بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پیشنهاد مجدد سر جیم رتکلیف برای خرید سرخپوشان!

احتمال خرید منچستریونایتد توسط سر جیم رتکلیف، میلیاردر بریتانیایی

نویسنده : ParsFootball.Com خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۳
منچستریونایتد و پیشنهادی جدید از ثروتمند ترین مرد انگلستان

یکی از ثروتمندترین افراد بریتانیا، سر جیم رتکلیف، تایید کرده که شرکت او در حال رقابت برای خرید منچستریونایتد از خانواده گلیزر است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

زمانی که گلیزرها برای اولین بار اعلام کردند که مایل به فروش باشگاه منچستریونایتد در ماه نوامبر هستند، سرجیم رتکلیف، میلیاردر ۷۰ ساله که در منچستر بزرگ به دنیا آمد، نسبت به تحقق بخشیدن به رویاهایش برای تصاحب باشگاه دوران کودکی خود عجله نداشت. با این حال، شرکت رتکلیف «اینئوس» روز سه‌شنبه اعلام کرد که در بانک تجاری که کارهای فروش خانواده گلیزر را انجام می‌دهد ثبت نام کرده است، و به این ترتیب رتکلیف تبدیل به اولین خریدار بالقوه باشگاه شد. سخنگوی اینئوس، شرکت پتروشیمی و استخراج، به تایمز گفت:

«ما رسما خود را وارد این فرآیند کرده‌ایم.»

انتظار می‌رود روند رسمی مناقصه برای یونایتد از ماه آینده آغاز شود و انتظار می‌رود علاقه‌مندانی از ایالات متحده، خاورمیانه و آسیا نیز به جمع خریداران افزوده شوند. در این مرحله، طرفین باید ثبت‌نام کنند تا اسناد مالی محرمانه را ببینند و قبل از تصاحب احتمالی، متعهد به انجام آزمایشات لازم شوند.

رتکلیف که دارای یک مجموعه ورزشی شامل تیم دوچرخه سواری Ineos Grenadiers، یک سوم تیم فرمول‌یک مرسدس بنز و باشگاه فوتبال نیس است، در ماه اکتبر گفت که به دنبال داشتن باشگاهی در فوتبال است. اما در آن مرحله انتظار فروش منچستریونایتد توسط گلیزرها را نداشت. او در آن زمان گفت:

«من در تمام عمرم هوادار منچستریونایتد بوده‌ام و در آن بازی فوق‌العاده در سال ۱۹۹۹ در بارسلونا حضور داشتم و آن بازی عمیقا در ذهن من حک شده است. اما نمی‌توانیم به امید روزی بنشینیم که شاید منچستریونایتد برای فروش گذاشته شود.»

انتظار نمی‌رود که قیمت باشگاه ارزان باشد، زیرا گلیزرها به دنبال حدود ۵ میلیارد پوند هستند، اما رتکلیف پول خرید این باشگاه گران‌قیمت را دارد. مجله «فوربس» ثروت او را در حدود ۱۵٫۵ میلیارد دلار تخمین زده و رتکلیف صد و یازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *