بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین پیشکسوت فوتبال ایران به کی روش

رسول کربکندی : با کارلوس کی‌ روش بدترین نتیجه را در جام جهانی گرفتیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۶
رسول کربکندی پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران درباره تیم ملی صحبت کرد

رسول کربکندی پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت : به نظر من با کارلوس کی‌ روش بدترین نتیجه را در جام جهانی گرفتیم چرا که این مرد پرتغالی در دیدار مقابل انگلیس به بدترین شیوه تیم را ارنج کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رسول کربکندی پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت:

در طول سال‌های گذشته همیشه در کار مربیان داخلی دخالت‌های زیادی می‌شده و از طرفی خواسته‌های آنها در خصوص امکانات برآورده و اجابت نمی‌شد.

وی ادامه داد:

در این برهه سرمربی خارجی جوان، با رزومه موفق و با انگیزه همانند سرمربی عربستان می‌تواند برای تیم ملی کشورمان تاثیرگذار باشد. یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب سرمربی خارجی این است که او باید به فرهنگ و سبک بازیکنان ایران آگاه باشد.

پیشکسوت فوتبال کشور در پاسخ به این سوال که جواد نکونام می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی باشد و اینکه آیا این انتخاب برای او در این برهه زود به نظر نمی‌رسد؟ پاسخ داد:

در جام ملت‌ها کار سختی داریم و با توجه به اینکه تیم‌های آسیایی در جام جهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند به طور قطع در جام ملت‌ها کار آسانی نخواهیم داشت. جواد نکونام از مربیان جوان، بادانش و باانگیزه کشورمان است و در کنار او نیز امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی دو گزینه خوب برای هدایت تیم ملی کشورمان به حساب می‌آیند. اگر به دنبال مربی داخلی هستیم باید ببینیم که کدام یک از این گزینه‌ها مشکلی برای جدایی از تیم باشگاهی خود ندارند. با توجه به اینکه از جام جهانی بیش از یک ماه‌ می‌گذرد نباید زمان را به راحتی از دست داد چرا که بسیاری از تیم‌ها تغییراتی را در راس کادر فنی خود ایجاده کرده‌اند تا بتوانند در رویدادهای مهم بین‌المللی بهترین نتیجه را بدست آورند.

کربکندی در خصوص بلاتکلیفی تیم امید و انتخاب نشدن سرمربی این تیم گفت:

مهم‌ترین عامل موفق نبودن تیم امید همکاری نکردن باشگاه‌ها با این تیم است. ضمن اینکه در چند سال اخیر هیچ امکانات و اختیاراتی برای تیم امید در نظر نگرفتیم که این موضوع باعث شد تا به نتیجه دلخواه نرسد.

وی ادامه داد:

صعود به المپیک تبدیل به حسرت شده که مهم‌ترین عامل آن عدم برنامه‌ریزی لازم و نبود ساختار جامع برای تیم امید است. ما امکانات زیادی را برای تیم بزرگسالان در نظر می‌گیریم اما به بخش پایه هیچ اهمیتی نمی‌دهیم. با وجود حساسیت لیگ برتر، باشگاه‌ها باید توجیه شوند تا برای موفقیت تیم امید با این تیم همکاری کنند.

کربکندی در پایان در باره اینکه کارلوس کی‌روش هنوز هم یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد:

پس از جام جهانی هیچ اقدامی برای انتخاب مربی صورت گرفته نشده و زمان را از دست داده‌ایم. همیشه فدراسیون ۶ ماه مانده به مسابقات تصمیم نهایی خود را می‌گیرد که با توجه به رقابت‌های لیگ و پیشرفت سایر تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن، عربستان و استرالیا، برنامه‌ریزی خوب و اصولی وجود ندارد. به نظر من با کی‌روش بدترین نتیجه را در جام جهانی گرفتیم؛ چرا که این مرد پرتغالی در دیدار مقابل انگلیس به بدترین شیوه تیم را ارنج کرد. به نظر من فدراسیون باز هم می‌خواهد تا کی‌روش را انتخاب کند؛ اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *