبرنگاران که تولد او را تبریک گفت، اظهار داشت:

ممنونم. در این چند ساله، امروز یکی از بهترین کادوهای تولدم را از بازیکنان باغیرت فولاد گرفتم، شاید عار نباشد که بگویم دست تک‌کشان را می‌بوسم. برایم روز خوبی بود. مردانه جنگیدند، تلاش کردند و حقشان را گرفتند.

* چون امروز بردیم، تیممان لجن شده است

مربی فولاد در پاسخ به صحبت‌های گل محمدی که واژه لجن را برای بازی امروز به کار برده بود، گفت:

ما هفته قبل با هوادار اینجا مساوی کردیم… حالا اسم تیم‌ها را نمی‌آورم. اما در سه، چهار بازی پشت سر هم مساوی می‌کردیم. مربیان آنها می‌آمدند ما را بغل می‌کردند، تبریک می‌گفتند و اعلام می‌کردند ما خیلی خوب بازی کردیم. اما حالا که امروز بازی را بردیم، تیممان لجن شده است!

* دور رفت و سوپرجام هم لجن بودیم که ما را نبردند؟

امروز لجن بودیم! دور رفت و جلوی 60 هزار تماشاگر که به من، آقای نکونام، بازیکنان و همه فحاشی می‌کردند، آنجا هم لجن بودیم که نتوانستند ما را ببرند؟ سوپر کاپ هم لجن بودیم؟ سه بازی، هفت امتیاز گرفتیم. به هر حال صحبت‌هایشان برای من قابل احترام است، ولی اینگونه نیست. اگر ما را برده بودند، الآن همه ما را بغل می‌کردند، ما را می‌بوسیدند، بابت تیم خوبمان به ما تبریک می‌گفتند، ولی متأسفانه الآن تیممان لجن شده است. صحبت خاصی ندارم، هر کسی آزاد است نظر خودش را بدهد. خدا را شکر اینجا دموکراسی است و همه می‌توانند صحبت‌های خودشان را انجام دهند.

* با لجن‌بازی نمی‌شود سه امتیاز کسب کرد

مربی فولاد درباره صحبت‌های گل‌محمدی که گفته بود بازی به این دلیل بدون تماشاگر برگزار شده تا تعدادی از هواداران فولاد برای فحاشی به استادیوم بیایند، اظهار داشت:

ما از خدایمان بود که تماشاگران در استادیوم حضور پیدا کنند. این پیروزی را به هواداران فولاد تبریک می‌گویم. اگر تماشاگران اینجا بودند، کارمان راحت‌تر بود. همه می‌دانند چه قشری در خوزستان طرفدار فولاد هستند و کسانی که از سایر شهرها می‌آیند، وضعیت اینجا را می‌دانند. درصد رنگ‌بندی‌ها مشخص است. کاش تماشاگران بودند و لذت می‌بردند. ما اینجا غریب بودیم، تهران غریبیم، در سیرجان غریبیم، به هر جا که می‌رویم غریبیم. ولی بچه‌هایمان با تعصب، غیرت… به قول دوستان با لجن‌بازی… با لجن‌بازی نمی‌شود سه امتیاز را کسب کرد. کار کردیم، زحمت کشیدیم، از شکل گلمان معلوم بود که لجن‌بازی در کار نبوده است.

* نکونام هم گفت داوری خوب بود

وی درخصوص اینکه گل‌محمدی اعلام کرده اگر داور به سود پرسپولیس خطای پنالتی می‌گرفت جان سالم به در نمی‌برد و ترسید که پنالتی بگیرد، اظهار داشت:

خب چطور همیشه می‌گویند اشتباه داوری جزئی از فوتبال است؟ نباید فقط وقتی به نفعمان باشد این را بگوییم. من صحنه را ندیدم و نمی‌خواهم درباره داوری صحبت کنم. آقای بنیادی‌فر خیلی خوب قضاوت کرد، بجز دقایق پایانی که اشتباهات کوچکی داشت و بازی را به سمت احساسی کردن پیش برد. فشار روی تیم ما را افزایش داد. وگرنه خود آقای نکونام در رختکن نیز گفتند موعود بنیادی‌فر خوب قضاوت کرده و ما از او تشکر می‌کنیم.

* باخت جزئی از فوتبال است، آن را قبول کنیم

اگر بخواهیم صحبت کنیم، حرف برای زدن زیاد است. الآن شرایط طوری است که در جامعه کسی دل و دماغ این را ندارد کسی حرف‌های من و امثال من را گوش کند. به حدی مشکل هست… ولی اینطوری که دوستان می‌گویند نیست. باخت جزئی از فوتبال است. باید قبول کنیم.

* امروز برایم روز خاصی بود

ما هم سه بازی پشت سر هم به ملوان، گل گهر و نساجی باختیم. اشتباهات داور هم در این شکست‌ها دخیل بود. من نه آمده‌ام جواب کسی را بدهم و نه چیز دیگری. ولی امروز برایم روز خاصی بود. بازیکنانمان زحمت کشیدند.

* اگر مهاجم خارجی داشتیم، نتیجه قاطع‌تری کسب می کردیم

جا دارد از مدیریت باشگاه تشکر ویژه‌ای کنم. در این نقل و انتقالات خیلی کمک کردند، ولی ای کاش می‌توانستیم یک مهاجم خارجی بگیریم تا به جای این واژه‌هایی که برای تیممان استفاده می‌کردند، نتیجه قاطع‌تری به دست بیاوریم و ثابت کنیم که ما فولاد هستیم، از جنس فولادیم و به این راحتی به کسی باج نمی‌دهیم، چه در اهواز و چه در شهرهای دیگر.

* با لجن‌بازی می‌شود 2 جام گرفت؟

آمار تیم ما در این دو، سه سال معلوم بوده است. در این مدت 2 جام گرفته‌ایم. با لجن‌بازی می‌شود جام بگیرید؟ خیلی تیم‌ها هستند که بدتر از ما بازی می‌کنند، ولی ما باید با خیلی از مسائل بجنگیم. تا امروز جنگیدیم، حقمان را نیز گرفته‌ایم، از این به بعد نیز می‌جنگیم و برای موفقیت فولاد و هواداران تلاش می‌کنیم.

* تن صدایم بلند است، اگر غیرقانونی است که داور اخراجم کند

هاشمی‌نسب همچنین در پاسخ به این ادعای گل‌محمدی که اظهار داشت معیار حضور برخی از مربیان در فولاد، تن صدایشان است، گفت:

کدام مربی داد نمی‌زند؟ تن صدای من خیلی بلند است و بیشتر از همه داد می‌زنم. به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم. بازیکنم را از دقیقه یک تا 90 تشویق می‌کنم. اگر این عرف نیست و غیرقانونی نیست، داور من را دقیقه یک اخراج کند. هر تیمی که روبروی ما می‌آید، با هر اشتباهی داوری، 10 نفری حمله می‌کنند. ما هم این کار را انجام می‌دهیم. هر کاری که تیم‌های دیگر می‌کنند را ما نیز تکرار می‌کنیم. حالا چرا هی فولاد، فولاد، فولاد…؟

* می‌خواهند روی داور فشار بگذارند؟ ما نمی‌گذاریم

من بیشتر از همه داد می‌زنم. این تن صدا، تن صدای من است. سه، چهار سال است که کنار خط برای فولاد داد می‌زنم و حتی یک داور نیامده که بگوید: هاشمی‌نسب چون تن صدایت خیلی بلند است، اخراج! تیمم را تشویق می‌کنم، کاری به کسی ندارم. می‌خواهند روی داور فشار بگذارند؟ خب ما اجازه نمی‌دهیم. آیا تن صدایمان این اجازه را (به آنها) نمی‌دهد؟ همه داد و بیداد می‌کنند. شما نیمکت تیم‌های دیگر را ببینید. کنار زمین بزن بزن شده است. با هم دعوا کرده‌اند. آقا ما تن صدایمان بالاست. اگر این ایراد است، کمیته انضباطی محروم کند، مصوبه امضا کنند و بگویند من حق ندارم داد و بیداد کنم و می‌روم می‌نشینم.

* کاش قانون برای همه یکی باشد

ولی ای کاش قانون برای همه یکی باشد، عدالت برای همه باشد، همه تیم‌ها را به یک چشم ببینند، ما نیز برای موفقیت تیممان، برای مردم خوزستان، برای مهد فوتبال خوزستان تلاشمان را می‌کنیم. هر تیمی بهتر بود، می‌برد. امروز ما زحمت کشیدیم، بهتر بودیم، قبول کنیم که حق فولاد کسب سه امتیاز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *