بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام خاص اسطوره پرسپولیس برای شاه ماهی نقل و انتقالات

سهراب انتظاری : ما با علیرضا بیرانوند ۲ بر صفر از حریفان جلو هستیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۶
سهراب انتظاری پیشکسوت پرسپولیس درباره این تیم صحبت کرد

سهراب انتظاری پیشکسوت پرسپولیس گفت : در حال حاضر به جرات می‌توانم بگویم ما با علیرضا بیرانوند ۲ بر صفر از حریفان جلو هستیم در واقع دفاع پرسپولیس به هماهنگی خیلی خوبی رسیده است و با داشتن بازیکنان سرعتی خیلی خوب می‌تواند از حالت دفاعی به حالت هجومی درآید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سهراب انتظاری پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که سرخپوشان حاشیه امنیت امتیازی خوبی برای خودشان به وجود آورده‌اند. انتظاری اختلاف امتیاز پرسپولیس را با دیگر تیم ها حاشیه امنیت نمی‌داند و از نظر او پرسپولیسی ها در نیم فصل دوم برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید راه سخت تری نسبت به نیم فصل اول طی کند، در زیر ادامه گفتگوی با سهراب انتظاری می‌خوانید

عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول را چطور ارزیابی می‌کتید؟

پرسپولیس با وجود بعضی از مشکلاتی که پیش رویش وجود داشت نیم فصل اول را خوب تمام کرد و در چند بازی مانند دیدار مقابل گل‌گهر و بازی مقابل استقلال با شرایطی که در آن مقطع وجود داشت و مهاجم اصلی خود را از دست داده بود خیلی خوب نتیجه گرفت و در نهایت موفق شد با اختلاف بسیار خوبی نسبت به سایر رقبا نیم فصل را به پایان برساند. ارزش کاری پرسپولیس زمانی مشخص می‌شود که می‌بینیم لیگ دو بار در نیم فصل اول تعطیل شد ولی تیم بعد از هر بار بازگشت دوباره هیچ افتی نمی‌کرد می توانست سحط خوب خودش را قبل و بعد از تعطیلات حفظ کند و در نهایت به صدر برسد.

پیش بینی شما از بازی ذوب آهن – پرسپولیس چیست

ذوب آهن تارتار تیم بسیار منسجمی است، تیمی که در دفاع عملکرد بسیار خوبی دارد و بدون حساب و کتاب خمله نمی‌کند. این تیم سخت امتیاز می‌دهد بازی سختی خواهد بود اما با این وجود یحیی شناخت بسیار خوبی از ذوب آهن و تاکتیک های این تیم دارد و راه غلبه بر این دفاع را می‌داند.

اما آمار نیم فصل اول نشان داده که پرسپولیس مقابل تیم هایی که بسته بازی می‌کنند به مشکل می‌خورد…

احتمالش هست بله، در بازی پرسپولیس با پیکان و ون پارس هم دیدیم به خاطر دفاع حریفان سرخپوشان به مشکل خوردند اما به نظر من یحیی برای این مواقع نیز پلن بی خواهد داشت تا بازی را به سود تیمش خاتمه پیدا کند. به طور مثال دیدیم که در دربی با اینکه یورگن لوکادیا بهترین گلزن تیم حضور نداشت اما پرسپولیس بازنده از زمین خارج نشد و یحیی موفق شد روی دیگر تاکتیک ها تیمش را به گل برساند. البته جدا از این حرف‌ها من شخصاً امیدوارم که تارتار تیمش را با سیستم بسیار بسته و دفاعی به بازی نفرستد و به نوعی تیمش را به بازی هجومی تشویق کند. جذابیت فوتبال با برگزاری بازی ها بدون تماشاگر کاهش یافته، وقتی تیمی دفاعی بازی می‌کند مسابقه را کسل کننده تر خواهد کرد و قطعا این سیستم برای هواداری که در خانه با تلوزیون بازی را می‌بیند خواب آور خواهد بود.

یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس علیرضا بیرانوند است، به نظر می‌رسد بعد از یک دوره ناموفق در اروپا دوباره خودش را در لیگ ایران پیدا کرده و روی فرم است

بله در حال حاضر به جرات می‌توانم بگویم ما با علیرضا بیرانوند ۲ بر صفر از حریفان جلو هستیم در واقع دفاع پرسپولیس به هماهنگی خیلی خوبی رسیده است و با داشتن بازیکنان سرعتی خیلی خوب می‌تواند از حالت دفاعی به حالت هجومی درآید. از طرفی حضور بیرانوند اعتماد به نفس بالایی به تیم می‌دهد و حضور چنین دروازه‌بانی ترسی در دل همه حریفان می‌اندازد. دروازه‌بانی که به‌دلیل حضور در اروپا و جام جهانی به یک تکیه‌گاه مطمئن برای پرسپولیس تبدیل شده و ستاره‌ای قابل اتکا برای تیمش محسوب می‌شود.

در مورد هافبک های پرسپولیس، به نظر می‌رسد که بازی سازی در آنها کم دیده می‌شود و توانایی ایجاد موقعیت ندارند

هافبک‌های خوبی داریم اما با وجود این من هم معتقدم پرسپولیس به یک طراح خیلی خوب دیگر نیاز دارد؛ طراحی تمام عیار که بتواند مهاجمان تیم را در بهترین شکل ممکن صاحب موقعیت کند. البته اگر بر خلاف نیم‌فصل اول، برای ادامه بازی ها سروش را روی فرم و سرحال در اختیار داشته باشیم احتیاجی به خرید بازیکن نخواهیم داشت، سروش و صادقی می توانند مکمل خوبی برای هم در خط هافبک باشند و کارهای ترکیبی آنها با بازیکنانی مثل ترابی و امیری می تواند موقعیت های بیشتری برای تیم خلق کند.

محمد عمری در بازی های اخیر خودش را ثابت کرده، به نظر شما باز هم به خرید مهاجم نیاز است؟

محمد عمری بازیکن بسیار خوبی است اما فوتبال این بازیکن مانند رضا جباری زمان ماست؛ هافبکی خلاق که می‌تواند کارهای هجومی را بخوبی انجام دهد به نظر من ما حتما به یک بازیکن تمام کننده تمام عیار نیاز داریم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *