بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اهداف غیرممکن پرسپولیس ؛ مغانلو و علیپور!

پرسپولیس علاقه مند به بازگشت علی علیپور و شهریار مغانلو در زمستان

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۶
پرسپولیس علاقه مند به بازگشت علی علیپور و شهریار مغانلو در زمستان

علی علیپور و شهریار مغانلو، گزینه‌های ایده‌آل خط حمله پرسپولیس هستند که البته موانع بزرگی را در راه بازگشت خود به تیم سرخپوش پایتخت می‌بینند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

علی علیپور و شهریار مغانلو، گزینه‌های ایده‌آل خط حمله پرسپولیس هستند که البته موانع بزرگی را در راه بازگشت خود به تیم سرخپوش پایتخت می‌بینند.

به گزارش پاس فوتبال، تنها چهار روز بعد از هت‌تریک شهریار مغانلو با پیراهن سپاهان، نوبت به دیگر مهاجم سابق پرسپولیس رسید که خشکسالی چند هفته‌ای در گلزنی را پشت سر بگذارد و در دیداری حساس برای ژیل ویسنته گلی مهم را به ثمر برساند. گل علی علیپور بود که در نهایت ژیل ویسنته را به پیروزی مهم برابر ویتوریا گیمارش رساند و باعث شد تا این تیم از منطقه سقوط فرار کند.

درخشش مغانلو در سپاهان و علیپور در ژیل ویسنته، درست زمانی رقم خورد که باشگاه سابق آنها امیدوار بود با اتکا به همین ناکامی بتواند آنها را به خدمت بگیرد. البته امید نه، کورسوی امیدی بود که باشگاه زردپوش ایرانی و باشگاه قرمزپوش پرتغالی، به واسطه آمار نامطلوب گلزنی در نیم فصل نخست، یکی از این دو بازیکن را در ازای معاوضه منطقی یا پول معقول آزاد کند تا آنها نقش جانشین یورگن لوکادیا را برعهده بگیرند.

حالا اما این کورسوی امید هم برای پرسپولیس خاموش شده. شهریار مغانلو در 5 بازی اخیر طلایی‌پوشان در لیگ برتر و جام حذفی 5 گل به ثمر رسانده و این مایه مسرت برای سرمربی پرتغالی سپاهان است. کسی که در ابتدای فصل با امید به شهریار، خط حمله تیمش را به او سپرد اما در طول فصل این مهاجم بلندقامت تنها 2 گل در 11 بازی به ثمر رساند تا سپاهان بحران عمیقی را در خط حمله خود تجربه کند.

این موقعیتی است که برای علی علیپور، خرید جدید ژیل ویسنته نیز پیش آمد. او از ابتدای فصل تنها یک گل برای تیمش زده بود اما شب گذشته توانست با یک پرش دیدنی گل نخست بازی را به ثمر برساند و در ادامه نیز یک فرصت بسیار خوب گلزنی داشت که از دست رفت.

پرسپولیس پیش از این و در نقل و انتقالات زمستانی لیگ بیستم، موفق شد شهریار مغانلو را به صورت قرضی از سانتاکلارا به خدمت بگیرد و یک معامله برد – برد را تجربه کرد. حضور مغانلو، پرسپولیس را به قهرمانی بی دردسر لیگ برتر رساند و باعث شد تا این مهاجم نیز بیش از پیش در صحنه فوتبال ایران مطرح شود. اما در پایان فصل، این سپاهان بود که سانتاکلارا را مجاب به صدور رضایت نامه برای این بازیکن کرد تا انتقال دائمی مغانلو به مقصد نقش جهان باشد.

قرمزها امیدوار بودند این بار هم علی علیپور را به صورت قرضی به خدمت بگیرند اما حالا درخشش او در ژیل ویسنته، راه خرید موقت و شش ماهه آقای گل پرسپولیس را هم بسته است. برای شهریار مغانلو نیز سپاهان به هیچ وجه حاضر نخواهد شد رضایت نامه به خصوص به مقصد پرسپولیس صادر و رقیب مستقیم خود در راه قهرمانی را قدرتمندتر کند.

نکته جالب اینکه مغانلو اخیرا در بازی دوستانه با پرسپولیس دو گل هم زد تا حسابی ارزش خود را به تیم سابق خود نشان دهد. تیمی که در پایان لیگ بیستم، توانایی مالی برای جذب دائمی او را نداشت و این رقابت را به سپاهان واگذار کرد.

نکته مهم اما اینکه فقر گلزنی در لیگ برتر به حدی است که مهاجمی با 4 گل زده در لیگ بیست و یکم، تبدیل به گزینه جدی پرسپولیس برای پر کردن جای یورگن لوکادیا شده و در عین حال ستاره خط حمله سپاهان، دیگر مدعی لیگ برتر، نیز محسوب می‎شود.

با این تفاسیر اما پرسپولیس امکان چندانی برای خرید مهاجم ایرانی کارآمد ندارد و چه بسا بتوان گفت که تمام گزینه‌ها در موقعیت غیرممکن قرار دارند. به این ترتیب بازار خارجی، تنها جایی است که پرسپولیس خواهد توانست جانشین یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی، را جستجو و پیدا کند.

اما در این بین نیز دو نکته قابل توجه وجود دارد. نخست اینکه اگر پرسپولیس دوباره به سراغ مهاجمی میلیون دلاری برود، باتوجه به افزایش نرخ ارز، برای یک نیم فصل و بدون احتساب رقم رضایت نامه باید حداقل 500 هزار دلار هزینه کند که حالا چیزی بیشتر از بیست میلیارد تومان است.

از طرف دیگر پرسپولیس برای جذب یورگن لوکادیا نزدیک به سه ماه بازار اروپا و آمریکای جنوبی را زیر و رو کرد و در نهایت مهاجمی را به خدمت گرفت که یکی دو هفته برای آماده‌سازی زمان نیاز داشت. به عبارتی حالا یافتن جانشین لوکادیا دشوارتر هم خواهد بود و ریسک بیشتری برای سرخپوشان دارد.

قهرمان نیم فصل که نیمی از امتیازات خود را مرهون درخشش مهاجم یاغی و سرکش خود، یورگن لوکادیاست، حالا با این چالش بزرگ مواجه شده و این در حالی است که چند روز بیشتر هم تا پایان نقل و انتقالات زمستانی باقی نمانده است. آیا در نهایت یحیی گل‌محمدی با شیخ دیاباته اغلب مصدوم، عیسی آل‌کثیر بازگشته از نقاهت رباط صلیبی و مهدی عبدی و حامد پاکدل ناآماده پای به دور برگشت خواهد گذاشت و دوباره با سیستم جدید 4-6-0 وارد رینگ لیگ برتر می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *